• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Fiiaaa

Det blev kräkfest här på morgonen idag. Jag kan lätt hantera det och är glad att jag känner av så mycket tydliga symtom, men vad kan man göra för att mildra det? Det här med att ha något att äta på nattduksbordet, nån som provat det? Vad kan man ha? Är ju inte det minsta sugen på nåt alls på morgnarna... Jag har ju mina seabands men tycker det är lite jobbigt att sova med dem...

• Isabella89
    Fiiaaa skrev 2014-10-10 08:12:24 följande:

Det blev kräkfest här på morgonen idag. Jag kan lätt hantera det och är glad att jag känner av så mycket tydliga symtom, men vad kan man göra för att mildra det? Det här med att ha något att äta på nattduksbordet, nån som provat det? Vad kan man ha? Är ju inte det minsta sugen på nåt alls på morgnarna... Jag har ju mina seabands men tycker det är lite jobbigt att sova med dem...

Jag provade äta salta kex innan jag gick upp sist. Men de kom upp de med. Så till slut blev det som en rutin på morgonen. Vakna, spy, göra sig i ordning... Jag kunde dock äta i princip direkt efter jag spytt.

En vän till mig åt också salta kex men hon klarade sig från att spy då så det kan funka.
  • Limpan nr2

Åh tack snälla ni för att ni delar med er av era erfarenheter!!! Ett litet hopp tändes nu. Inget mer brunt sist jag torkade mig. Kanske kan det vara så att man har torra slemhinnor eller att det växer mycket just nu? Fick iaf tillbaka lite hopp, tack!!

• Carri12

Hej på er. Nu har jag smygläst här i flera dagar utan att våga skriva upp mig, men nu är det dags! Jag är en testknarkare av rang o testade positivt i tisdags på BIM -4, jättesvagt! Har en dotter född aug 2012 och ett supertidigt missfall bakom mig. Nojjar som en galning, men försöker ta dagarna som de kommer, har försökt i 7 månader och är jätteglad för plusset, måtte det hålla hela vägen!

Jag har ännu inga symtom. Liite olustig/illamående på kvällarna kanske, men kan lika gärna vara påhittat Hade problem med foglossning i förra graviditeten och är orolig för att den ska komma igen och kanske tidigare den här gången. Någon som har erfarenhet? Jag gick dessutom upp ca 23 kg förra gången o vill verkligen inte göra det igen! Det var alldeles för jobbigt för kroppen!

Håller tummarna för er allihop!

Vill någon lägga till mig i listan? BF 20/6, andra barnet, Skåne

Kram!

• Snöfrid

Hoppas det går.bra! Vi är också så oroliga. Fick Ma i december och det här är första graviditeten efter det. Haft lite ljusrosa flytningar till och från i 5 dagar nu. Och till råga på allt tog vi ett testlagretgravtest imorse och det var inte riktigt lika starkt som innan. Dumt att testa insåg vi efteråt! Hemskt att oroa sig för det finns inget man kan göra för att underlätta heller..

Limpan nr2 skrev 2014-10-10 08:30:29 följande:

Åh tack snälla ni för att ni delar med er av era erfarenheter!!! Ett litet hopp tändes nu. Inget mer brunt sist jag torkade mig. Kanske kan det vara så att man har torra slemhinnor eller att det växer mycket just nu? Fick iaf tillbaka lite hopp, tack!!

• Gizza

Håller tummarna Limpan!

Och välkomna alla nya plus! :)

Dotter 130208 Lillasyskon BF 150530
  • Limpan nr2
    Snöfrid skrev 2014-10-10 08:37:02 följande:

Hoppas det går.bra! Vi är också så oroliga. Fick Ma i december och det här är första graviditeten efter det. Haft lite ljusrosa flytningar till och från i 5 dagar nu. Och till råga på allt tog vi ett testlagretgravtest imorse och det var inte riktigt lika starkt som innan. Dumt att testa insåg vi efteråt! Hemskt att oroa sig för det finns inget man kan göra för att underlätta heller..

Åh fy för dessa färgade flytningar! Förstår att ni också är roliga. Jobbigt att ingenting kunna göra. Man vill ju bara veta om det kommer gå vägen eller inte. Bara att avvakta och se.... :(
  • Fiiaaa
    Isabella89 skrev 2014-10-10 08:22:17 följande:

Jag provade äta salta kex innan jag gick upp sist. Men de kom upp de med. Så till slut blev det som en rutin på morgonen. Vakna, spy, göra sig i ordning... Jag kunde dock äta i princip direkt efter jag spytt.

En vän till mig åt också salta kex men hon klarade sig från att spy då så det kan funka.

Tack snälla för tipset. Som du säger lyckades jag peta i mig lite frukost när jag slutat kräkas, även om jag inte har nån värre aptit på morgnarna direkt (till skillnad från resten av dan då jag blir skithungrig och äter som en häst trots illamående). Illamåendet släppte dock lite efter frukosten. Ska köpa salta kex och testa med det imorgon
  • Fröken1987
    Hjärta BF-listan Hjärta

19 maj: JosPhi, första barnet, 22, Västervik 

24 maj: Hemlig78, första barnet, 36 år 

26 maj: Lina881, 26 år Blekinge 

27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö 

27 maj: MaHo89, tredje barnet (har ett änglabarn och ett barn som är 17 månader), 25 år, Västerbotten 

28 maj: Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år 

28 maj: carolinheiner, andra barnet( 1 änglabarn) 26 år Halmstad 

29 maj: enannanmaria, 36 år, tredje barnet, Götaland 

30 maj/1 juni: wishing, första barnet, 30 år 

30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år! 

30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala 

30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala 

30 maj: Luttanlej, 30år, Stockholm 

30 maj: Joseeffin, 30 år, andra barnet, Göteborg. 

31 maj: Summer88, första barnet, 26 år, Malmö 

31 maj/1 juni : Manelma, andra barnet, 28 år, Stockholm 

31 maj: Malin, första barnet, 22 år , Stockholm 

1 juni: MalinA­87, ? , 27 år , Linköping 

1 juni: saran86, andra barnet, 28år, Umeå 

1 juni ca: Nolan, andra barnet, 31 år, Kronoberg

1-2 juni: ÄlskarMina, tredje barnet, 29år, Småland

2 juni: Kanien, första barnet, 25år från Sala 

2 juni: banantelefon, tredje barnet, 33 år, Vallåkra 

2 juni: Nhv, första barnet, 24 år , utanför Uppsala 

2 juni: MinniMouse, tredje barnet

3 juni: tove78, andra barnet, 36 år, Sigtuna

3 juni: Gozzan, första barnet, 27 år, Umeå

3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping 

3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm 

3 juni: Iida01, första barnet. 24 år, Karlstad 

3 juni: effilant, första barnet, 25 år, Göteborstrakten 

3 juni: FruGnu, första barnet, 31 år, Västsverige 

3 juni: Awe83, första barnet, 31 år, Stockholm 

3 juni: Wilbes, tredje barnet, 28 år, Västerås 

3 juni: MammaCamp, andra barnet, Göteborg

4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland 

4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping. 

4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås 

4 juni: lillafii, andra barnet, 27 år, Karlskoga 

4 juni: Kessika, första barnet, 40 år, Stockholm 

4 juni: knaappeen, första barnet, 24 år, Västerås 

4 juni: Snöfrid, första barnet, 32 och 37 år, Flen 

4 juni: Kyy, första barnet, 28 år, Lund. 

5 juni: Malllis, tredje barnet, 30 år, Falköping 

5 juni: thuram, första barnet, 23 år, jämtland. 

5 juni: Amie, första barnet (3:e graviditeten), 27 år, Laholm/Halmstad 

5 juni: emm84, första barnet, 30 år, karlstad

5 juni: Malinzzon, första barnet, 25 år, Skåne 

6 juni: dietcoke, andra barnet, 21 år, Stockholm

7 juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg. 

7 juni: Isabel­la89, andra barnet, 

7 juni: Fröken1987, första barnet 

8 juni: Lg85, första barnet, 29, Karlstadtrakten 

9 juni: Cecilisa, första barnet, 28 år, Malmö

9 juni: mk86, andra barnet, 28 år, Norrbotten

10 juni: lyckobubblor, andra barnet, 35 år, Stockholm (Nacka) 

10/11 juni: Linda.dahlo, tredje barnet, 35 år, Vallentuna

11 juni: Sawgni. tredje barnet, 39 år, Härjedalen

12 juni: Fläderpärlan, första barnet, 26 år, Dalarna

12 juni: Emeeli­iee, första barnet, 24 år, Skövdetrakten 

13 juni:,Amfam, andra barnet, 30 år, Stockholm

13 juni: Limpan nr2, andra barnet, 31 år, Västmanland

13 juni: emtfb, andra barnet, 25år, utanför Uppsala

14 juni: TinkyWinky, tredje barnet, 30 år, Halmstad

14 juni: Pyret2015, fjärde barnet, 35 år, Småland

14 juni: hemligönskan, första barnet, 25 år, Stockholm

15 juni: VioloLaviose, femte barnet, Skåne

16 juni: Milie, första barnet, 27 år, Västernorrland