• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • kanien
    knaappeen skrev 2014-11-10 09:43:07 följande:

Hur är era sambon under denna tid?

Min verkar inte riktigt bry sig. Han vill ju ha barn och är glad. Men han visar sällan någrs känslor inför det här . nojjar jag blir han bara sur, pratar jag namn o bebissaker osv så tkr han att jag hypar. Är jag ledsen gnäller han på hormoner, det är liksom aldrig hans fel att jag är/blir ledsen. Känns som att jag går igenom detta själv på nått sätt.

Bokat in privat UL i dec så jag slipper oroa mig för hur allt står till över jul osv innan RUL i mitten jan, men han tkr det är onödigt . istället för att stötta mig o förstå att jag behöver det här..

Väntar vårt första barn 4/6 minbebis.com/blogg/knappen/
    Här är det tufft! Det känns ibland som att han inte riktigt bryr sig om MIG, det känns som att han bara bryr sig om bebis och glömmer att han faktiskt är tillsammans med mig och ska ha barn ihop med mig!

Kännes lite som att hans känslor för mig har svalnat och att han stannar bara för att bli en familj. Jag påpekade abort fast jag vet att det är det sista vi vill eftersom vi försökte med denna i 1år och då sa han att han blir det inge jävla abort och då påpekade jag att han måste bry sig mer om mig för annars klarar jag inte denna graviditet.

Jag kan ju vara överkänslig också men allting känns plötsligt så otäckt och läskigt. (V.11)
  • fru noren
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-10 09:51:36 följande:
    Det gör man I samband med inskrivningen,eller de gör man i mitt landsting iaf :)
    Jaha, vad konstigt. Hade inskrivning i v. 8 och det vart inga blodprover som togs då.
  • Olga89

Jahapp, då har man varit sjukskriven i 3 veckor då *smått sinnessjuk*. Det jobbiga är att jag inte ens känner mig sjuk, men har fått stränga order av läkaren att ta det extremt lugnt pga hematom utanför livmodern. Så jag går mest här hemma och skrotar (finns inte en dammpartikel kvar) och tar lugna promenader. Men urk, så trist det är....

• Fiiaaa

Min sambo är jätteglad och tycker att det ska bli toppen att bli pappa och att vi ska bli familj. Ibland skulle jag önska att han läste på lite mer om vad som händer i olika faser av graviditeten etc, så att vi kunde prata om det lite mer, men det är han inte så intresserad av. Han har också en förmåga att "råka" avslöja graviditeten för lite kompisar etc, antar att det är för att han är så glad och inte kan hålla tyst om det, men lite jobbigt ändå... Annars har jag inget att klaga på :) Han är på bra humör och snäll och tar hand om mej.

Jobbigt för er som fått problem med relationen. Det räcker ju med de problem man har ändå med själva graviditeten... Men det är ju en stor omställning för alla, så det kanske inte är så konstigt..

Jag är i v 12 nu och kräktes igen i morse. När ska illamåendet ge med sig? Börjar tröttna... Urk!

• vikarien

Här är sambon inte heller jätteintresserad, men han gör ju saker åt mig om jag ber om det. Tror det är väldigt overkligt för honom fortfarande och lite läskigt

Han fick lite kalla fötter igår när vi skulle berätta och tyckte det var för tidigt (vecka 9 igår) så vi väntar någon vecka till... Nu syns det på mig på kvällarna så kan inte vänta för länge.

Men jag tror att han är mer orolig än mig att det inte ska gå vägen...

• Seniorita

Min sambo är jätte stöttande. Varje vecka när vi går in i ny vecka så läser vi tillsammans vad graviditetsappen säger. Min app har både en flik för barnet, mamman och pappan.

Igår berättade vi för hans ungar, (8 och 10-år) dom vart så glad så dom grinade. Sambon tyckte nog det var lite väl tidigt men jag orkar inte försöka vara pigg å hålla humöret uppe just nu så det var dax att berätta enligt mig så dom inte blir rädda vecka 10 på torsdag.

• Wilbes
    kanien skrev 2014-11-10 11:35:16 följande:

Här är det tufft! Det känns ibland som att han inte riktigt bryr sig om MIG, det känns som att han bara bryr sig om bebis och glömmer att han faktiskt är tillsammans med mig och ska ha barn ihop med mig!

Kännes lite som att hans känslor för mig har svalnat och att han stannar bara för att bli en familj. Jag påpekade abort fast jag vet att det är det sista vi vill eftersom vi försökte med denna i 1år och då sa han att han blir det inge jävla abort och då påpekade jag att han måste bry sig mer om mig för annars klarar jag inte denna graviditet.

Jag kan ju vara överkänslig också men allting känns plötsligt så otäckt och läskigt. (V.11)

Det är en stor omställning att få första barnet.. Hoppas ni kan se det som en omställnings fas oxh kan hitta tillbaka till den gamla känslan...

Jag vet att min man tycker att de är jobbigt att se mig ha ont/må dåligt oxh veta att de är inget han kan göra... men samtidigt att de är hans "fel" eller mes hans hjälp där jag är där jag är i graviditeten.. det tog månader förra graviditeten innan de kom fram och jag fick nästan lägga orden i munnen på honom.

Tror inte riktigt att dem vet hur dem ska betee sig.. min fråga knappt hur de är När jag kommer från sjukhuset oxh varit på undersökningar eller akuten... han fortsätter bara med sitt.. men vi pratar om de oxh han blir bättre för varje gång. Å andrasidan tar han för givet att jag ska tala om det är nått fel. ..
  • Diamant

Vad tråkigt att ni har det så med era sambos.. 
    Hoppas de ändrar sig med tiden! 

Min man är helt tvärtom, engagerad och pratar massor om bebisar, grejer vi behöver skaffa inför, tagit reda på vad saker kostar och har lagt upp en ny budget, pysslar om mig med massage, gos, filmer, hämtar saker åt mig och kallar mig "mamma" osv :) 
    När det är en ny vecka frågar han om vad som händer denna veckan och vi har en mysig stund där jag läser högt från appen om vad som händer med bebis, mamma och tips för partnern under veckan som kommer Hjärta 
    Är lyckligt lottad :) 

• Lokattis

Min man är väldigt bra och stöttande, men han är också ganska orolig att nåt ska gå snett. Vi fick ju MA i v12 i våras, efter att ha försökt i 4 år, så det är ju inte så konstigt att man inte nojar en aning (v11 idag). Jag tror att vi båda två kan slappna av mer och börja våga prata bebisplaner efter KUB, om allt ser bra ut då.

• Iida01

Jag är också lyckligt lottad! 
    Min sambo är underbar, han har verkligen förstått att jag mår dåligt och är fruktansvärt trött så han gör det mesta här hemma. Lagar allt mat och tar all disk. Jag försöker ju också men har varit lite jobbigt.

Han har laddat ner samma app som mig så han kan följa med lika noggrant. Klappar på magen och pratar. 
    :)