• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • GrönTröja
    Sara787 skrev 2014-10-27 12:35:44 följande:

Usch stackars dig=(( Så blev det för mig sist, började blöda, pratade med kvinnokliniken men dom sa bara att bara var bara att vara hemma, kroppen tar hand om det.. Hon sa att jag skulle ta ett nytt gravtest 3 veckor senare för att se att allt var borta, men jag tog ett efter tre dagar och redan då visade det inte gravid..

Hoppas att det går bättre för dig!

Fick du väldigt ont? Eller var det som en vanlig mens ungefär?

Ja. Hon sa till mig att även om jag tog ett test så kunde det visa positivt upp till några veckor även fast det inte var det. För att hormonerna i kroppen var kvar. Får testa om några dagar, och sen kanske någon vecka.

Tack!
  • Diamant
    Iida01 skrev 2014-10-27 12:37:45 följande:
    Okej jobbigt. Har också det i familjen men BM såg det som en bra grej att jag hade så lågt blodtryck för det är tydligen lättare att få proppar med högt blodtryck? 
    Förstår att det inte är kul :( Saknar ett nummer? :O men va? du har inte fått något nummer till din BM heller? eller har du inte hunnit så långt?
    Jag blev flyttad från vanliga MVC till SpecialMVC förra veckan, var där hos läkarna men ska på inskrivning hos en BM på fredag, HOPPAS att jag får ett riktigt nummer då! 
    Hittills har jag bara ett nr till en automatisk telefonsvarare för av- och ombokningar.. Jag behöver ju prata med någon! 
    GrönTröja skrev 2014-10-27 12:27:41 följande:

Ringde Barnmorskemottagningen idag pga alla mina knepiga flytningar som jag haft i en vecka. Och igår kväll började det komma riktig blödning som håller i sig. Dom tyckte det lät som missfall, då man i min vecka 7 (6+2) kan få som en "mens" när man får missfall. Men dom tyckte jag skulle ringa gynmottagningen så dom kunde kolla. Ringde dit, dom tyckte också det lät som ett missfall. Men att jag skulle vänta ut det hemma. Får jag jätteont, eller om mina graviditetssymptom fortsätter så skulle jag ringa tillbaka. För då kan det vara rester kvar. Jahopp...

Åh, beklagar :( 
    Stor kram till dig, hoppas allt går bra! 
  • Sara787
    GrönTröja skrev 2014-10-27 12:50:33 följande:
    Fick du väldigt ont? Eller var det som en vanlig mens ungefär?

Ja. Hon sa till mig att även om jag tog ett test så kunde det visa positivt upp till några veckor även fast det inte var det. För att hormonerna i kroppen var kvar. Får testa om några dagar, och sen kanske någon vecka.

Tack!
    Nej jag hade inte det minsta ont, bara i hjärtat =(
    Jag blödde 4-5 dagar och inga mängder, som vid en vanlig mens ungefär.
    Men nu är jag ju gravid igen, utan mens i mellan så det är bara att hoppas att det går vägen den här gången!
  • Alvolina

Å så tråkigt att höra om er som oroar er :(

Jag kollade upp hur det var när jag väntade sonen. I v.6 började mina symtom avta och jag hade en liten blödning, fick också veta från BM att det nog var ett missfall. Ganska exakt två veckor efter att jag plussade var jag på ett ultraljud, alltså vecka 7, det syntes knappt något på skärmen. Sen började jag kräkas något hemskt och fick efter ytterligare två veckor se ett litet hjärta. Så det kan gå bra även om det känns helt hopplöst:)

• Alvolina
    Alvolina skrev 2014-10-27 14:01:55 följande:

Å så tråkigt att höra om er som oroar er :(

Jag kollade upp hur det var när jag väntade sonen. I v.6 började mina symtom avta och jag hade en liten blödning, fick också veta från BM att det nog var ett missfall. Ganska exakt två veckor efter att jag plussade var jag på ett ultraljud, alltså vecka 7, det syntes knappt något på skärmen. Sen började jag kräkas något hemskt och fick efter ytterligare två veckor se ett litet hjärta. Så det kan gå bra även om det känns helt hopplöst:)

Men jag inser nu att jag hade mycket mer symtom då än nu. Har fortfarande inte ringt BM, vågar inte riktigt:/ väntar nog en vecka eller två. Skulle symtomen öka ringer jag.
  • Seniorita

Har precis varit på mitt hälsosamtal, är på 6+4 idag. Var hos en ny barnmorska som jag aldrig träffat innan. Vi pratade väldigt mycket om mig och min livssituation och uppväxt, vilket jag kan tycka är bra att hon frågar och kanske därefter kan få en bild av mig, varför jag är som jag är, tänker som jag gör osv..

Men som sagt, vart inte så mycket klokare på själva graviditeten då allt handlade om mitt liv som sagt. Ja också alkohol samt tobaksvanorna tog vi upp. "Tvingade" även henne till att få göra ett gravtest bara för att, haha!

Nytt möte inbokat 15 november!? Är inte det lite tidigt?? Då skulle vi ta prover osv, hon tyckte absolut sambon skulle med. Jag kan lika gärna gå själv då jag vet att han måste jobba annars blir det sånt åkande. Men ja den idén hängde ju han med på, klart han skulle med enligt han själv. UL och så vill jag ha med han på men resten fixar jag själv.. Hur tänker ni i den frågan?

• Alvolina
    Seniorita skrev 2014-10-27 15:20:05 följande:

Har precis varit på mitt hälsosamtal, är på 6+4 idag. Var hos en ny barnmorska som jag aldrig träffat innan. Vi pratade väldigt mycket om mig och min livssituation och uppväxt, vilket jag kan tycka är bra att hon frågar och kanske därefter kan få en bild av mig, varför jag är som jag är, tänker som jag gör osv..

Men som sagt, vart inte så mycket klokare på själva graviditeten då allt handlade om mitt liv som sagt. Ja också alkohol samt tobaksvanorna tog vi upp. "Tvingade" även henne till att få göra ett gravtest bara för att, haha!

Nytt möte inbokat 15 november!? Är inte det lite tidigt?? Då skulle vi ta prover osv, hon tyckte absolut sambon skulle med. Jag kan lika gärna gå själv då jag vet att han måste jobba annars blir det sånt åkande. Men ja den idén hängde ju han med på, klart han skulle med enligt han själv. UL och så vill jag ha med han på men resten fixar jag själv.. Hur tänker ni i den frågan?

Skönt att ni verkar ha fått bra kontakt och att hon är intresserad av dig :)

Så länge du mår bra och det inte finns särskilda skäl gällande graviditeten så behöver han ju inte vara med om det bara blir krångligt för er. Så värst intressant är det ju inte i början.
  • Diamant
    Seniorita skrev 2014-10-27 15:20:05 följande:

Det är kanske för att det inte är ditt första barn som du känner att din sambo inte behöver vara med? För att ni redan gjort det och vet vad som komma skall? :) 

Vi är på vårt första barn och jag tycker absolut att mannen ska vara med på alla möten med BM, och han tycker detsamma :) Han vill ju ha samma info som jag får för att veta vad som händer och hur allt fungerar och jag vill att han ska känna sig delaktig då det är lika mycket hans barn! 

• micra
    Diamant skrev 2014-10-27 15:35:55 följande:

Det är kanske för att det inte är ditt första barn som du känner att din sambo inte behöver vara med? För att ni redan gjort det och vet vad som komma skall? :) 

Vi är på vårt första barn och jag tycker absolut att mannen ska vara med på alla möten med BM, och han tycker detsamma :) Han vill ju ha samma info som jag får för att veta vad som händer och hur allt fungerar och jag vill att han ska känna sig delaktig då det är lika mycket hans barn! 

Jag kände inget behov av att ha med min sambo vid första barnet heller. Tror att han var med två ggr totalt. Det beror kanske på hur graviditeten går men vid en normal okomplicerad graviditet så blir det inte särskilt mycket information vid varje möte. Man lyssnar på hjärtat, mäter blodtryck och sf-mått och den infon var ju inga problem att ta med sig hem. Menar inte att det är något fel med att man vill ha med sig sin partner varje gång/partnern vill följa med, men tycker inte heller att man ska behöva känna att man "måste". Det är för många ganska omständigt att ta ledigt från jobbet varje gång, lite synd om något ska ha dåligt samvete för det.