• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • skorstenen
    Manelma skrev 2014-10-09 21:34:12 följande:

Ingen annan som är fruktansvärt känslig mot dofter? Min näsa är så sjukt känslig nu att jag bara mår illa av alla möjliga dofter som kaffe, sopor, sonens blöjor, makens parfymer, ciggrök. Allt luktar 1000 ggr starkare & gör mig konstant illamående. Va lika när jag väntade sonen... Uh höll i sig till runt v 16 då...

Me 2
  • Amie

Jag har också det. Är i vecka 6 och är tydligen ganska vanligt första veckorna då livmodern förbereder sig på att baka bebis. Men förstår dom oro, blir också helnojjig!

josefinenorman skrev 2014-10-10 01:38:12 följande:

Känner någon annan av en kraftig mensvärk? Helst då om kvällarna. Hoppas inte att det tyder på missfall för mig :(

• Liiten

Hej och grattis till er alla! :)

Jag plussade igår på BIM +3 :) Har inte berättat än för min karl då han kommer hit förs ikväll, vi flyttar ihop om någon månad :)

Det jag känner av än är ett svagt illamåående när jag behöver äta (känner inte hunger längre), en lindrig mensvärk och dofter som är starkare än vanligt. Vissa dofter jag älskat klarar jag inte av längre och andra som jag aldrig märkt förut är jätte tydliga nu. :)

Jag är 24år och snart bosatt i Eskilstuna :)

• hemligönskan

Nä inte så värst MEN .. Igår åt vi tacos och löken smakade mycket mycket starkare än vanligt, och det gjorde tacosalsan också! Detverkligen brände i munnen och tog över alla smaker. Det tyckte jag var märkligt.

Manelma skrev 2014-10-09 21:34:12 följande:

Ingen annan som är fruktansvärt känslig mot dofter? Min näsa är så sjukt känslig nu att jag bara mår illa av alla möjliga dofter som kaffe, sopor, sonens blöjor, makens parfymer, ciggrök. Allt luktar 1000 ggr starkare & gör mig konstant illamående. Va lika när jag väntade sonen... Uh höll i sig till runt v 16 då...

• Limpan nr2

Hm....fick lite brunt på papperet igår kväll när jag torkade mig. Nu på morgonen har det inte kommit något mer, bara lite ont i magen.

Hoppas att det beror på något ofarligt. Men tyvärr tror jag inte det då både vid mitt MF och mitt MA fick jag bruna flytningar till en början.

Bara vänta och se hur det utvecklar sig :(

• Jadu
    Limpan nr2 skrev 2014-10-10 07:07:01 följande:

Hm....fick lite brunt på papperet igår kväll när jag torkade mig. Nu på morgonen har det inte kommit något mer, bara lite ont i magen.

Hoppas att det beror på något ofarligt. Men tyvärr tror jag inte det då både vid mitt MF och mitt MA fick jag bruna flytningar till en början.

Uscha, håller tummarna att de inte är något och plutt stannar!
  • Limpan nr2
    Jadu skrev 2014-10-10 07:45:03 följande:
    Uscha, håller tummarna att de inte är något och plutt stannar!
    Tack snälla!!
  • Fiiaaa

Håller tummarna för att det inte är nån fara, en liten brun flytning behöver nog inte betyda så mycket. Jag hade så i 2 dagar vid bim, precis efter att jag plussat och jag räknar kallt med att det inte är nån fara :)
  • ÄlskarMina

Jag hade i början av förra grav. bruna flytningar vid flera tillfällen. Var ingen fara och hela grav.gick bra!

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·