• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Ettplusettlikamedtre
    FruGnu skrev 2014-11-09 14:49:56 följande:

Hoppas hoppas det går bra den här gången!

Vi har samma bf du och jag. :) v 11 är jag i.

Tack snälla,dehoppas vi med :) är det ditt första barn? :D
  • Ettplusettlikamedtre
    FruGnu skrev 2014-11-09 14:51:46 följande:

Jag ska göra KUB-test nu på tisdag. Någon som gjort det innan och vet ännu tid det tar innan man går svaren på testet? Jag ska göra ultraljudet till kub nästa tisdag.

Ska du lämna prover på tisdag sen ul en vecka efteråt? Jag är nästan helt säker på att man får reda på direkt på ul med svar och så :)
  • kanien
    Kattungen skrev 2014-11-09 09:53:29 följande:

Apropå olika sätt att berätta att man är gravid:

Berättade för mamma i fredagskväll när vi åt middag och hon ville att vi skulle dricka vin till och vi skulle tillbringa hela helgen tillsammans ensamma i vårt sommarhus:

Jag vill berätta något. Det är lite läskigt och jag kan behöva ditt stöd i frågan. Jag var hos doktorn i måndags och jag har fått en parasit i mig (hon ser lite förvånad/frågande ut). Men det är ingen större fara, det är en sådan som kommer ut av sig själv efter 9 månader. (Hon ser fortfarande ut som ett frågetecken. Jag sträcker fram mobilen med ett foto på ultraljudsbilden) hon säger: nääää jag vet inte vad det är, jag ser inte, jag vågar inte ens gissa! Det ser ju ut som en sån där ultraljudsbild vi fick när hästarna var med föl!

Jag bara log tillbaka.

Är det en bebis????

Jaaaa det är en bebis!!!!

Du sa ju att det var nåt läskigt!

Ja men det är ju läskigt!!! (Min första graviditet)

Nu har vi skrattat och pratat hela helgen smile1.gif

Vad roligt sätt

Jag och min sambo hade slagit in en liten nallebjörn, bebisstrumpor, en liten body och ett trä hjärta där det stod "världens bästa mormor" på i ett stort papphjärta, vi gick hem till min mamma på middag och lämnade presenten vi hade lagt i en stor kartong och slagit in i presentpapper. Sambon smygfilmade mamma hela tiden medans hon öppnade presenten
  • Diamant
    Seniorita skrev 2014-11-09 18:33:01 följande:

Det är så många olika bud. Vilken facebookgrupp är det som gäller? Som är hemlig.

Den det står om i trådstarten. Ingen annan! :) 
  • Diamant
    Seniorita skrev 2014-11-09 18:33:01 följande:

Det är så många olika bud. Vilken facebookgrupp är det som gäller? Som är hemlig.

Den det står om i trådstarten. Ingen annan! :) 
  • Whizzer

Ja du får reda på resultatet utav KUB testet direkt vid UL, förutsatt att du lämnat blodprov nån vecka innan

• eko my

har inte skrivit på ett bra tag för jag har helt enkelt mått för illa, nu har det lättat en aning, då blir man nojjig för det liksom! Galet!

Träffade lite av mannens syskon med familjer idag och fick reda på att min svägerska ska ha barn två veckor innan oss!!! Gissa om jag vred mig i soffan, har nämligen inte berättat än. Men hon blir en av de första när vi gjort Kub!

Galet roligt! skiljer 7 månader mellan våran tvåa och deras etta med!

Så nu hoppas jag  verkligen att allt går bra!

• Sj89

Tänkte också hoppa in i den här tråden!

Plussade den 16/10 så vi är beräknade att få vårat första barn till Midsommar! :) Lever i en lyckobubbla och längtar tills jag kan berätta för alla nära och kära!