• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • stayyoung
    ÄlskarMina skrev 2014-11-17 13:20:32 följande:

Jag köpte min på apotea. Snabba och gratis leveranser med faktura. Perfekt! Är ungefär samma pris på clearblues doppler överallt såg jag.

Jag hittade precis den för 249 kr på denna sida, men jag beställde min från Apotea bara några sekunder innan haha

www.clearblueshop.se/clearblue-prenatal-ultraljudsmonitor-p-177.html
  • stayyoung
    thuram skrev 2014-11-17 13:28:16 följande:
    Den var tydligen lite billigare på apotea men jag beställde från angel-sounds.se, köpte den lite större varianten som var några kronor dyrare än den lilla som dom hade på apotea :)
    Den såg ju riktigt ordentlig ut :) Har du hunnit testa än?
  • thuram
    stayyoung skrev 2014-11-17 13:34:51 följande:

Den såg ju riktigt ordentlig ut :) Har du hunnit testa än?

Körde på taktiken "ju större desto bättre" haha, kändes mer rejäl på något sätt :p Näe, beställde imorse så den lär ju komma innan helgen iallafall :)
  • JossanRy

Min kille säger nej till doppler och det är väl för att det kan bli helt galet om man inte lyckats få nå hjärtljud så jag kan förstå hans nej. Men ändå.. vågar man prova doppler eller skapar inte det mer rädsla? Just nu avvaktar jag.. :)

• Diamant

Boka privat UL om ni är oroliga istället, så får ni en proffessionell undersökning och även se den lill* :)

Kostar inte mer än en doppler på de flesta ställen!

• thuram
    Diamant skrev 2014-11-17 14:40:35 följande:

Boka privat UL om ni är oroliga istället, så får ni en proffessionell undersökning och även se den lill* :)

Kostar inte mer än en doppler på de flesta ställen!

Man ska ju köpa en doppler av rätt anledning, jag kommer inte balla ur om jag inte hittar hjärtjudet. Gissar mer på att jag gör fel då. :) Och om jag nu får höra ett hjärtljud så kanske jag äntligen kan få känna att jag är gravid på riktigt, inget som riktigt fastnat hos mig än..

Och alla har inte tillgång till privata UL.... Närmaste jag har hittat blir 40 mil t/r..
  • fru noren

Hm, knepigt... Enligt mina blodvärden har jag för lite järn, men jag kan inte ta järntillskott då jag redan har så mycket problem med förstoppning :(

• Gummsan
    fru noren skrev 2014-11-17 16:00:41 följande:

Hm, knepigt... Enligt mina blodvärden har jag för lite järn, men jag kan inte ta järntillskott då jag redan har så mycket problem med förstoppning :(

Drick bleutsaft eller va de heter ist. Är de ända som funkar för min mage. Smakar skit dock
  • FruGnu

Usch, jag drog på mig magsjuka i helgen. Så nu ligger jag här nerbäddad i sängen och känner mig fruktansvärt ynklig och tycker synd om mig själv. Inte haft magsjuka på minst 10 år.

Spyr för minsta lilla, i morse på tom mage. Riktigt obehagligt och äckligt!

Dricker nu kallt te med socker och okolsyrad Coca Cola.

Har rostat lite vitt bröd som jag ska försöka få ner.

Tur jag inte är längre gången än v12 iaf. Annars om man är inte månad 7-8 kan man ju råka sätta i gång förlossningen när man spyr.

Har inte lämnat sängen idag förutom toabesök och hämta dricka i köket.

Sovit i typ sex timmar sedan nio i morse.

Jag är sååå hungrig men vågar inte äta något, rädd att få upp allt igen.

:( :(