• Anonym (Arg)

Min styvson antastade min dotter.

Min 12-årige styvson antastade ett av mina barn, 7 år, när han trodde hon sov. Jag kan nu inte känna att jag är en bra styvmorsa- jag irriterar mig över allt pojken gör och min man ser inte alls problemet utan det är visst överspelat nu. För mig är det inte det! Det har blivit en socanmälan av det men där blir det inget mer än en snabb diskussion med pojken om att man inte får göra så. För mig är det mer allvarligt för det finns fler barn här som jag är rädd att han utnyttjat. (Inga könsorgan var inblandade som tur är men det är allvarligt ändå anser jag). Pappan och mamman curlar och jag får fnatt på hela situationen. Jag och min man har en treårig dotter ihop och jag lämnar inte d ensamma en enda sekund, pappan blir arg och tycker att jag överdriver och blir arg för han vill inte att pojkstackarn ska behöva ta ansvar för sitt agerande alls. Det är ju överspelat. Själv pyr jag av irritation och jag kan inte alls hantera situationen. För mig är det helt galet att det öht hänt för sånt SKA inte hända. Han har kränkt mina barn på så många sätt i flera år och det här sexuella övergreppet var droppen s fick bägaren att rinna över. Jag är dessutom gravid igen så nu känner jag mest oro över att det finns ett till barn som kommer vara i farozonen. Jag har blivit förbjuden att prata det a hänt med någon. Det kliar liksom i mig. Ge mig moraliska pekfingrar eller konstruktiva ideer. Något! Vad som helst duger ;)

• Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Usch!) skrev 2014-09-12 12:55:09 följande:
    Ts man flyttade in i hennes bostad med sin son. Ts har gett honom valet att skiljas och då ha sin son de där extra fyra dagarna men han valde inte det alternativet. Han är således inte tvingad till att ha sonen mindre utan har gjort ett eget val. Att du skulle ha barn med sexuellt störda beteenden kring dina barn är ju ett val du får stå för isf men de flesta lämpliga föräldrar väljer faktiskt bort det scenariot.

De har väl ändå gemensamt bestämt att bo kvar ihop. Då får man väl handskas med problem som uppkommer tillsammans.

Jag tycker inte att stoppa tungan i munnen på någon som sover är ett okej beteende. Men skulle absolut inte gå så långt att jag skulle vilja säga att barnet är sexuellt stört. Gränslöst ja visst. Sexuell störning- nope.

• Anonym (gs)
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-12 13:15:03 följande:

De har väl ändå gemensamt bestämt att bo kvar ihop. Då får man väl handskas med problem som uppkommer tillsammans.

Jag tycker inte att stoppa tungan i munnen på någon som sover är ett okej beteende. Men skulle absolut inte gå så långt att jag skulle vilja säga att barnet är sexuellt stört. Gränslöst ja visst. Sexuell störning- nope.

Kan det inte vara så att det kan vara ett tecken på sexuell störning likaväl som det inte behöver vara det? Det kan väl inte vi på ett forum avgöra. Men stört verkar det vara iallafall.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (gs) skrev 2014-09-12 16:54:27 följande:

Kan det inte vara så att det kan vara ett tecken på sexuell störning likaväl som det inte behöver vara det? Det kan väl inte vi på ett forum avgöra. Men stört verkar det vara iallafall.

Snackade du inte omkull dig själv lite där? :)
  • Ess
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-12 09:17:04 följande:
    Ja det är ju din värld :)
    Min också. Skulle aldrig gå in och spela förälder, eller ta något ansvar för hans barn. Hade han inte klarat av den rollen själv, så hade deras mamma fått backa upp, och han va utan umgänge.

Sen skiljer det sig från sextiotalist, för vi har ingen egen relation och skulle aldrig umgås utan min man.
  • Anonym (gs)
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-12 17:14:12 följande:

Snackade du inte omkull dig själv lite där? :)

Hur då? Eftersom du (och andra) vill argumentera för att det inte är sexuell störning. Har det nån betydelse att komma fram till det nu? En som är sexuellt störd kanske skulle göra en sån sak som tolvåring men att nu säga om han är sexuellt störd eller "bara" störd är väl inte nåt någon av oss kan bedöma. Eller gränslös eller vaduvill.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (gs) skrev 2014-09-12 18:02:06 följande:

Hur då? Eftersom du (och andra) vill argumentera för att det inte är sexuell störning. Har det nån betydelse att komma fram till det nu? En som är sexuellt störd kanske skulle göra en sån sak som tolvåring men att nu säga om han är sexuellt störd eller "bara" störd är väl inte nåt någon av oss kan bedöma. Eller gränslös eller vaduvill.

Du hade först en vettig utläggning om att vi inte kan sitta på ett forum och ha åsikter om att någon är störd eller inte. Det håller jag helt med om. Vi har ju inget vettigt underlag för det överhuvudtaget. Och man brukar inte sätta såna diagnoser på så här små barn. Men sen avslutade du resonemanget med att skriva att han verkar störd. Har du inte haft en åsikt i alla fall då?
  • Anonym (Oj)
    Ess skrev 2014-09-12 17:28:40 följande:

Min också. Skulle aldrig gå in och spela förälder, eller ta något ansvar för hans barn. Hade han inte klarat av den rollen själv, så hade deras mamma fått backa upp, och han va utan umgänge.

Sen skiljer det sig från sextiotalist, för vi har ingen egen relation och skulle aldrig umgås utan min man.

Förvånar mig inte att inte ni har någon relation. Om jag hade haft ett bonusbarn som vuxit upp hos mig skulle jag vilja ha en relation till det barnet.

Jag har en kompis som en gång sa till mig att hennes bonuspappa alltid behandlat henne som att hon var hans. Han har inte gjort någon skillnad på de barn han är pappa till och henne. Det tycker jag låter som en bra bonuspappa. Sen har hon haft en bra relation med sin pappa också, det ena utesluter ju inte det andra.

Andra kan ju beskriva att de aldrig fått en plats i den nya familjen, alltid känt sig utanför. Det tycker inte jag är bra.
  • Ess
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-12 18:48:56 följande:
    Förvånar mig inte att inte ni har någon relation. Om jag hade haft ett bonusbarn som vuxit upp hos mig skulle jag vilja ha en relation till det barnet.

Jag har en kompis som en gång sa till mig att hennes bonuspappa alltid behandlat henne som att hon var hans. Han har inte gjort någon skillnad på de barn han är pappa till och henne. Det tycker jag låter som en bra bonuspappa. Sen har hon haft en bra relation med sin pappa också, det ena utesluter ju inte det andra.

Andra kan ju beskriva att de aldrig fått en plats i den nya familjen, alltid känt sig utanför. Det tycker inte jag är bra.
    Dom var i stort sett vuxna (tonåringar) när vi träffades, och vi har noll och inget gemensamt, jag känner inte att jag direkt vill ha det heller. Skulle jag och mannen gå skilda vägar så hade jag inte känt något behov att varken träffa eller höra av mig till dem.
  • Anonym (gs)
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-12 18:42:16 följande:

Du hade först en vettig utläggning om att vi inte kan sitta på ett forum och ha åsikter om att någon är störd eller inte. Det håller jag helt med om. Vi har ju inget vettigt underlag för det överhuvudtaget. Och man brukar inte sätta såna diagnoser på så här små barn. Men sen avslutade du resonemanget med att skriva att han verkar störd. Har du inte haft en åsikt i alla fall då?

Du förstår nog inte och jag är dålg förklara, trögt på mobilen. Sexuellt störd eller inte, är vad många diskuterar. Spelar ingen roll om störningen hos pojken är sexuell eller inte, inte vad gäller flickans upplevelse och för tråden.

Sen använder jag "störd", kanske som vardagligt uttryck. Nåt står inte bra till. Du kallar det gränslös.
  • Anonym (sign)
    Anonym (gs) skrev 2014-09-12 20:33:12 följande:
    Du förstår nog inte och jag är dålg förklara, trögt på mobilen. Sexuellt störd eller inte, är vad många diskuterar. Spelar ingen roll om störningen hos pojken är sexuell eller inte, inte vad gäller flickans upplevelse och för tråden.

Sen använder jag "störd", kanske som vardagligt uttryck. Nåt står inte bra till. Du kallar det gränslös.
    Och jag kallar det att en vuxen kvinna förstör livet för en 12-årig pojke på grund av en ganska bagatellartad incident.
Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.