• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Lilindski

Vill också ha passerat de första 12 veckorna och slippa oron...

Kommer nog berätta direkt när jag går in i vecka 13,vilket blir sista november, då kommer jag nog vara redo att spricka av allt hemlighetsmakeri

• avenell

Vi har redan berättat för mina systrar och min mamma. Vi väntar nog till runt jul med att berätta för resten av våra familjer. Jag resonerar lite som flera andra här att om det går åt skogen så kommer de att få veta det ändå.

Jag hoppas hoppas att allt går vägen och att vi får berätta för alla runt jul! ?

• avenell

Jag har också lite svårt att verkligen tro på att det finns något levande som växer därinne. Min förra graviditet slutade inte lyckligt och min kropp lurade mig rejält. Jag tror att jag måste få se att det verkligen finns något där innan jag börjar tro på det.

Jag längtar så tills vul nästa vecka! Spännande men väldigt nervöst...

• dstrl
    Mirella skrev 2014-10-14 09:22:04 följande:
    Ja men men trodde mer det hade med förkylning som inte ville bryta ut...kan det vara kroppens sätt att ta det lite lugnt nu i början kanske?
    Ja det kanske är så :) På mig vill det varken bli bättre eller sämre.. är i någon slags gråzon med tät näsa o huvudvärk :/
  • dstrl

Jag behöver er hjälp tjejer. Min sambos pappa fyller år i början av November, men då vi är bortresta då så skall vi bjuda på födelsedagsmiddag för honom hos oss troligen nästa helg. Vi har då tänkt ge honom en liten present i form av en tavla där det står "Grattis Farfar! Hoppas du har en underbar födelsedag, vi ses i Juni! Kram Knoddis".

Vad tror ni om detta? Jag har inget illamående av min graviditet, men nervositeten över att berätta för sambons föräldrar gör mig helt kräkfärdig...

• Lilindski
    avenell skrev 2014-10-14 13:43:20 följande:

Jag har också lite svårt att verkligen tro på att det finns något levande som växer därinne. Min förra graviditet slutade inte lyckligt och min kropp lurade mig rejält. Jag tror att jag måste få se att det verkligen finns något där innan jag börjar tro på det.

Jag längtar så tills vul nästa vecka! Spännande men väldigt nervöst?

Hoppas att det går bra för dig, håller tummarna!

Men håller med, man vet inte vad som är ett "tecken" på graviditet och vad som är inbillning, just för att man vill så mycket (och då kanske också "känner efter" lite väl mycket)

Jag hoppas verkligen det går bra för oss alla! De flesta av oss bör ju ha första MVC-besöket och/eller vul inplanerade de närmsta veckorna, så vi lär väl få veta sinom tid
  • MaHo89

Eftersom allt såg bra ut på UL idag tänkte jag ta på sonen en t-shirt där det står "blivande storebror" och skicka mms till mina bröder och mannens systrar :)

• Milie
    dstrl skrev 2014-10-14 13:50:02 följande:

Jag behöver er hjälp tjejer. Min sambos pappa fyller år i början av November, men då vi är bortresta då så skall vi bjuda på födelsedagsmiddag för honom hos oss troligen nästa helg. Vi har då tänkt ge honom en liten present i form av en tavla där det står "Grattis Farfar! Hoppas du har en underbar födelsedag, vi ses i Juni! Kram Knoddis".

Vad tror ni om detta? Jag har inget illamående av min graviditet, men nervositeten över att berätta för sambons föräldrar gör mig helt kräkfärdig...

Varför känns det nervöst? Rent allmänt eller är det något speciellt med hans föräldrars eventuella reaktion?
  • dstrl
    Milie skrev 2014-10-14 14:02:23 följande:
    Varför känns det nervöst? Rent allmänt eller är det något speciellt med hans föräldrars eventuella reaktion?
    Hans föräldrar är världens goaste, och jag tror att de kommer bli hur glada som helst... men jag blir helt knäpp när jag tänker på det. Är nog bara allmänt nervös.. Vi har aldrig varit gravida innan, och man är väl rädd för att få en negativ reaktion :)
  • avenell
    MaHo89 skrev 2014-10-14 13:59:21 följande:

Eftersom allt såg bra ut på UL idag tänkte jag ta på sonen en t-shirt där det står "blivande storebror" och skicka mms till mina bröder och mannens systrar :)

Åh vad härligt att allt såg bra ut för er! Jag gissar att den måste kännas fantastiskt. Vilken vecka är du i?