• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • carolinheiner
    Pyret 85 skrev 2014-10-27 17:16:47 följande:
    suck.. det var inte alls så jag menade. Jag lämnar tråden istället... orkar inte...
    Jag förstår vad du menar.. Tycker likadant.. Just nu är de bara de som de pratas om.. Visst de e jätte tråkigt när man får ma/mf.. Men bara för att man får lite ont i magen behöver de inte betyda något.. Å man behöver inte ta ut något i förväg.. Ja förstår att de e skönt att få ventilera sig.. Men just nu går de lite till överdrift.. Något annat har vi väl å prata om?
  • avenell

Jag tycker att det är helt naturligt att ventilera sina tankar och den oro man känner. Alla har vi något som känns jobbigt, det kan vara att man har väldigt mycket symptom, avsaknaden av symptom eller något helt annat.

Jag tror att vi är många som tycker att det är skönt att kunna skriva av sig här i tråden och i många fall finns det ju någon på andra sidan som känner precis likadant.

Personligen tycker jag att man ska få diskutera precis det man vill här i tråden, så länge vi visar varandra respekt. Det skulle vara väldigt tråkigt om man börjar känna att man inte kan säga vissa saker för att någon eller några då tycker att det blir dålig stämning.

• Pyret 85

Jag har inte sagt att det är förbjudet att prata om. och som jag sa så väljer jag att lämna denna tråden. 

• avenell
    Pyret 85 skrev 2014-10-27 17:41:02 följande:

Jag har inte sagt att det är förbjudet att prata om. och som jag sa så väljer jag att lämna denna tråden. 

Ok, då passar jag på att önska dig all lycka med din fortsatta graviditet!
  • carolinheiner
    avenell skrev 2014-10-27 17:36:32 följande:

Jag tycker att det är helt naturligt att ventilera sina tankar och den oro man känner. Alla har vi något som känns jobbigt, det kan vara att man har väldigt mycket symptom, avsaknaden av symptom eller något helt annat.

Jag tror att vi är många som tycker att det är skönt att kunna skriva av sig här i tråden och i många fall finns det ju någon på andra sidan som känner precis likadant.

Personligen tycker jag att man ska få diskutera precis det man vill här i tråden, så länge vi visar varandra respekt. Det skulle vara väldigt tråkigt om man börjar känna att man inte kan säga vissa saker för att någon eller några då tycker att det blir dålig stämning.

Ja visst men du kan ju också se hur många sidor de har blivit där de bara diskuteras missfall.. Varför inte vara ta ett djupt andetag å tänka på vad som komma skall? Varje dag är ett steg närmare att få se bebisen :)
  • carolinheiner

Jag bara känner hur graviditets hormonerna svämmar över å man överreagerar på allt :p för att i nästa stund ändra sig å tycka de e klart att alla ska ta upp vad dom vill.. Alla kan inte tänka lika:p många som oroar sig för att förlora sitt barn som man har kämpat med.. Å de e klart att ni ska ventilera er.. Ber om ursäkt om något tagit illa vid sig.. Inget menat.. Men massor av kvinnor spm e gravida i olika stadie å olika i bagaget så e de klart att någon gång kommer de att krocka .. :)

Har själv trott att ja fått missfall 4 ggr denna graviditet.. Pga köriga tarmar som inte arbetar som ja vill.. Förstoppad i en dag å sen jätte smärta i magen å illamående.. Ville bara ligga i badkaret å gunga fram å tillbaka å bara låta skiten komma. (Ursäkta infon) men de va bara att vänta ut å hoppas på att kunna få ut något i attackerna..

• Moisbois

Tyvärr så blir de mycket mf/ma snacka i början av graviditeten och de blir de i ALLA trådar :/. Men de är inget man kan undgå. Finns ju folk som har försökt att få barn i flera pr/månader och när man väl blir gravid så är de ju ens största rädsla så då överanalyserar man ALLT istället för att bara njuta. Ni ska se att efter v 12 så börjar de roliga snacket om barnvagnar, kläder, ul bilder osv de är bara att stå ut :)

• avenell
    carolinheiner skrev 2014-10-27 17:46:35 följande:

Ja visst men du kan ju också se hur många sidor de har blivit där de bara diskuteras missfall.. Varför inte vara ta ett djupt andetag å tänka på vad som komma skall? Varje dag är ett steg närmare att få se bebisen :)

Jag är övertygad om att ingen vill oroa sig. Jag tror att alla vill tänka positivt men jag tror att många tycker att det är svårt när man vill något så mycket.

Personligen tycker jag inte att det har varit så mycket prat om missfall, det är i alla fall inget som jag har tänkt på och än mindre stört mig på. Jag tycker att de flesta inlägg handlar om överjävliga symptom, svårigheter att fungera i vardagen och en del galna drömmar. Dessa inlägg kan göra mig nervös eftersom jag knappt har några symptom och mitt liv verkar fortsätta som att inget har hänt. Samtidigt tycker jag att det är härligt att läsa om alla som känner sig supergravida.

Slutligen vill jag säga att jag förstår att de finns de som inte vill läsa om missfall här eftersom det är ett känsligt ämne. Jag tror ändå att man får ta det onda med det goda och acceptera att alla har behov att prata om olika saker.

Alla önskar vi ju samma sak - att ha vår guldklimp i famnen nästa år!
  • Malinzzon

Någon som börjat småplanera för bebisen än? Detta blir vårt första barn och vi får ständigt höra att vi inte ska tänka och planera för mycket. Förstår att det inte alltid går vägen, men jag är lite av ett kontrollfreak och vill inte göra allt i sista minuten.

Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!
  • avenell
    carolinheiner skrev 2014-10-27 17:55:29 följande:

Jag bara känner hur graviditets hormonerna svämmar över å man överreagerar på allt :p för att i nästa stund ändra sig å tycka de e klart att alla ska ta upp vad dom vill.. Alla kan inte tänka lika:p många som oroar sig för att förlora sitt barn som man har kämpat med.. Å de e klart att ni ska ventilera er.. Ber om ursäkt om något tagit illa vid sig.. Inget menat.. Men massor av kvinnor spm e gravida i olika stadie å olika i bagaget så e de klart att någon gång kommer de att krocka .. :)

Har själv trott att ja fått missfall 4 ggr denna graviditet.. Pga köriga tarmar som inte arbetar som ja vill.. Förstoppad i en dag å sen jätte smärta i magen å illamående.. Ville bara ligga i badkaret å gunga fram å tillbaka å bara låta skiten komma. (Ursäkta infon) men de va bara att vänta ut å hoppas på att kunna få ut något i attackerna..

Våra hormoner kan verkligen bråka med oss ibland!