• Anonym (Arg)

Min styvson antastade min dotter.

Min 12-årige styvson antastade ett av mina barn, 7 år, när han trodde hon sov. Jag kan nu inte känna att jag är en bra styvmorsa- jag irriterar mig över allt pojken gör och min man ser inte alls problemet utan det är visst överspelat nu. För mig är det inte det! Det har blivit en socanmälan av det men där blir det inget mer än en snabb diskussion med pojken om att man inte får göra så. För mig är det mer allvarligt för det finns fler barn här som jag är rädd att han utnyttjat. (Inga könsorgan var inblandade som tur är men det är allvarligt ändå anser jag). Pappan och mamman curlar och jag får fnatt på hela situationen. Jag och min man har en treårig dotter ihop och jag lämnar inte d ensamma en enda sekund, pappan blir arg och tycker att jag överdriver och blir arg för han vill inte att pojkstackarn ska behöva ta ansvar för sitt agerande alls. Det är ju överspelat. Själv pyr jag av irritation och jag kan inte alls hantera situationen. För mig är det helt galet att det öht hänt för sånt SKA inte hända. Han har kränkt mina barn på så många sätt i flera år och det här sexuella övergreppet var droppen s fick bägaren att rinna över. Jag är dessutom gravid igen så nu känner jag mest oro över att det finns ett till barn som kommer vara i farozonen. Jag har blivit förbjuden att prata det a hänt med någon. Det kliar liksom i mig. Ge mig moraliska pekfingrar eller konstruktiva ideer. Något! Vad som helst duger ;)

• Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.
  • Anonym (sign)
    Anonym (ta ansvar) skrev 2014-09-11 19:34:18 följande:

Jag tycker tråden fokuserar på pojken för mycket och inte alls på problemlösning.

Vill du skydda dina  barn till viket pris som helst, vill du ha ett genomgripande barnperspektiv för alla barn i din familj, bio som bonusbarn så borde ni verkligen separera.

Ni har möten på soc, bup, det är ett tvillingbarn som innan detta av andra orsaker riskerade att bli deprimerad mm så är inte er familj hållbar i längden. Blir pojken utredd på bup kanske han får en diagnos, då börjar ett annat jobb för hans föräldrar som du antagligen inte kommer orka med så varför ska ni fortsätta.

Visst att älska, att vara kär, ha gemensamma barn, vara gravid men ni måste båda ta ert föräldraansvar. Jag tycker ni tar ert ansvar genom att skiljas åt, för du gillar inte hans barn, kommer troligtvis aldrig göra, ha svårt att acceptera att han gör det trots att sonen enligt mig uppenbart har någon form av psykiatrisk diagnos.

Hur ska ni få ordning på ert gemensamma liv med harmoni för samtliga?
    Andra människor skiljer sig för mindre dramatiska saker, för att de träffat nån ny, är uttråkade, saknar passion och sedan säger att det var det bästa även för barnen.

12-åringnens mamma vill väl inte stigmatisera sin son genom att detta kommer ut, jag försvarar inte sonen men sonen, dina barn, pappan blir inte  gladare över att han börjar bli mobbad, misshandlad av främlingar och dylikt. Ja sådant händer.

Ni verkar inte förstå varandra, verkar inte respektera varandra och vara rätt fattiga på kärlek.

Du har helt rätt
  • Anonym (.)
    Anonym (sign) skrev 2014-09-11 19:17:02 följande:

Du tycker kanske att pedofili och sexuella övergrepp är något spännande som berikar ditt liv eftersom du tycks vilja se det där det inte finns.
    Än en gång, pojken pussade sin bonus-syster på munnen. Olämpligt,  ja kanske, men banne mig inget övergrepp. Det dummaste av hela den här historien var väl ändå att göra det hela till en stor sak.

Varför gör du allt för att bagatellisera det som hände?
    Han körde ner tungan i halsen på henne när han trodde att hon sov. Tycker du på fullt allvar att det är samma sak som att "pussa på munnen"? Skolpersonal, soc och BUP har tagit det på allvar. Med all rätt!
  • Anonym (Arg)

Sextiotalist- självklart är det aldrig fel på den som råkar göra nått tok, det är omgivningen det är fel på ;) du sätter ord på allt så bra! Tack!

Oj; jag ändrar inte version men jag har lite svårt att vara sammanhängande i alla lägen, speciellt när jag skriver.

För övrig finns det en neuropsykdiagnos klar.

Soc tyckte inte att jag var en hysterisk mamma, de ville att jag inte skulle låta min son sova i samma rum ens för de var oroliga för hans skull. De var oroliga över min dotter också men jag sa att jag har koll- hon sover i mitt rum och jag har koll den vakna tiden med. Att påstå att jag är hysterisk för att min sjuåriga dotter fått en tunga nerstucken i sin hals av sin styvbror tycker jag låter helt sjukt. Det handlar inte om en puss på munnen. Att behöva vakna av en annan människas tunga långt in i munnen när man är sju år- två gånger- tycker du att det låter som en optimal miljö? Tycker ni verkligen det? Isådanafall ifrågasätter jag er lämplighet som föräldrar. Man låter inte någon vara med om sådana saker. Min alkispappa hade en tjej en gång som tog på mig när jag var 12 och jag blev sjukt äcklad och kommer ihåg det än och jag är inte purung. Det är skrämmande att se att det finns folk som försöker normalisera en sån här sak. Ett sexuellt övergrepp behöver inte ens innebära beröring om man ska vara jävligt krass utan det räcker med blickar och ord.

• Anonym (Arg)
    sextiotalist skrev 2014-09-11 18:39:51 följande:

Vad händer om han ger sig på flickorna i mammas hem då, visst ja, det är flickorna som ska offras, för det är aldrig hans fel, som gör något, utan den som är orsaken till det hela är självklart pappans nya kvinna. 

• Anonym (gs)

Du tycker kanske att pedofili och sexuella övergrepp är något spännande som berikar ditt liv eftersom du tycks vilja se det där det inte finns.

Än en gång, pojken pussade sin bonus-syster på munnen. Olämpligt,  ja kanske, men banne mig inget övergrepp. Det dummaste av hela den här historien var väl ändå att göra det hela till en stor sak.

Pussade? En tunga in i munnen är en puss?
  • Anonym (ta ansvar)

TS har du på allvar tänkt p att separera? Har ni övervägt att skilja er? Om inte, blir du lycklig med den här mannen i längden? Vad har ni för framtid? Hur ska ni lyckas ge era barn en bra barndom, nu pratar jag om samtliga barn

Hur mår ert förhållande egentligen?, försök att stanna upp och tänk efter.

Jag tycker att det ni gör mot era barn båda två är förskräckligt. Om jag var du skulle jag ta mina barn och flytta.

• Anonym (ta ansvar)

Jag glömde det är din bostad, jag skulle be mannen och hans barn att flytta ut. Alternativt flytta själv. Är det inte jobbigt för dig att bo kvar i bostaden där det här hände? Måste vara många jobbiga minnen

• Anonym (gs)
    Anonym (sign) skrev 2014-09-11 19:00:56 följande:

Men var det så förfärligt då? Om man ser ur ett barns perspektiv så är det ju inget sexuellt. Tycker att det här börjar likna ett hysteriskt drev likt det Eva Lundgren (hette hon det?)professorn som gick ut med att "män är djur" och så småningom fick sparken från Uppsala Universitet,

Det här låter mer som nån som försöker hitta ursäkter för sitt egna sjuka beteende, "ur ett barns perspektiv", ett barn som är naken ser inte det som nåt sexuellt så då är det okej för dig att ha bilder på nakna barn då, eller vadå? Finns en del professorer som förespråkat sex med barn också men vad har det med denna tråd att göra?
  • Anonym (Arg)

Jag var helt inne på skilsmässa när det här uppdagades.

Det bra är mycket bättre än det som är dåligt. Jag förstår ditt resonemang helt, vi får se hur det blir.

Jag sa till honom att jag tyckte att han skulle välja att ta hand om sin son istället för i långa loppet kommer pojken känna att han blivit bortvald. Min man ville inte förlora oss och han ville inte förlora att få bo med sina andra biobarn. Han tycker att sonen gjort fel så vi är inte oense om det.

Att jag ska hålla tyst förstår jag självklart varför men jag har barn som inte alltid håller tyst.

Att man inte ska kunna bo ihop för att barn har diagnoser- jag och mina döttrar har adhd- det var det som gjorde att hon var på gränsen till deprimerad. Skolan funkade inte och klasskompisarna orkade inte med hennes flackande och oförmåga att göra klart det hon påbörjat även när det drabbade kamraterna. Allt har inte med hemmiljön att göra :)

• Ess

Nä du har helt rätt, självklart är det helt okej. Tror att jag själv ska gå ut på stan och hävda min rätt att ta på vem jag vill när jag vill och vart jag vill. 
    Opponerar dom sig så är det ju bara att säga, -jag kände bara lite och det tog du ingen skada av..............

OBS IRONI!!
Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.