• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Manelma
    Baby Doll skrev 2014-11-07 23:20:05 följande:

Är det sant??

Va roligt, ja då möts vi igen! .-D Vilken vecka är du i? När har du BF?

Jag är i vecka 11 nu, BF 1 juni
  • kanien
    Manelma skrev 2014-11-08 08:35:09 följande:
    Jag är i vecka 11 nu, BF 1 juni smile1.gif
    Åh jag har bf 2a juni
  • enannanmaria
    Baby Doll skrev 2014-11-07 23:18:44 följande:

Hej! Va roligt! smile2.gif  

Vi bor i en sexa nu, så 3 av barnen har egna rum, tvillingarna delar ett rum och bebis Kevin sover hos oss smile1.gif

Sen när han flyttar ut får han dela med ett syskon, eller så delar vi av ett av de stora sovrummen smile5.gif
    När har du BF?

Härligt, vi har fullt i våra rum nu men har 100 oinredda kvadratmeter som vi ska göra iordning i framtiden. Vi har BF 29/5, men gick över sist så jag tror att det blir juni. När har ni BF?
  • carolinheiner

V 12 i morgon!! :) idag 10+6 :) Idag ska vi ha farsdags middags bjudning :) rådjursgryta med ris, pressgurka, hemmalavade inlagda rödbetor, broccoli samt blancherade smörstekta sparris :) å till efterätt blir de peach melba :) mumms längtar tills ikväll :)

• vikarien
    carolinheiner skrev 2014-11-08 09:31:18 följande:

V 12 i morgon!! :) idag 10+6 :) Idag ska vi ha farsdags middags bjudning :) rådjursgryta med ris, pressgurka, hemmalavade inlagda rödbetor, broccoli samt blancherade smörstekta sparris :) å till efterätt blir de peach melba :) mumms längtar tills ikväll :)

Men Åh vad gott!

Imorgon ska vi avslöja nyheten för mina föräldrar Vecka 9 imorgon!

Resten håller vi tyst till ett tag till om vi kan

Börjar redan synas på mig, framför allt på kvällarna!
  • hemligönskan

Idag ska vi berätta för mina syskon :) alla ska komma över för att fira farsdag, folk va upptagna imorgon därför blir det idag. Spännande! Har inte kommit på hur vi ska säga det än hmm. Mitt ena syskon misstänker det redan haha!

Vägde mig förresten idag, har gått ner 5 kg sen inskrivningen! Trodde snarare att jag hade gått upp i och med att jag har småätit så mycket men jag har inte ätit så mycket bröd så det kanske är anledningen.har verkligen inte brytt mig om hur mycket jag äter osv så det var verkligen en chock haha.

• vikarien

Kan inte heller bestämma mig för hur vi ska berätta... Lite sugen på att göra en tårta och skriva morfar på den

Men vet inte om jag kan hålla mig så länge, och om jag hinner göra en tårta :-P

En tanke är att ja sambon en paket samtidigt son min pappa får en.

Eller fråga mina föräldrar om dom kan passa huset till midsommar för vi ska resa till bb

• fru noren

Vi hade tänkt berätta på julafton med ett kuvert som innehåller ul bilder som det står "god jul farfar och farmor" på :)

Mina föräldrar får nog tyvärr veta via telefon snabbt som sjutton efteråt, innan svärmor hinner sprida hela nyheten på fb

• Hilda07

Någon här inne som har lågt Hb, alltså järnvärde? När jag var inne på gynakuten häromdagen tog de hb och det första provet visade på ynka 80!! I normala fall ligger jag på 128. Sköterskan undrade hur jag kunde stå på benen och tog ett prov till och då visade det 90 så det var inte mkt högre. 

Jag har ju känt mig extremt trött, illamående, yr och frusen senaste månaderna så när jag fick detta svart på vitt förstår jag ju varför jag mår som jag mår! Blir bara orolig varför hb är så lågt redan eftersom i förra graviditeten blev det inte ens så här lågt i mitten av graviditeten. Kanske beror på nåt annat?!

Hur som helst fick jag Dureforon 100 mg som jag ska käka. Är rädd att jag ska behöva må ännu mer illa nu när jag tar dom men vad ska man göra? Tips?!

• Diamant
    Hilda07 skrev 2014-11-08 12:09:00 följande:

Någon här inne som har lågt Hb, alltså järnvärde? När jag var inne på gynakuten häromdagen tog de hb och det första provet visade på ynka 80!! I normala fall ligger jag på 128. Sköterskan undrade hur jag kunde stå på benen och tog ett prov till och då visade det 90 så det var inte mkt högre. 

Jag har ju känt mig extremt trött, illamående, yr och frusen senaste månaderna så när jag fick detta svart på vitt förstår jag ju varför jag mår som jag mår! Blir bara orolig varför hb är så lågt redan eftersom i förra graviditeten blev det inte ens så här lågt i mitten av graviditeten. Kanske beror på nåt annat?!

Hur som helst fick jag Dureforon 100 mg som jag ska käka. Är rädd att jag ska behöva må ännu mer illa nu när jag tar dom men vad ska man göra? Tips?!

Jag äter alltid Duroferon (pga tidigare operation) och har inga problem med dom.

Tar en tablett varannan dag för att inte bli hård i magen och sen varje dag under mensveckan (ja, inte NU då hehe)

Man behöver inte få några biverkningar av dom :) du mår sämre utan dom!