• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Alvolina

Är det någon som märkt av att symtomen blivit fler eller ökar ungefär när hjärtat börjar slå? Läste att det skulle vara ca 22-23 dagar efter befruktningen, så säg någon gång mellan vecka 6 och 7.

• Milie

Gällande kön så tror jag att jag väntar en pojke. Känner mig inte helt säker, men det lutar ditåt. Vi kommer inte göra enkomt ultraljud för att kolla kön, men syns det så syns det. Ser BM vad det är så vill vi också veta.

Något jag däremot känner mig säker på är att barnet är friskt i den bemärkelsen att de enda kromosomerna den eventuellt har annat än två av är X och Y. Hehe. Så, ja. Det känns ju bra. Jag är så neurotisk i vanliga fall så jag trodde jag skulle bli fullständigt galen av oro under en graviditet..men icke.

Men jag och sambon bestämde för länge sen att vi ska köra KUB, så det blir NUPP-ultraljud i början på december. 2200 kr som sambon får stå för.

• Milie
    Alvolina skrev 2014-10-28 21:11:52 följande:

Är det någon som märkt av att symtomen blivit fler eller ökar ungefär när hjärtat börjar slå? Läste att det skulle vara ca 22-23 dagar efter befruktningen, så säg någon gång mellan vecka 6 och 7.

Vad gulligt om det var i samband med att hjärtat började slå. Tänker intala mig det i alla fall. Mitt illamående stegrade nämligen ORDENTLIGT ganska precis då jag gick in i vecka 7 för en vecka sen. Jag har legat i fosterställning på soffan större delen av tiden. Har du märkt något?
  • Pyret 85

När jag va gravid i juli var jag helt säker på pojke. Nu har jag ingen känsla alls.

• Luttanlej

Är i vecka 10 nu och har märk en temphöjning och speciellt på kvällarna. Jag har börjar få upp mot 37.7 på kvällen och vanligen ligger jag på 36.5. Någon annan som känner sammma?

• Gummsan

Har så jävla ont långt ner i magen idag. Usch så nojjig verkligen. Vill inte få missfall.....

• Fiiaaa
    Carolaj83 skrev 2014-10-28 20:29:31 följande:

Ni kan ta bort mig på listan då jag fåt missfall IGEN! har i alla fall fått remiss för utredning på sofiahemmet nu 22 december. jaja allt känns skit just nu. önskar er alla lycka till

Beklagar, styrkekram och lycka till med utredningen!
  • Moisbois

Uääk. Tröck i mig nudlar och sen glass efter de nu på kvällen. De skulle jag inte ha gjort. såå jäkla spy färdig så att de finns inte :/

• Fiiaaa
    Gummsan skrev 2014-10-28 21:27:25 följande:

Har så jävla ont långt ner i magen idag. Usch så nojjig verkligen. Vill inte få missfall.....

Känner igen känslan, är ju verkligen så svårt att veta när det är normal molvärk för att det växer där inne och när det är tecken på nåt annat. När jag fick mf senast tyckte jag ändå att känslan var annorlunda, mer som hugg liksom, och dessutom fick jag blödning i samband med värken. Det är säkert bara graviditets-molvärk som du känner.