• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • carolinheiner
    fru noren skrev 2014-11-08 11:42:08 följande:

Vi hade tänkt berätta på julafton med ett kuvert som innehåller ul bilder som det står "god jul farfar och farmor" på :)

Mina föräldrar får nog tyvärr veta via telefon snabbt som sjutton efteråt, innan svärmor hinner sprida hela nyheten på fb

Jag hade sagt till henne att inte skriva de på fb försen vi säger till.. Har vi fått säga till svärmor.. Hon delar allt å kommenterar allt gillar allt å skriver ut precis allt! Jävligt jobbigt :p hon kommer ha fb förbud när vi åker in till bb ;)
  • Hilda07
    Diamant skrev 2014-11-08 12:23:35 följande:
    Jag äter alltid Duroferon (pga tidigare operation) och har inga problem med dom.

Tar en tablett varannan dag för att inte bli hård i magen och sen varje dag under mensveckan (ja, inte NU då hehe)

Man behöver inte få några biverkningar av dom :) du mår sämre utan dom!
    Tack! Ja du har nog rätt...så mycket sämre kan jag nog inte må så jag har nog inget val än att knapra på :) Vad skönt att höra att du inte mått illa av dom iaf.
  • Wilbes
    carolinheiner skrev 2014-11-08 12:25:11 följande:

Jag hade sagt till henne att inte skriva de på fb försen vi säger till.. Har vi fått säga till svärmor.. Hon delar allt å kommenterar allt gillar allt å skriver ut precis allt! Jävligt jobbigt :p hon kommer ha fb förbud när vi åker in till bb ;)

När vi fick sonen visste ingen att vi åkte in mina föräldrar hade min dotter i alla fall så det fanns ingen anledning till att ringa nån sen ringde vi när han var född denna gång får vi väl se får jag under en helg är kanske barnen borta annars så hoppas jag föda när de andra är på skola och dagis och sen kunna göra lika igen... Skönt att slippa fundera på om nån hunnit uppdatera innan en själv... för de är bland de värsta jag vet.. förstår inte hur man kan göra så mot någon.. det kanske finns en anledning till att de inte uppdateras...
  • MaHo89

Igår berättade jag för några tjejkompisar. Vi körde charader och sista så "kissade jag på en sticka" och visade ett plus med fingrarna ;) de verkade iaf överraskade :P

• pinglon

Mina två bästa vänner fick reda på det samma dag som vi plussat, vi hade nämligen tjej kväll och de hade köpt vin. Och när jag sa att jag inte ville ha sa de grattis genast, för de visste att vi försökte och jag tackar ALDRIG nej till ett glas vin med maten ;) Åt far och mor föräldrarna ska vi berätta imorgon, vi ska skriva i farsdags korten! :) 

• fru noren
    carolinheiner skrev 2014-11-08 12:25:11 följande:
    Haha, ja vi kan ju försöka men hon är svårkontrollerad.. Gör lite som hon vill. Att hålla hemligheter är inte en av hennes bästa egenskaper, utan det kommer försägas...
  • MaHo89

Blä, hann inte ens tacka för maten innan allt kom upp igen :(

Ska försöka få i mig lite vätska sen om jag mår bättre. Tur jag fick behålla lunchen iaf ;)

• Nolan
    carolinheiner skrev 2014-11-08 09:31:18 följande:

V 12 i morgon!! :) idag 10+6 :) Idag ska vi ha farsdags middags bjudning :) rådjursgryta med ris, pressgurka, hemmalavade inlagda rödbetor, broccoli samt blancherade smörstekta sparris :) å till efterätt blir de peach melba :) mumms längtar tills ikväll :)

Å vad gott! Du kan inte dela med dig receptet på grytan? :)
    Lillprinsen 2012-12-12
  • Nolan
    Hilda07 skrev 2014-11-08 12:09:00 följande:

Någon här inne som har lågt Hb, alltså järnvärde? När jag var inne på gynakuten häromdagen tog de hb och det första provet visade på ynka 80!! I normala fall ligger jag på 128. Sköterskan undrade hur jag kunde stå på benen och tog ett prov till och då visade det 90 så det var inte mkt högre. 

Jag har ju känt mig extremt trött, illamående, yr och frusen senaste månaderna så när jag fick detta svart på vitt förstår jag ju varför jag mår som jag mår! Blir bara orolig varför hb är så lågt redan eftersom i förra graviditeten blev det inte ens så här lågt i mitten av graviditeten. Kanske beror på nåt annat?!

Hur som helst fick jag Dureforon 100 mg som jag ska käka. Är rädd att jag ska behöva må ännu mer illa nu när jag tar dom men vad ska man göra? Tips?!

I slutet av förra grav när mitt järnvärde sjönk började jag med blutsaft, åt leverpastej och annat med järn. Slutade med att jag hade ett högre järnvärde inför förlossningen än vid inskrivningen. :) tips ifall du inte vill äta tabletter.
    Lillprinsen 2012-12-12
  • hemligönskan

Håller på att bli GAAAAAAALEN. jag vill ha sex. NU. Men jag vågar inte! !! Blödde ju lite runt v6. . Tänk om jag har en "svag" bebis? Tänk om jag får missfall om jag får orgasm? Jag är bara såååå sugen. Drömmer till och med om det och är nära på att komma i drömmarna. Är så rädd :o och det hjälper inte att googla om det här för alla säger olika.