• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Malllis
    effilant skrev 2014-10-09 18:09:37 följande:

Det här med KUB. Hur tänker ni omkring det? Jag lutar åt att inte göra det för är inte i farozonen och är mycket nojiga lagd så tänker att det kanske stjälper mer än det hjälper att få sannolikhet på det.. Men vet inte. Kanske bättre att upptäcka eventuella allvarliga defekter tidigare än på RUL ändå. Som sagt, hur tänker ni?

Jag tänker att jag vill göra KUB om jag blir erbjuden denna gång, just eftersom jag är äldre och känner att jag vill vara förberedd om det är något med bebisen. Vår dotter föddes med en missbildning på ena handen och det kom som en riktig chock när hon föddes. Just denna missbildning kommer vi inte få reda på vid kub, men andra ovanliga kromosomförändringar får vi ju veta sannolikheten för.

Missbildningen dottern föddes med misstänkte dom berodde på att det skulle blivit tvillingar och det får vi ju också veta vid ett ev kub.
  • Ulrika82

Gravid igen efter 2 missfall sedan april. Bf runt 12 juni. Har en 10 åring och 8 åring :) så känns som första igen.

• Manelma

Ingen annan som är fruktansvärt känslig mot dofter? Min näsa är så sjukt känslig nu att jag bara mår illa av alla möjliga dofter som kaffe, sopor, sonens blöjor, makens parfymer, ciggrök. Allt luktar 1000 ggr starkare & gör mig konstant illamående. Va lika när jag väntade sonen... Uh höll i sig till runt v 16 då...

• Isabella89
    Manelma skrev 2014-10-09 21:34:12 följande:

Ingen annan som är fruktansvärt känslig mot dofter? Min näsa är så sjukt känslig nu att jag bara mår illa av alla möjliga dofter som kaffe, sopor, sonens blöjor, makens parfymer, ciggrök. Allt luktar 1000 ggr starkare & gör mig konstant illamående. Va lika när jag väntade sonen... Uh höll i sig till runt v 16 då...

Känslig, men inte fruktansvärt känslig. Inte än. Sist kom det i v7-8. Lagom kul att resa kollektivt med alla dofter. Och för att inte tala om alla rökare på perrongen. Blä!
  • ÄlskarMina

Här med! Bröstvårtorna speciellt. Aj!

MakeitHappen skrev 2014-10-09 20:56:43 följande:

Är de bara jag eller är de fler som har riktigt ömmande bröst? Kan ju knappt nudda dem innan de värker :p

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • Fiiaaa

Jag har också problem med dofter, men det känns som att det hänger ihop med illamåendet, alltså när jag är mer hungrig är jag mer illamående och mer känslig för lukt. Cigg-rök är mitt värsta, det vänder sig i magen. Det räcker med att jag ser nån röka. Eller tror att jag ser nån röka, som idag, haha. Och jag har själv varit feströkare så jag har inget stort problem med cigg vanligtvis... Bara tanken på alkohol får det också att vända sig i magen. Känns typ som att jag är konstant uber-bakis.

• Fiiaaa

Jag har också problem med dofter, men det känns som att det hänger ihop med illamåendet, alltså när jag är mer hungrig är jag mer illamående och mer känslig för lukt. Cigg-rök är mitt värsta, det vänder sig i magen. Det räcker med att jag ser nån röka. Eller tror att jag ser nån röka, som idag, haha. Och jag har själv varit feströkare så jag har inget stort problem med cigg vanligtvis... Bara tanken på alkohol får det också att vända sig i magen. Känns typ som att jag är konstant uber-bakis.

• Fiiaaa

Äh varför blir det två inlägg? Vet inte hur jag får bort det ena heller.. Sorry

• Manelma
    Isabella89 skrev 2014-10-09 21:37:08 följande:
    Känslig, men inte fruktansvärt känslig. Inte än. Sist kom det i v7-8. Lagom kul att resa kollektivt med alla dofter. Och för att inte tala om alla rökare på perrongen. Blä!
    Jag är i vecka 7 nu och det blir mer o mer. Va lika med sonen. Började kräkas av det i v 8 ungf. Så gör mig redo för att något snart går över "gränsen"...
  • josefinenorman

Känner någon annan av en kraftig mensvärk? Helst då om kvällarna. Hoppas inte att det tyder på missfall för mig :(