• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • MakeitHappen
    Luttanlej skrev 2014-10-23 16:23:46 följande:
    Jag har jobbat 75% i 3 år och pluggar 100% men nu fick det räcka sista terminen och bara ta det lugnt. Hur länge har du pluggat?

Ja bra beslut! det är tufft att läsa och jobba samtidigt.

Jag är "bara" på termin två.. :)

• hemligönskan

Jag börjar också få svårt att få i mig mat nu :( jättejobbigt. Men tror du att det då går bra att äta godis som typ glass då? Tänker att i och med att det stod sådär i appen kanske det kan påverka bebisen negativt i och med att den håller på och går igenom ett känsligt skede nu.

effilant skrev 2014-10-23 17:19:12 följande:

Nä. Jag pratade med min BM och hon sa det inte spelar så stor roll vad du får i dig om du är såpass illamående. Jag var nämligen orolig för det och klarade knappt få ner annat än frukt och hon sa jag inte skulle oroa mig, och bara äta det som funkar.

• micra

Skönt att höra att fler än jag har humörsvängningar!

Alltså, jag är så arg! Jag vill inte vara det men jag tänder till på minsta lilla och får ett utbrott direkt om något går fel.

Nog för att jag kan bli förbannad i vanliga fall också men inte för så små saker och framförallt inte att det bara "kommer över mig". Jag blir liksom överraskad själv över att jag fått ett utbrott för jag hinner inte ens märka att det är på väg förrän jag är mitt uppe i det. Då är det ju skitsvårt att stoppa.

Det är min stackars sambo, barnen och hunden som får känna av min vrede och jag tycker så synd om dem.

Vad sjutton gör man?! Tror ni det lugnar sig när det börjar bli lugnare med hormoner i andra trimestern? Nån som känner igen sig?

Jag blir helt galen på mig själv...

Trötthet och ett jävligt taskigt humör, det blev tilldelningen av graviditetssymptom för min del.. Min stackars familj skulle nog tycka det var bättre om jag låg och kräktes.

• Liiten
    effilant skrev 2014-10-23 17:19:12 följande:

Nä. Jag pratade med min BM och hon sa det inte spelar så stor roll vad du får i dig om du är såpass illamående. Jag var nämligen orolig för det och klarade knappt få ner annat än frukt och hon sa jag inte skulle oroa mig, och bara äta det som funkar.

Vad skönt! Tack för att du lindrat min oro lite iaf :)
  • Isabella89

micra: jag kan ha ett jäkla humör ibland men nu är det värre än vanligt >.<

Räcker med minsta lilla. Har tänkt flera gånger att det var enklare sist. Då bodde jag och maken isär (hade tagit en paus och hade kvar varsin lägenhet ett bra tag efter pausen tog slut) så då gjorde det inget om jag var sur och grinig eller förbannad för det var bara jag...

• micra
    kanien skrev 2014-10-23 15:27:33 följande:

Har precis fått höra att landstinget västmanland som jag tillhör inte erbjuder kub test till gravida! Jag vill verkligen göra ett kub test då min syster har ett kromosom fel.. Nån här från västmanland som fått igenom ett kub test fast dom inte erbjuder det?!

Jag har inte försökt men har du pratat med din barnmorska om din syster?

Jag har en bekant som fick ryta ifrån ordentligt för att bli tagen på allvar då hon ville göra tester vid första graviditeten eftersom det fanns "problem" (minns inte exakt vad denna person hade) på pappans sida. Då gav de med sig och hon fick göra testerna.
  • Wilbes
    micra skrev 2014-10-23 17:43:29 följande:

Jag har inte försökt men har du pratat med din barnmorska om din syster?

Jag har en bekant som fick ryta ifrån ordentligt för att bli tagen på allvar då hon ville göra tester vid första graviditeten eftersom det fanns "problem" (minns inte exakt vad denna person hade) på pappans sida. Då gav de med sig och hon fick göra testerna.

Min mans syster har en avvikelser och så men fick ändå inte göra nått extra test med andra barnet... bor i Västerås så antar att de inte blir sånt nu heller...

Ang humöret så är jag the bitch from heller stundvis just nu och precis som Micra säger de bara kommer över mig!!
  • effilant
    hemligönskan skrev 2014-10-23 17:34:27 följande:

Jag börjar också få svårt att få i mig mat nu :( jättejobbigt. Men tror du att det då går bra att äta godis som typ glass då? Tänker att i och med att det stod sådär i appen kanske det kan påverka bebisen negativt i och med att den håller på och går igenom ett känsligt skede nu.

Alltså det är nog onödigt att trycka i dig snask bara men om det verkligen är det enda som funkar så får det väl vara så ett par veckor. BM sa att typ lite yoghurt, en macka, vad som helst var bra. Jag har försökt peta i mig lite proteiner (typ ett ägg) och nåt glas mjölk om dagen de värsta dagarna. Och så frukt. Du får prova vad som funkar för dig. Jag vill ha syrlighet och fräschhet.
    Liiten skrev 2014-10-23 17:39:33 följande:

Vad skönt! Tack för att du lindrat min oro lite iaf :)

:)
  • Luttanlej
    MakeitHappen skrev 2014-10-23 17:26:06 följande:

Ja bra beslut! det är tufft att läsa och jobba samtidigt.

Jag är "bara" på termin två.. :)

Ett litet tips från mig är känn efter hur mkt du orkar i stället för pengar på kontot. Jag klarade 2 1/2 år sen kraschade jag. Fick rester osv. Jag skulle tänkt mer på mig själv. Kul att du valde förskollärare, fler behövs med ny utbildning!