• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Olga89
    lillafii skrev 2014-11-14 20:59:39 följande:

När vi fick sonen fick vi lite problem med ena katten som vi hade då. Första dagarna va katten jätte aggressiv, hoppade upp nära sonen och försökte bita/riva. De fick han dock vet att de ej va okej, efter nån vecka insåg vi att katten typ fick panik så fort sonen skrek eller grät.

De tog ganska så lång tid innan katten lärde sig att acceptera ljuden som kom från sonen. Men några månader senare va de bästa vänner. phpbaFRse24228.jpg

Haha Gud va sött! Ja jag är också en av de som hoppas att mina katter ska acceptera bebben!
  • Ettplusettlikamedtre
    Whizzer skrev 2014-11-14 18:56:10 följande:

Idag fick jag äntligen tummen ur och ringde MVC Skäms 
    Har ju inte velat ringa för tidigt, förra gången hann jag ju knappt lägga på förrän jag fick missfall Rynkar på näsan

Hur som helst, datum för inskrivning och KUB bokades direkt, så nu blir det några långsamma veckor innan det är dags för besked om det gömmer sig något därinne eller inte *håll tummarna*

v 9 (8+4) idag Glad

Håller mina här borta med :)
  • Whizzer
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-14 22:30:40 följande:

Håller mina här borta med :)

Tack :)
  • carolinheiner
    Olga89 skrev 2014-11-14 21:19:12 följande:
    Haha Gud va sött! Ja jag är också en av de som hoppas att mina katter ska acceptera bebben!
    Här e en till som hoppas att knatten kommer överens med bebisen. Annars får vi ju adoptera bort bebisen.. Inte mer med de.. Ja menar katten va ju här först ;)
  • micra
    thuram skrev 2014-11-14 20:19:15 följande:
    Åh vad tråkigt, det är min värsta fasa med katterna nu. Den ena är ju fruktansvärt mattekär så är lite orolig att hon ska bli svartsjuk sen, vet dock inte om katter reagerar så. Nästa fasa är ju att den lille ska bli allergisk och jag som alltid haft djur.. Men jag hoppas allt går bra här hemma när vi fått tillökning :)
    Jag var också rädd för att mina skulle bli svartsjuka när jag fick första barnet, framförallt en av dem som verkligen var "mammig". Han blev bara nyfiken, ingen av de tre hankatterna brydde sig särskilt mycket. Det var honkatten som höll sig borta ett tag men så gör hon vid alla förändringar. Det gick över förväntan! :)
  • Liiinis
    thuram skrev 2014-11-14 15:17:38 följande:

En fråga till er som har katter hemma. Våran ena katt är en riktig gosfia och vill gärna stå och trampa länge och väl på min mage innan hon lägger sig tillrätta och gosar, kan detta vara farligt? Jag har tänkt att så länge det inte gör ont så lär det ju inte vara någon fara men tänkte om någon hade några tankar? :) Och detta med att rensa kattlådan, är det något ni helt avstår nu enligt rekommendationerna?

Hihi! Kunde inte låta bli att fnissa lite här när jag läste din fråga jag ställde nämligen precis samma fråga till min bm förra veckan när jag var på inskrivning ;P vi har två katter varav den ena är en stor, supergosig kille på 9kg. Han vill alltid ligga intill eller helst på mig och innan han bestämmer hur han ska ligga så trampar han runt precis som din också verkar göra :) min bm sa att det inte skulle vara någon fara utan att jag lugnt kunde låta honom gosa vidare. Hon sa att bebisen ligger så väl skyddat så det är ingen fara. Sålänge det inte gör ont förstås.

Kattlådan däremot sa hon att jag inte fick rensa och det har jag inte heller gjort sen jag plussade :) ganska skönt att få en paus från det ;)
  • Liiinis
    carolinheiner skrev 2014-11-14 22:46:56 följande:
    Här e en till som hoppas att knatten kommer överens med bebisen. Annars får vi ju adoptera bort bebisen.. Inte mer med de.. Ja menar katten va ju här först ;) phpzOUSy149969.jpg
    Usch den här oron har jag med. Min ena katt är verkligen min lille älskling så jag hoppas för allt i världen att det kommer att gå bra när han får konkurrens.

Din bild kunde lika gärna varit tagen här hemma i soffan :P har en likadan gos här :)
  • Diamant

Fniss.. Jag kom att tänka på den här bilden med allt prat om katter och bebisar ;) 

• Ettplusettlikamedtre

Många med svarta katter, vi har oxå en liten Donna som vi hoppas ska gilla pyret sen. Det som är bra är att hon är "husses tjej". Ingen knä katt heller.. Men vi håller tummarna på att hon gillar pyret

• vikarien

Igår berättade vi för mina föräldrar, dom blev jätteglada!

Idag var det jäkligt nära första spyan här, borsta tänderna är ingen höjdare tydligen :-P likadant om jag får lite slem i halsen, går inte att harkla sig alls... Klöker mig så jag knappt får luft, men spyr gör jag inte och tänker låta bli :-P vet knappt hur man spyr, jag kan lixom inte!