• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • carolinheiner
    Liiinis skrev 2014-11-14 23:27:18 följande:
    Usch den här oron har jag med. Min ena katt är verkligen min lille älskling så jag hoppas för allt i världen att det kommer att gå bra när han får konkurrens.

Din bild kunde lika gärna varit tagen här hemma i soffan :P har en likadan gos här :) phpAQ41hk26676.jpg
    Hahah så lika dom är! :) sambon fråga om du hade snott vår;)
  • Milie

Vad mysigt med katter! Jag är uppväxt med mycket katter (och ett par hundar, oftast), men nu tillsammans med sambon är det "bara" hundar som gäller. Vi har två tikar och jag är övertygad om att det kommer gå fint med bebis. Den äldre är van med barn och hon är en väldigt foglig hund som gör ALLT för att vara till lags. Den yngre bryr sig mest bara om den äldre. Hon är rätt olydig, men oftast världens mysboll.

• Hilda07

Hur går det för er andra med illamåendet? Jag är i v 9+3 och har mått illa sen start. Äter lergigan + b6 vitamin dagligen för att mildra det men det är fruktansvärt påfrestande efter så många veckor nu. Jobbar fortfarande men nu känner jag att jag har noll energi. Dessutom påverkar järnbristen mig otroligt mycket. Har endast 90 i hb och Duroferon tabletterna jag började att jag blev ännu mer illamående så trots att jag egentligen inte borde så slutade jag ta dom...Har beställt hem en dryck som heter Ferronol som jag tänkte testa men vet egentligen att det är för lite järn i. Men vad gör man!? 

Önskar så att detta var över så man kunde börja känna sig mer levande. Just nu känns det inte som jag har något liv alls. Börjar känna mig deprimerad av att må så fruktansvärt dåligt dygnet runt :( 

Ursäkta denna deppiga text...Har ni något bra tips så mottages det tacksamt :) 

Snart är det iaf dags för kub och man får se den lilla på ul. Försöker se fram emot det.

• Liiten
    Hilda07 skrev 2014-11-15 17:10:07 följande:

Hur går det för er andra med illamåendet? Jag är i v 9+3 och har mått illa sen start. Äter lergigan + b6 vitamin dagligen för att mildra det men det är fruktansvärt påfrestande efter så många veckor nu. Jobbar fortfarande men nu känner jag att jag har noll energi. Dessutom påverkar järnbristen mig otroligt mycket. Har endast 90 i hb och Duroferon tabletterna jag började att jag blev ännu mer illamående så trots att jag egentligen inte borde så slutade jag ta dom...Har beställt hem en dryck som heter Ferronol som jag tänkte testa men vet egentligen att det är för lite järn i. Men vad gör man!? 

Önskar så att detta var över så man kunde börja känna sig mer levande. Just nu känns det inte som jag har något liv alls. Börjar känna mig deprimerad av att må så fruktansvärt dåligt dygnet runt :( 

Ursäkta denna deppiga text...Har ni något bra tips så mottages det tacksamt :) 

Snart är det iaf dags för kub och man får se den lilla på ul. Försöker se fram emot det.

Ursh för att må så.. :(

Det som hjälper mig med illamåendet är att aldrig någonsin vara hungrig, äta mycket tomater funkar förvånansvärt bra för mig. Samt att se till att dricka vatten. Vissa dagar blir det bättre av att äta nått som är salt, typ salta kex/baccon/lättsaltade chips.. När det var som värst för mig så hade jag seabands på mig nästan dygnet runt.. Många verkar vittna om att illamåendet lindras i vecka 13-14.. Kanske var jag inte mycket till hjälp men försök att tänka positivt :) Ingen mår bättre av bittra tankar än hur jävligt livet känns :)
  • majbebbe

Usch för det där illamåendet men när jag deppar som värst försöker jag ändå se det som ett bra tecken på att graviditeten går framåt. Hade ett mf förra vintern och då avtog illamåendet tidigt...

för mig hjälper fasta mattider och lättare mat, typ mycket sallad och grönsaker.

när det gäller järnet kan du inte försöka spetsa maten med lite mer järnrika livsmedel...

• Mla

Precis, som om jag själv sa det! :)

carolinheiner skrev 2014-11-14 22:46:56 följande:

Här e en till som hoppas att knatten kommer överens med bebisen. Annars får vi ju adoptera bort bebisen.. Inte mer med de.. Ja menar katten va ju här först ;)

• Hilda07
    Liiten skrev 2014-11-15 18:29:46 följande:
    Ursh för att må så.. :(

Det som hjälper mig med illamåendet är att aldrig någonsin vara hungrig, äta mycket tomater funkar förvånansvärt bra för mig. Samt att se till att dricka vatten. Vissa dagar blir det bättre av att äta nått som är salt, typ salta kex/baccon/lättsaltade chips.. När det var som värst för mig så hade jag seabands på mig nästan dygnet runt.. Många verkar vittna om att illamåendet lindras i vecka 13-14.. Kanske var jag inte mycket till hjälp men försök att tänka positivt :) Ingen mår bättre av bittra tankar än hur jävligt livet känns :)
    Har ditt illamående försvunnit? v 13-14 känns som en evighet just nu. Men det är väl bara att härda ut. Första barnet var inte i närheten av det här så jag blev lite överrumplad tror jag att man kunde må så här dåligt och så länge!

Seaband har jag också på mig dygnets alla timmar...Någon som provat akupunktur? Min bm tog upp det lite snabbt sist...
  • Liiten
    Hilda07 skrev 2014-11-15 19:29:11 följande:

Har ditt illamående försvunnit? v 13-14 känns som en evighet just nu. Men det är väl bara att härda ut. Första barnet var inte i närheten av det här så jag blev lite överrumplad tror jag att man kunde må så här dåligt och så länge!

Seaband har jag också på mig dygnets alla timmar...Någon som provat akupunktur? Min bm tog upp det lite snabbt sist...

Nej inte helt men 90% av det är borta :) Nu förtiden så mår jag bara lätt illa på morgonen och kvällen samt rätt illamående när jag behöver äta (istället för hungerkänsla). :)

Jag har själv inte provat akupunktur men är du mottaglig för seabands så är du mottaglig för akupunktur. Seabands teycker ju på två akupunktur punkter :)