• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Whizzer

Hej o hallå!

Tänkte hoppa in här i gruppen, fick ett Plus på grav.test i början på veckan, och om diverse uträkningar stämmer så blir BF runt 22/6, så typ v 8 (7+5) nu då.

Det blir isåfall andra barnet, har en liten kille som kom i juli 2011. Det var inte meningen att det skulle bli närmre 4 år mellan syskonen, men kroppen ville visst annorlunda.. Har haft två tidiga missfall och håller nu alla tummar för att det vill sej denna gång.. tredje gången gillt ni vet Flört

Har inte kontaktat BM ännu, gjorde det vid förra plusset och hann väl inte mer än lägga på luren så började jag blöda Rynkar på näsan så den här gången tänker jag dra ut på det så länge som möjligt.

Inga speciella grav.symtom, förutom trötthet och andfåddhet. Första graviditeten så minns jag tröttheten framförallt, hur man kom hem efter en dags jobb, la sig på soffan och sov ett par timmar, käkade lite kvällsmat och typ gick o la sig igen.. Av förståeliga skäl så funkar ju inte det nu när man har en 3 åring hemma, så därför känns kanske tröttheten inte lika stor (man ges inte en chans till att känna efter om man säger så).

Har inte berättat det för någon än, inte ens sambon.. funderar på ifall jag ska säga något imorrn på fars dag kanske... eller om jag ska dra på det en liten stund till Flört

• Alvolina
    thuram skrev 2014-11-08 21:40:48 följande:
    Haha vilket roligt sätt att berätta på ;) själv har jag ingen idé hur man ska berätta för vänner, känns konstigt att bara slänga ur sig det mitt i en konversation eller liknande.. :p
    Precis detta jag menar! :) hur ska man i en normal konversation berätta något så stort och laddat? Sen när det väl är sagt är det väl ingen fara, men där just innan känns det lite jobbigt:P
  • Manelma
    FrökenF60 skrev 2014-11-08 20:57:35 följande:

Hej alla här! Vi är två tjejer som också plussat precis. Vi tycker att det är lättare att prata i en Facebook grupp och har därför skapat en grupp som heter "sommarbarn 2015". Alla som är gravida och ska få en bebis under sommaren nästa år får vara med. Eftersom det är så nytt och man inte vill avslöja för alla än att man är gravid är därför gruppen hemlig och det går inte att söka efter gruppen. Enda sättet att bli medlem är genom att skriva ett mail om att man vill bli medlem till denna adress sommarbarn@Yahoo.se på så sätt hålls vi hemliga. Så välkomna <3

Finns redan facebookgrupp där många är med i.
  • Nolan
    carolinheiner skrev 2014-11-08 21:36:37 följande:

500g viltkött, 4 schalottenlökar, 2 vitlöksklyftor, 1-2 morötter, 1 paprika, 1-2 äpple, 1 dl creme fraiche, 2 dl grädde, 1-2 dl vatten, 1 msk vinbärsgele, 2 msk kinesisk soja, 1 msk balsamvinäger, 1 köttbuljontärning, salt och peppar.

Putsa köttet, bryn med lök å vitlök salt och peppar. Skär morötter i bitar, skala äpple å skär i bitar. Häll i. Häll i vatten,soja,balsamvinäger, buljong samt vinbärsgele. Låt stå på låg värme (småbubbla) i en timme eller tills köttet faller isär . Ha i paprika, grädde samt creme fraiche. Koka upp smaka av.

Jag brukar ha lite mer vatten så kötter får koka sönder å skiva morot å ha i som känns färsk då den andra kommer koka sönder :) lycka till :)

Tack! Ska testa det nästa gång, har ett lår i frysen som jag inte riktigt vet vad vi ska hitta på med (mer än skäran ner till grytbitar). Perfekt att få lite tips! :)
    Lillprinsen 2012-12-12
  • Kattungen

Apropå olika sätt att berätta att man är gravid:

Berättade för mamma i fredagskväll när vi åt middag och hon ville att vi skulle dricka vin till och vi skulle tillbringa hela helgen tillsammans ensamma i vårt sommarhus:

Jag vill berätta något. Det är lite läskigt och jag kan behöva ditt stöd i frågan. Jag var hos doktorn i måndags och jag har fått en parasit i mig (hon ser lite förvånad/frågande ut). Men det är ingen större fara, det är en sådan som kommer ut av sig själv efter 9 månader. (Hon ser fortfarande ut som ett frågetecken. Jag sträcker fram mobilen med ett foto på ultraljudsbilden) hon säger: nääää jag vet inte vad det är, jag ser inte, jag vågar inte ens gissa! Det ser ju ut som en sån där ultraljudsbild vi fick när hästarna var med föl!

Jag bara log tillbaka.

Är det en bebis????

Jaaaa det är en bebis!!!!

Du sa ju att det var nåt läskigt!

Ja men det är ju läskigt!!! (Min första graviditet)

Nu har vi skrattat och pratat hela helgen

• Ettplusettlikamedtre

Hej alla glada!

Är de ok om jag hänger på här? Plussade 25/9.

Hade ett sent missfall i vecka 12 i somras, så nu håller vi tummarna! I onsdags va jag på ett tidigt vul och man såg ett litet foster och ett hjärta som tickade <3

Har bf 3/6 2015. Nu peppar vi för att allt ska vara bra på ul 24/11.

Jag heter förresten Emelie och bor i Småland med min sambo :) Jag är 25, här bor vi i våran 3:a och väntar med stora hoppningar om bebis i Juni! <3

• thuram
    Kattungen skrev 2014-11-09 09:53:29 följande:

Apropå olika sätt att berätta att man är gravid:

Berättade för mamma i fredagskväll när vi åt middag och hon ville att vi skulle dricka vin till och vi skulle tillbringa hela helgen tillsammans ensamma i vårt sommarhus:

Jag vill berätta något. Det är lite läskigt och jag kan behöva ditt stöd i frågan. Jag var hos doktorn i måndags och jag har fått en parasit i mig (hon ser lite förvånad/frågande ut). Men det är ingen större fara, det är en sådan som kommer ut av sig själv efter 9 månader. (Hon ser fortfarande ut som ett frågetecken. Jag sträcker fram mobilen med ett foto på ultraljudsbilden) hon säger: nääää jag vet inte vad det är, jag ser inte, jag vågar inte ens gissa! Det ser ju ut som en sån där ultraljudsbild vi fick när hästarna var med föl!

Jag bara log tillbaka.

Är det en bebis????

Jaaaa det är en bebis!!!!

Du sa ju att det var nåt läskigt!

Ja men det är ju läskigt!!! (Min första graviditet)

Nu har vi skrattat och pratat hela helgen

Hehe vilket kul sätt att berätta :) själv skulle jag berätta för mamma i torsdags då vi var ut och åt middag, hade ingen aning om hur jag skulle berätta det. Men jag var inte beredd på att hon nästan frågade rakt ut om jag var gravid och att hon kände på sig det, Jahapp typiskt mammor som jämt vet allt! Haha! Så jag slapp ju i alla fall klura ut hur jag skulle säga det.. :p
  • FruGnu
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-09 11:30:00 följande:

Hej alla glada!

Är de ok om jag hänger på här? Plussade 25/9.

Hade ett sent missfall i vecka 12 i somras, så nu håller vi tummarna! I onsdags va jag på ett tidigt vul och man såg ett litet foster och ett hjärta som tickade <3

Har bf 3/6 2015. Nu peppar vi för att allt ska vara bra på ul 24/11.

Jag heter förresten Emelie och bor i Småland med min sambo :) Jag är 25, här bor vi i våran 3:a och väntar med stora hoppningar om bebis i Juni! <3

Hoppas hoppas det går bra den här gången!

Vi har samma bf du och jag. :) v 11 är jag i.
  • FruGnu

Jag ska göra KUB-test nu på tisdag. Någon som gjort det innan och vet ännu tid det tar innan man går svaren på testet? Jag ska göra ultraljudet till kub nästa tisdag.