• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Malinzzon
    Fröken1987 skrev 2014-10-09 11:02:41 följande:

[quote=74136346][quote-nick]Malinzzon skrev 2014-10-09 09:57:51 följande:[/quote-nick]Har en fråga, brukar er partner vara med när ni gör VUL? Har bokat in VUL den 17/10 :)

[/

Ja, han är med på allt:) och ser man ett hjärta slå vill man ju dela glädjen.

Jag ska också på VUL 17/10.

Känns nervöst! ska din partner inte vara med?

Jag vill gärna att han är med, han velar lite och undrade om det är vanligt att pappan är med. Det är vårt första barn så allt är nytt :)
    Lill-Smurfen, ett magiskt växande frö!
  • Fröken1987

[quote=74137076][quote-nick]Malinzzon skrev 2014-10-09 12:08:44 följande:[/quote-nick]Jag vill gärna att han är med, han velar lite och undrade om det är vanligt att pappan är med. Det är vårt första barn så allt är nytt :)[/

Jaha:) jag tror det är vanligt, iaf om man gemensamt bestämt att man vill ha barn, så inget konstigt:)

Visst går tiden långsamt i väntan på VUL?

• joseeffin
    Malinzzon skrev 2014-10-09 09:57:51 följande:

Har en fråga, brukar er partner vara med när ni gör VUL? Har bokat in VUL den 17/10 :)

Lill-Smurfen, ett magiskt växande frö!
    Min sambo var med då vi väntade vår dotter men denna gång går jag själv. Han jobbar i Norge nämligen.

Han var med vid några mvc besök och varit med en gång på bvc.
  • Lg85
    joseeffin skrev 2014-10-09 16:44:57 följande:

Har det skapats ngn fb-grupp?

Japp, adda Heide Römer på fb och meddela henne ditt namn här på tex pm så lägger hon till dig
  • Lg85
    Lg85 skrev 2014-10-09 16:52:53 följande:
    Japp, adda Heide Römer på fb och meddela henne ditt namn här på tex pm så lägger hon till dig
    Heidi
  • Lg85

Varit på hälsosamtal idag. Vet egentligen inte om det gav så mkt. Fick med två böcker hem. Va där en timme men som sagt minns knappt va vi tala om :-P

Hon fråga om tidig fosterdiagnostik dvs kub och vi har inte diskuterat det hemma och jag kan känna att det kvittar. Visst kul att se fröet där inne en extra gång men samtidigt så känner jag mig inte va i farozon.

Men oj va hon blev stött när jag fråga innan jag gick om det var henne jag skulle vända mig till om jag ångra mig i frågan. Berätta om att mottagningen tidigare skickat 40 % men nu bara 30%.

• effilant

Det här med KUB. Hur tänker ni omkring det? Jag lutar åt att inte göra det för är inte i farozonen och är mycket nojiga lagd så tänker att det kanske stjälper mer än det hjälper att få sannolikhet på det.. Men vet inte. Kanske bättre att upptäcka eventuella allvarliga defekter tidigare än på RUL ändå. Som sagt, hur tänker ni?

• josefinenorman

Grattis alla gravid!

Själv fick vi vårt efterlängtade plus idag. Det är första barnet så det här med erfarenhet är ingenting jag sitter på. Är det någon som kan svara på när man bör skriva in sig på mvc?

• Jadu
    josefinenorman skrev 2014-10-09 18:17:20 följande:

Grattis alla gravid!

Själv fick vi vårt efterlängtade plus idag. Det är första barnet så det här med erfarenhet är ingenting jag sitter på. Är det någon som kan svara på när man bör skriva in sig på mvc?

Stort grattis!

Du kan ringa nu o få gå på hälsosamtal och så bokar ni tid för inskrivning efter det.