• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • VioloLaviose

Fler som fryser? Usch är så frusen av mig... Och började hugga i livmodern idag. Börjar bli orolig nu :'(

• micra
    Carri12 skrev 2014-10-10 08:34:02 följande:

Hej på er. Nu har jag smygläst här i flera dagar utan att våga skriva upp mig, men nu är det dags! Jag är en testknarkare av rang o testade positivt i tisdags på BIM -4, jättesvagt! Har en dotter född aug 2012 och ett supertidigt missfall bakom mig. Nojjar som en galning, men försöker ta dagarna som de kommer, har försökt i 7 månader och är jätteglad för plusset, måtte det hålla hela vägen!

Jag har ännu inga symtom. Liite olustig/illamående på kvällarna kanske, men kan lika gärna vara påhittat smile5.gif Hade problem med foglossning i förra graviditeten och är orolig för att den ska komma igen och kanske tidigare den här gången. Någon som har erfarenhet? Jag gick dessutom upp ca 23 kg förra gången o vill verkligen inte göra det igen! Det var alldeles för jobbigt för kroppen!

Håller tummarna för er allihop!

Vill någon lägga till mig i listan? BF 20/6, andra barnet, Skåne

Kram!

Grattis till plusset! :)

Ang. foglossningen så började jag få problem runt v 18 med första. Blev sjukskriven från arbetet på heltid i v 20. Arbetade i butik.

Med andra (det skiljer ca två år) fick jag problem redan i v 11. MEN jag har faktiskt träffat de som haft stora problem första gången men inte känt något alls med tvåan, så du behöver ju inte gå och gräva ner dig redan nu. ;) Hade du samlat på dig mycket vatten eller hade du "ätit upp dig"? Vattnet kan man ju inte göra så mycket åt men det är klart att extra tyngd gör foglossningen ännu jobbigare.
  • micra

Vet inte om någon skrivit det tidigare men vindruvor har jag tyckt varit jättebra att peta i mig direkt på morgonen för att få något i magen. Inte så stark smak och inte så torrt som kex. :)

• Malinzzon
    VioloLaviose skrev 2014-10-10 10:39:23 följande:

Fler som fryser? Usch är så frusen av mig... Och började hugga i livmodern idag. Börjar bli orolig nu :'(

Jag fryser också jättemycket, för att sedan bli jättevarm, typ feberväxlingar. Jag har dragningar i ljumskarna, gör ibland jätteont när man reser sig för fort.
    Lill-Smurfen, ett magiskt växande frö!
  • Fiiaaa
    micra skrev 2014-10-10 10:54:34 följande:

Vet inte om någon skrivit det tidigare men vindruvor har jag tyckt varit jättebra att peta i mig direkt på morgonen för att få något i magen. Inte så stark smak och inte så torrt som kex. :)

Bra, tack, det ska jag också testa :)
  • Carri12
    micra skrev 2014-10-10 10:46:41 följande:
    Grattis till plusset! :)

Ang. foglossningen så började jag få problem runt v 18 med första. Blev sjukskriven från arbetet på heltid i v 20. Arbetade i butik.

Med andra (det skiljer ca två år) fick jag problem redan i v 11. MEN jag har faktiskt träffat de som haft stora problem första gången men inte känt något alls med tvåan, så du behöver ju inte gå och gräva ner dig redan nu. ;) Hade du samlat på dig mycket vatten eller hade du "ätit upp dig"? Vattnet kan man ju inte göra så mycket åt men det är klart att extra tyngd gör foglossningen ännu jobbigare.
    Jag hoppas jag är en sån med en lita annorlunda andra graviditet då ;) Ang vikten så samlade jag jättemycket vatten, kunde knappt ha på mig makens träskor i stl 44 sista två (!) månaderna (har små 38-or normalt), men jag hade trots detta ätit mig till den största delen av vikten, gick upp ca 0,5 kg i veckan från vecka 3... Svårt att skylla på vatten då..
  • micra
    Carri12 skrev 2014-10-10 11:42:00 följande:
    Jag hoppas jag är en sån med en lita annorlunda andra graviditet då ;) Ang vikten så samlade jag jättemycket vatten, kunde knappt ha på mig makens träskor i stl 44 sista två (!) månaderna (har små 38-or normalt), men jag hade trots detta ätit mig till den största delen av vikten, gick upp ca 0,5 kg i veckan från vecka 3... Svårt att skylla på vatten då.. smile1.gif
    Haha ja men vatten väger mycket också! ;)
  • MakeitHappen

Hej! Bara en liten undran, ringde Mvc idag o skulle få en tid till info, såklart efter vi la på kom ja på vi har möte på jobbet samma dag samma tid!! Någon som vet hur lång tid info tar? De glömde jag fråga....

• MakeitHappen
    Kattungen skrev 2014-10-10 12:39:03 följande:

Till mig sa dom att första mötet, hälsoinfo mm skulle ta 30minuter.

Tack då vet jag :) då kanske jag inte blir allt för sen till mötet, var rädd de skulle ta typ en timma. :) (vill ju inte berätta för chefen än ju vad ja ska göra)