• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Alvolina
    Zandraorneling skrev 2014-10-28 17:25:07 följande:

Vill boka ett privat ul men finns nästan inga som gör det i Jönköping. Att det ska vara så svårt att få göra ul i Sverige

Har ju lite samma problem här. Känns ju minst sagt som att det ändå finns en marknad för det.
  • Isabella89

Fick gå hem tidigt från jobbet idag då det började flimra för ögonen och handen domnade bort. Kände mig yr också. Har åkt på migrän två gånger tidigare i mitt liv och har börjat likadant, med synrubbningar och domningar. Tog alvedon och hoppades att det skulle hjälpa men det gjorde det knappt. Maken fick hämta dottern på förskolan och jag har legat i sängen sen jag kom hem. Med gardinerna fördragna och mobilen har jag på lägsta ljusstyrkan. Bläääää...

• Gummsan
    Alvolina skrev 2014-10-28 16:43:44 följande:
    Oliver gillar vi också:)

Ringde centrumhälsan idag men de gör tydligen inte ultraljud. Hon hänvisade mig till ett mobilnr men jag minns inte vad det var för ställe. Konstigt att de inte har tid när det är privat tänkte jag. Vet du något mer ställe i Borås? Känner helst inte för att behöva åka till Göteborg:/
    Jag hade inga problem att få hos Janos Amosy. Sa bara att jag vill boka ett tidigt vul. :-O
  • Carolaj83

Ni kan ta bort mig på listan då jag fåt missfall IGEN! har i alla fall fått remiss för utredning på sofiahemmet nu 22 december. jaja allt känns skit just nu. önskar er alla lycka till

• Alvolina
    avenell skrev 2014-10-28 17:15:18 följande:

Idag har jag varit på sjukhuset och gjort VUL. Hjärtat tickade på fint och idag mätte krabaten 12 mm. Den är mindre än vad den borde vara utifrån mina beräkningar med sista mens (v 8+1) men läkaren verkade inte ett dugg bekymrad utan tyckte att allt såg jättefint ut.

Jag har ju varit orolig eftersom jag har så lite symptom och det var så himla skönt att se det lilla hjärtat picka på.

Åh så underbart! Ger mig lite hopp:)
  • Alvolina
    Carolaj83 skrev 2014-10-28 20:29:31 följande:

Ni kan ta bort mig på listan då jag fåt missfall IGEN! har i alla fall fått remiss för utredning på sofiahemmet nu 22 december. jaja allt känns skit just nu. önskar er alla lycka till

Fruktansvärt tråkigt:( känner verkligen med dig. Ta hand om dig och hoppas att ni får bra hjälp.
  • Alvolina
    Gummsan skrev 2014-10-28 18:48:20 följande:
    Jag hade inga problem att få hos Janos Amosy. Sa bara att jag vill boka ett tidigt vul. :-O
    Märkligt! Hon var väldigt bestämd med att de inte hinner med sånt. Kanske ska prova att ringa imorgon igen och då var lite mer tydlig med att det gäller om först 3-4 veckor.
  • Pyret 85
    Carolaj83 skrev 2014-10-28 20:29:31 följande:

beklagar verkligen <3
  • fru noren

Hoppar på den här tråden om det går bra! Bor i vasastan och väntar mitt första barn med min make. Beräknad födelse 4/6. ;)

Var på ett privat UL idag och fick se hjärtat slå. Så det kändes underbart.