• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • semne
    hemligönskan skrev 2014-11-08 18:32:23 följande:

Håller på att bli GAAAAAAALEN. jag vill ha sex. NU. Men jag vågar inte! !! Blödde ju lite runt v6. . Tänk om jag har en "svag" bebis? Tänk om jag får missfall om jag får orgasm? Jag är bara såååå sugen. Drömmer till och med om det och är nära på att komma i drömmarna. Är så rädd :o och det hjälper inte att googla om det här för alla säger olika.

Jag har aldrig hört att man kan få missfall av orgasm?! Visst att man kan få en mindre blödning och lite värk i livmodern men att det ska orsaka missfall, hur går det till?
  • hemligönskan

Typ att de kraftiga sammandragningarna gör så att fostret stötes ut :(

semne skrev 2014-11-08 18:41:45 följande:

Jag har aldrig hört att man kan få missfall av orgasm?! Visst att man kan få en mindre blödning och lite värk i livmodern men att det ska orsaka missfall, hur går det till?

• semne
    hemligönskan skrev 2014-11-08 19:00:52 följande:

Typ att de kraftiga sammandragningarna gör så att fostret stötes ut :(

Fast det är väl om man har ett misstänkt pågående missfall, el haft flera blödningar el svag livmodertapp? Om man har en normal graviditet så känns det för mig iaf som inget att oroa sig för. Jag har haft flera blödningar i denna graviditet och i den förra, legat inne tillomed och fått regler med mig hem ifrån läkare men aldrig att jag inte ska ha sex eller orgasm? Sex tyckte läkaren att vi kunde avvakta nån dag el två med enbart för tappen var uppretad och det var onödigt att reta upp den mer. Familjeliv är jätte bra, just för att de som gått igenom tragiska saker som missfall kan prata av sig med andra som gått igenom det men i verkligheten så är de 5-10 % av flera år av gravida kvinnor.

Men känner du dig rädd och orolig så ska du självklart inte ha sex! Den ångesten är inte värt att gå att bära på om man känner så!
  • bino2010
    Hilda07 skrev 2014-11-08 12:09:00 följande:

Någon här inne som har lågt Hb, alltså järnvärde? När jag var inne på gynakuten häromdagen tog de hb och det första provet visade på ynka 80!! I normala fall ligger jag på 128. Sköterskan undrade hur jag kunde stå på benen och tog ett prov till och då visade det 90 så det var inte mkt högre. 

Jag har ju känt mig extremt trött, illamående, yr och frusen senaste månaderna så när jag fick detta svart på vitt förstår jag ju varför jag mår som jag mår! Blir bara orolig varför hb är så lågt redan eftersom i förra graviditeten blev det inte ens så här lågt i mitten av graviditeten. Kanske beror på nåt annat?!

Hur som helst fick jag Dureforon 100 mg som jag ska käka. Är rädd att jag ska behöva må ännu mer illa nu när jag tar dom men vad ska man göra? Tips?!

Jag har ett vinnande kocept. ;)

Hade väldigt lågt värde med sonen. 110 och jag brukar ligga på 144 så var galet stor skillnad..

Åt en skål broccoli varje dag och drack till det nypressad apelsinjuice. Fixade mitt järnvärde direkt. Sen såg jag till att äta det ofta (men inte varje dag)

För att kroppen ska ta upp järn lätt måste det kombineras med cvitamin !
  • FrökenF60

Hej alla här! Vi är två tjejer som också plussat precis. Vi tycker att det är lättare att prata i en Facebook grupp och har därför skapat en grupp som heter "sommarbarn 2015". Alla som är gravida och ska få en bebis under sommaren nästa år får vara med. Eftersom det är så nytt och man inte vill avslöja för alla än att man är gravid är därför gruppen hemlig och det går inte att söka efter gruppen. Enda sättet att bli medlem är genom att skriva ett mail om att man vill bli medlem till denna adress sommarbarn@Yahoo.se på så sätt hålls vi hemliga. Så välkomna <3

• micra
    Alvolina skrev 2014-11-07 20:42:54 följande:

Är så otroligt befriande lycklig över att postafen och seaband har hjälpt nu, 2 kg har jag gått ner på en vecka:O Tror mest att jag har mått dåligt idag pga jag varit hungrig men inte vågat börjat äta riktigt. Nu har jag fått i mig grönsakssoppa, fruktsallad, nyponsoppa och salta chips sedan kl 18, yeey! :)

Har inte varit sugen på kött sen jag blev gravid, är det vanligt? :)

Jag fixar inte heller kött. Har iofs lite svårt för en del köttprodukter i vanliga fall också men nu vänder det sig i magen bara jag sneglar på köttdisken i affären. Då mår jag ändå inte illa, jag har bara blivit väldigt kräsen på vad jag stoppar i mig. Tyvärr känner jag ingen avsmak när jag närmar mig godishyllan... :p
  • Lg85
    hemligönskan skrev 2014-11-08 18:32:23 följande:

Håller på att bli GAAAAAAALEN. jag vill ha sex. NU. Men jag vågar inte! !! Blödde ju lite runt v6. . Tänk om jag har en "svag" bebis? Tänk om jag får missfall om jag får orgasm? Jag är bara såååå sugen. Drömmer till och med om det och är nära på att komma i drömmarna. Är så rädd :o och det hjälper inte att googla om det här för alla säger olika.

Jag har iofs inte haft nån blödning lr dyl men vi har haft sex upprepade gånger sedan plusset. I stort sett minst en gång varje vecka (förlåt infon) och har inte märkt av något avvikande efteråt. Möjligtvis lite kortvarig krampkänsla men absolut inget obehag.

Sex ska ju inte va farligt under graviditeten...
  • carolinheiner
    Nolan skrev 2014-11-08 18:28:24 följande:
    Å vad gott! Du kan inte dela med dig receptet på grytan? :)
    Lillprinsen 2012-12-12
    500g viltkött, 4 schalottenlökar, 2 vitlöksklyftor, 1-2 morötter, 1 paprika, 1-2 äpple, 1 dl creme fraiche, 2 dl grädde, 1-2 dl vatten, 1 msk vinbärsgele, 2 msk kinesisk soja, 1 msk balsamvinäger, 1 köttbuljontärning, salt och peppar.

Putsa köttet, bryn med lök å vitlök salt och peppar. Skär morötter i bitar, skala äpple å skär i bitar. Häll i. Häll i vatten,soja,balsamvinäger, buljong samt vinbärsgele. Låt stå på låg värme (småbubbla) i en timme eller tills köttet faller isär . Ha i paprika, grädde samt creme fraiche. Koka upp smaka av.

Jag brukar ha lite mer vatten så kötter får koka sönder å skiva morot å ha i som känns färsk då den andra kommer koka sönder :) lycka till :)
  • thuram
    MaHo89 skrev 2014-11-08 13:41:59 följande:

Igår berättade jag för några tjejkompisar. Vi körde charader och sista så "kissade jag på en sticka" och visade ett plus med fingrarna ;) de verkade iaf överraskade :P

Haha vilket roligt sätt att berätta på ;) själv har jag ingen idé hur man ska berätta för vänner, känns konstigt att bara slänga ur sig det mitt i en konversation eller liknande.. :p
  • Seniorita

Idag har jag haft feberskänslor hela dagen och kramat toaletten... Vidrigt säger jag bara. Måtte detta ge med sig snart. Imorgon kommer bonusbarnen också då det är våran vecka.. Ja ni kan ana vad jag känner in för det just nu tyvärr