• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Jadu
    MaHo89 skrev 2014-10-09 09:49:47 följande:

Nu går jag skola men förra grav jobbade jag, blev sjukskriven då det blev för jobbigt att vara i hemtjänsten (alla odörer, toaletter, pottor mm) höll på att kräkas nästan över vårdtagarna ibland och det blir ju ovärdigt för både dem och mig :/ var sjukskriven några veckor

Går också i skolan men jobbar extra idag. Känns som det kommer bli svårt med just hygiendelen.. C

Får se hur dagen går, ska slänga i mig en smörgås nu när de är lite lugnt och se om de blir bättre.
  • Malinzzon

Har en fråga, brukar er partner vara med när ni gör VUL? Har bokat in VUL den 17/10 :)

Lill-Smurfen, ett magiskt växande frö!
  • dstrl
    Malinzzon skrev 2014-10-09 09:57:51 följande:

Har en fråga, brukar er partner vara med när ni gör VUL? Har bokat in VUL den 17/10 :)

Jag kommer nog vilja att min sambo är med om jag skall göra ett sådant - är det standardförfarande att man gör ett VUL? Och i vilken vecka?
  • MaHo89

Min man är med på allt, MVC besök, UL. Och med sonen försöker vi följas och hjälpas åt med allt också. Delat på FP, inskolning på fsk, vab, BVC mm :)

• Isabella89

Min man var med på vissa besök hos bm, båda ul var han med. Är så långt bort från hans jobb så känns onödigt att släpa iväg honom för ett vanligt bm-besök.

Velar inför att göra vul då det blir privat antagligen i så fall. Och kub görs ju bara lite senare...

• Fröken1987

[quote=74136346][quote-nick]Malinzzon skrev 2014-10-09 09:57:51 följande:[/quote-nick]Har en fråga, brukar er partner vara med när ni gör VUL? Har bokat in VUL den 17/10 :)

[/

Ja, han är med på allt:) och ser man ett hjärta slå vill man ju dela glädjen.

Jag ska också på VUL 17/10.

Känns nervöst! ska din partner inte vara med?

• Manelma
    Malinzzon skrev 2014-10-09 09:57:51 följande:

Lill-Smurfen, ett magiskt växande frö!
    Ja min man ska med den 15 de när vi ska göra första VUL. Han var med på KUB och RUL med sonen också. :)
  • Limpan nr2

Någon mer härinne som lider av migrän?

Jag hade migrän 3 dagar förra vecka och är nu inne på 4:de dagen med migrän denna vecka. Vet inte vad jag ska ta mig till. Får ju inte min vanliga medicin. Att sova hjälper inte. Inget hjälper. Känns som att jag snart blir tokig ;(

Hur gör ni andra med migrän? Har ni haft några anfall nu sen ni blev gravida? Medicin?

• knoddnr2

Hej! Jag går gärna med i fb gruppen! Jag bor i norrland 23år sambo, en son som är född -13 & väntar nu nästa knodd 8 juni -15 :)

• skorstenen

Halloj allihop

Iom ingen vet att vi väntar tillökning igen så får jag gå själv på vul. Tråkigt men Blir ju så tyvärr. Däremot är han med på KUB o på RUL o tillväxt.