• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Moisbois

Om de är någon här inne som är med i den hemliga gruppen på fb så får ni jätte gärna lägga till mig i den :) jag heter Moa Åkerström och har en svart/vit/grå bild (vi är bara 3 med de namnet så de är lätt att hitta mig) :)

• Fiiaaa

Å vad tråkigt med försvunna symtom, blödningar och oro, känner med er <3 jag hade själv småblödningar nästan en hel månad min förra graviditet som tyvärr slutade i mf så jag vet hur frustrerande det är.

Den här gången har jag inga blödningar och mycket mer symtom, och försöker allt jag kan att inte oroa mig för mycket. Jag är i v 10 nu och symtomen kommer ju och går lite hela tiden, de är inte superstarka hela tiden. Illamåendet har ändrat karaktär flera gånger under de här veckorna och jag tycker nästan också att det börjat lägga sig lite nu. Jag tänker förutsätta att det är som det ska såvida inget annat händer!

Håller tummarna för att det inte är någon fara för er!

• effilant
    VioloLaviose skrev 2014-10-27 15:59:10 följande:

Hur gick det för dig som hade vul idag? <3

Menar du mig? Åh det gick bra, trots alla dåliga föraningar var det en liten livlig krabat därinne med ett supersnabbt litet hjärta. Både jag och sambon började gråta av lycka, all denna oro och så hade vi kvar vår lilla plutt <3
  • VioloLaviose
    effilant skrev 2014-10-27 16:43:25 följande:
    Menar du mig? Åh det gick bra, trots alla dåliga föraningar var det en liten livlig krabat därinne med ett supersnabbt litet hjärta. Både jag och sambon började gråta av lycka, all denna oro och så hade vi kvar vår lilla plutt <3
    Ja jag menade dig :) hittade inte inlägget bara :(

Åh vad mysigt :) vilken vecka?
  • Moisbois

Någon mer här som är sjuuuukt trött på kvällarna? Sitter på jobbet och ska jobba till halv 8 hela den hår veckan och ögonen går redan i kors.

• Pyret 85

Varför tror så många att bara för att ni inte känner så mkt symptom så tror ni att det är MA? Njut istället av att vara gravida och sluta oroa er så mkt. Skulle det nu vara MA så kan ni inte göra något åt det i vilket fall som helst. Ni väntar barn, inte missfall!! Och iaf jag tycker det blir lite tråkig stämning när det bara pratas MA/MF i tråden.

• VioloLaviose

Ja det var ju dumt av mig att ventilera med några som kanske är i samma sits. Absolut . Ber om ursäkt

• Pyret 85
    VioloLaviose skrev 2014-10-27 17:10:42 följande:

Ja det var ju dumt av mig att ventilera med några som kanske är i samma sits. Absolut . Ber om ursäkt

suck.. det var inte alls så jag menade. Jag lämnar tråden istället... orkar inte...
  • Milie

Jag tycker det är fullt naturligt att man pratar missfall och att de sker när vi är tidigt gravida. Det hör ju tyvärr till. Klarar man inte av det så får man gå med i eller skapa en tråd där det är förbjudet att prata missfall eller så får man ta en paus från Familjeliv tills vi gått 12 fulla veckor.

• FruGnu
    Moisbois skrev 2014-10-27 16:55:45 följande:

Någon mer här som är sjuuuukt trött på kvällarna? Sitter på jobbet och ska jobba till halv 8 hela den hår veckan och ögonen går redan i kors.

Samma här! Jag är trött från att jag vaknar till att jag somnar. Och speciellt på eftermiddagen/kvällen.

Jobbar i kök, så står upp och jobbar varje dag. Det är segt! Börjar ofta tidigt också.