• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • VioloLaviose
    Elsa83 skrev 2014-10-13 22:00:29 följande:
    H haha ja min man han passar oxå upp mig, så söt!! :)

Så roligt att läsa att du börjat gråta när din man inte orkade baka ;) haha (förlåt men det lät så kul)
    Hahahah det är ok att skratta åt det, Det gör jag med nu i efterhand.
  • Diamant
    Mirella skrev 2014-10-13 20:51:43 följande:
    Yey och pepparkaka med räkost och glögg fasen vad jag är sugen på glögg nu då
    Hehe, äter pepparkakor just nu :P
  • Liiten
    Mirella skrev 2014-10-13 20:23:35 följande:

Om det är så varför läggs så mycket energi på att diskutera det då istället för att diskutera massa annat?

Vad tror ni att ni väntar, tös el pojk?

Jag tror jag väntar en liten tös, varför vet jag inte men en känsla säger så :) lär märkas med tiden om det ändras ;)
  • Wilbes
    Gizza skrev 2014-10-13 21:21:07 följande:

Fy vad läskigt!

Min syster och mina föräldrar krockade med bilen när syrran var i v 10. Hon satt i bak, inte fastspänd pga att hom var tvungen att försöka ta ratten från pappa som körde och fått nåt epileptiskt anfall (mamma som satt o fram försökte få bort pappas fot från gasen). Syrran fick en smäll mot magen av ryggstödet, och slog i höften, men Annars gick allt bra för henne och bebisen är idag en pigg och vild tvååring :)

Skönt att höra att de gick bra.
  • Diamant

Var på inskrivning idag!

Massa info samtidigt men har iallafall lyckats dra igång värsta läkar-cirkusen :S

Har lite sjukdomshistoria både i familjen och hos mig själv så nu blir det maaaaassa prover och utredningar!

Det positiva med detta är väl att första UL blir nästa vecka ;) (v.8 då)

Mina sjukdomar ska inte påverka fostret men däremot ska de ha stenkoll på mig så jag inte påverkas av det.

• IA89
    Diamant skrev 2014-10-13 22:13:44 följande:

Var på inskrivning idag!

Massa info samtidigt men har iallafall lyckats dra igång värsta läkar-cirkusen :S

Har lite sjukdomshistoria både i familjen och hos mig själv så nu blir det maaaaassa prover och utredningar!

Mina sjukdomar ska inte påverka fostret men däremot ska de ha stenkoll på mig så jag inte påverkas av det.

Vad för typ av sjukdomar?
  • Mirella
    Diamant skrev 2014-10-13 22:13:44 följande:

Var på inskrivning idag!

Vad skönt att de inte påverkar lilla livet i magen :)
  • Diamant
    IA89 skrev 2014-10-13 22:24:45 följande:
    Vad för typ av sjukdomar?
    Har en ovanlig kärlmissbildning (föds ca 3 per år med denna i Sverige) vilken b la ger förhöjd risk för blodpropp och lite annat, har några mindre allvarliga diagnoser med men som påverkar bl a min näringsupptagning samt mycket cancer o stroke i familjen så de vill ha koll på mig helt enkelt :)
  • Mirella
    Diamant skrev 2014-10-13 23:11:11 följande:

Har en ovanlig kärlmissbildning (föds ca 3 per år med denna i Sverige) vilken b la ger förhöjd risk för blodpropp och lite annat, har några mindre allvarliga diagnoser med men som påverkar bl a min näringsupptagning samt mycket cancer o stroke i familjen så de vill ha koll på mig helt enkelt :)

Härligt att de har koll på dig iallafall och att du kan vara lugn med att det inte påverkar livet i magen
  • Manelma

En annan sitter på jobbet och vill bara att denna dagen ska gå fort. Imorgon ska vi göra ett vul och jag är sjukt nervös. Minns att jag var nervös med sonen men denna gång känns det nästan jobbigare, vet inte varför... Men känner mig lite spänd inför det. Huvva... Annars är det en relativt bra morgon. Inte mått jätte illa utan lite diffust, känns som att det brukar vara jobbigare på kvällen för min del. Svullen som bara den i magen, och går inte att hålla in den alls. Men har lite mage sen innan och denna svullnad gör inte saken bättre direkt. Har inget att ha på mig som kan gömma heller utan jag får skylla på att jag tjockat på mig om nån frågar. Humöret är väl inte det bästa om dagarna när man ständigt är lite illamående, känner mig orättvis mot maken som fått utstå en del, men kan inte styra över känslorna riktigt ännu. Ser fram emot när illamåendet har lagt sig så man kan återgå till en trevligare jag...