• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Sandie80
    stayyoung skrev 2014-11-13 23:57:06 följande:

Hur tidigt behöver man börja tänka på hur man sover? Jag har läst att på rygg och på högra sidan ska undvikas, och även 1177.se nämner det. Jag har sovit på rygg fram till idag (v12) men när borde jag börja lägga mg rätt?

Ska nog köpa en gravidkudde. Jag vaknar aldrig på vänster sida som jag lagt mig.

Du behöver inte tänka på hur du sover, utan sov så som du tycker känns bra:) det som uppstår längre in i graviditeten är att det blir ett tryck och du kan få svårt att andas när du ligger på rygg:)
  • mystrollet

Fick höra på mitt hälsosamtal (för vi ville göra vul innan jul, v13 då) men hon sa att man bör undvika så mkt av vul ochh ul och doppler som möjligt för de sänder in onödigt mkt (strålning?).. Eller va det nu va :)

• Fiiaaa

Jag kan tänka mig att det inte är så bra att göra vul/ul varje vecka pga strålning etc, men att boka in ett extra ul innan RUL om man inte ska göra kub tycker jag inte man ska oroa sig för. Kub är ju också ul...

• Ettplusettlikamedtre

Det finns ju dem som gör ul varje vecka pga av att de måste av olika skäl. I min personliga åsikt/uppfattning så tror jag inte ul är farligt, det ger säkert en viss strålning men som sagt de finns dem som gör varje vecka pga av att de måste det. Jag tror mesta dels att de är en kostnads fråga för landstinget. Ja menar de kan ju inte vara speciellt billigt att göra ul? Jag kan ha fel, men de är så jag tror. Sen tror jag oxå att man får försöka lita på kroppen (även om det är svårt, jag är själv sån att jag inte gör det, med tanke på att jag vid ul v13 förra gången fick se ett dött foster. Min kropp hade inte hunnit stöta ut det själv eller förstått att jag fått mf)

• Fiiaaa

Exakt, behöver man av olika orsaker göra ul/vul så pga som varje vecka så är ju inte det heller nåt problem. Så boka privat om ni vill kolla till det är mitt råd. Jag är jätteglad att jag gjorde det :)

• fru noren

Då går jag in i v.12 nu :) illamåendet är fortfarande kvar, men helt klart hanterbart. 1 & 1/2 vecka kvar till kub... Åh längtar efter att få se min lilla böna igen!

• Sandie80

Jag ska på ul nästa tisdag.. Det blir spännande då jag inte riktigt vet vilken vecka:) min mens hann inte komma igång efter sonen som är 6 mån:) tror att jag går in i v 12, då jag hade en liten blödning i slutet av aug! Som sagt, spännande:)

• Sandie80

Jag ska på ul nästa tisdag.. Det blir spännande då jag inte riktigt vet vilken vecka:) min mens hann inte komma igång efter sonen som är 6 mån:) tror att jag går in i v 12, då jag hade en liten blödning i slutet av aug! Som sagt, spännande:)

• Alvolina
    Gummsan skrev 2014-11-14 06:31:14 följande:
    Så himla kul! Va sa mamma? Vilken v+d visade de?
    Hon blev givetvis väldigt glad. Hon vet ju att vi har försökt länge och tidigare missfall. Han daterade till 7+5, vet inte exakt vad det blir för BF datum men det spelar inte så stor roll. Runt den 26 juni tänker jag.