• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Skogsviol
    Milie skrev 2014-10-28 12:28:33 följande:
    Går in i vecka 8 imorgon. Spyr knappt, men har varit konstant illamående i en vecka. Blir helt skräckslagen då jag tänker på hur lång tid det är kvar. Det är nääästan så att jag ångrar mig, men jag vet att jag vill vara gravid..egentligen. Så jag får helt enkelt härda och skolan får väl gå åt Fan om det är det som krävs.
    Å, stackare! Vet precis hur du känner det, för jag känner ungefär samma. Sist jag var gravid mådde jag illa HELA jäkla graviditeten, inte riktigt så illa som i början, men ändå, och då sa jag att jag ALDRIG skulle göra om det. Och häpp, så det blev. Får sån ångest av att må illa också, vet knappt vart jag ska ta vägen...

Vi är ungefär lika långt gångna också, jag är i v 6+4 idag. En hel evighet kvar ens till v 12+0 liksom. Blärk. Jag har blivit så himla känslig för beröring också, kan knappt ta emot en puss av maken och dör lite om någon ska krama en. :(

Men vi kommer att fixa det, på något sätt!
  • Milie
    Diamant skrev 2014-10-28 12:48:55 följande:

Åh jag vet PRECIS hur du känner Milie!

Jag ångrar mig ungefär en gång om dagen, tänker att jag vill nog inte ha barn trots allt, det är för jobbigt att må såhär!

Sen kommer det nån timme på eftermiddan eller morgonen där jag inte mår skit och då känner jag att jag är glad igen. Jag vet ju att vi vill ha barn, har längtat som tusan i flera år!

Det är värt det i slutändan, men mer än en vettefan om det blir!

Åh, vad skönt att läsa att jag inte är ensam om de tankegångarna. Jag får lita på beslutet jag tog förut, heh. Hade bara inte kunnat föreställa mig ångesten som skulle komma på köpet med illamåendet.
    Fiiaaa skrev 2014-10-28 13:13:25 följande:

Å va jobbigt att du känner så! Jag känner delvis igen mig. Du är inte ensam! Jag har ju lite upp och ner, vissa dar mår jag rätt bra, andra dar kräks jag (kräktes i munnen på kontoret igår, inte kul), andra dar, som idag, har jag ett sjukt jobbigt gnagande illamående som ligger och lurar och inte vill ge med sig. Usch! Dessutom fungerar magen lite taskigt. Jag är i v 10 och tröstar mig med att det brukar bli bättre för de flesta runt v 12. Förra gången när jag fick mf i v 10 så kände jag absolut inget illamående alls, så jag tycker det är rätt skönt att känna av det den här gången även om det är galet jobbigt ibland. Sen känner jag mig så plufsig och svullen och ur form. Men det är värt det, jag vill så gärna ha en liten :)

Åh, ja. Svullnaden. Den är ju också fin. Jag känner mig som en strandad blåval och blir flåsig för minsta lilla. Jag har aldrig hört talas om såna symtom så här i början. Skönt att inte vara ensam! Och skönt för dig som är på upploppet i första trimestern!
    Skogsviol skrev 2014-10-28 14:23:35 följande:

Å, stackare! Vet precis hur du känner det, för jag känner ungefär samma. Sist jag var gravid mådde jag illa HELA jäkla graviditeten, inte riktigt så illa som i början, men ändå, och då sa jag att jag ALDRIG skulle göra om det. Och häpp, så det blev. Får sån ångest av att må illa också, vet knappt vart jag ska ta vägen...

Vi är ungefär lika långt gångna också, jag är i v 6+4 idag. En hel evighet kvar ens till v 12+0 liksom. Blärk. Jag har blivit så himla känslig för beröring också, kan knappt ta emot en puss av maken och dör lite om någon ska krama en. :(

Men vi kommer att fixa det, på något sätt!

Det låter ju i alla fall bra att det ändå är så pass att kroppen kan lura en att göra det igen, hehe. Jag tycker det är jobbigt med beröring jag med. Både psykiskt och fysiskt när jag känner mig som en spärrballong. Men jo, det här ska fixas. Kunde våra mammor och mormödrar så kan fasiken vi!
  • hemligönskan

Både jag och min sambo vill veta könet :) jag har haft mycket ont men det gör mindre ont och jag mår mer illa nu. Speciellt när jag åker buss vilket jag gör varje dag på väg till jobbet... äter lergigan comp nu vilket gör mig mindre känslomässig och mindre åksjuk. Såååå skönt!

• Nillan77

Jag hoppar också in här. Tredje barnet på gång. BF 30 juni, men jag tror på fullmånen i början av juni... Jag har två barn sedan innan och båda har kommit tidigt (en prematur) och vid fullmåne. Spännande och se om jag får rätt!

• MaHo89

Vi kollade könet då vi väntade sonen. Den här gången är jag inte lika säker att jag vill veta men nu vill mannen (var tvärtom sist) :P

• Alvolina
    Gummsan skrev 2014-10-28 10:01:56 följande:

Jag har vetat/tagit reda på könet alla 5gångerna. Denna gången ska vi försöka hålla oss :-P

Har ni namnförslag till oss? Barnen vi redan har heter Jonathan, Jimmie, Alicia, Elin, Ronja, Kim & Benjamin.

Jag gillar Oliver och Villemo och gubben Viggo och Lovis.

Oliver gillar vi också:)

Ringde centrumhälsan idag men de gör tydligen inte ultraljud. Hon hänvisade mig till ett mobilnr men jag minns inte vad det var för ställe. Konstigt att de inte har tid när det är privat tänkte jag. Vet du något mer ställe i Borås? Känner helst inte för att behöva åka till Göteborg:/
  • semne

Välkommen alla nya :)

min älskade son har varit hos svärmor och ätit idag! När han kommer hem så vill han ge mig en puss, jätte mysigt men han lixom stinker vitlök, det bara vände i magen och jag spyr i hallen! Min svärmor som lämnde sonen tittar helt förfärad och undrar va fasiken är fel på mig! Kunde inte låta bli att skratta åt misären :) Min svärmor lär inte ge min son nå mer mat med vitlök i!

• avenell

Idag har jag varit på sjukhuset och gjort VUL. Hjärtat tickade på fint och idag mätte krabaten 12 mm. Den är mindre än vad den borde vara utifrån mina beräkningar med sista mens (v 8+1) men läkaren verkade inte ett dugg bekymrad utan tyckte att allt såg jättefint ut.

Jag har ju varit orolig eftersom jag har så lite symptom och det var så himla skönt att se det lilla hjärtat picka på.

• Zandraorneling

Vill boka ett privat ul men finns nästan inga som gör det i Jönköping. Att det ska vara så svårt att få göra ul i Sverige

• Moisbois

När kommer ni berätta för släkt och vänner? Om ni inte redan har gjort de alltså. Vi kommer nog inte berätta något förens efter v 12. Om de inte är någon som frågar innan dess dvs :)