• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • vikarien
    Olga89 skrev 2014-11-17 09:18:15 följande:

Jaha...då var man påväg till jobbet igen för första gången efter nästan 1 månads sjukskrivning. Känns extremt tungt. Ännu bättre blir det ju nu när jag har ont i precis hela kroppen, är trött som en zombie, och precis har dragit på mig en förkylning! Så, nu har jag fått gnälla lite!

Kämpa på!

Jag ska göra detsamma, fast först i eftermiddag.

Jobbar till 20.00 med restid hem sen, lite nojjig över att jag ska bli hysteriskt trött när jag ska köra bil...
  • Lokattis
    Fiiaaa skrev 2014-11-15 23:10:21 följande:

V 13 imorgon och mitt illamående är mycket bättre! Endast lite lätt på morgnarna nu, plus nån enstaka attack då och då. Och jag mådde skit och kräktes varje dag runt v 9. Så ja, här verkar det stämma att det släpper runt v 12-13 :)

Åhhh, skönt! Hoppas att det avtar snart här också! Idag gick jag in i v12
  • Lokattis
    Vixis skrev 2014-11-16 16:21:47 följande:

Fick missfall inatt, kommer därför inte längre följa denna tråden ????

Stor kram till er ...
  • Ettplusettlikamedtre

Fy fasen, idag är min värsta dag på hela graviditeten. Mår pecka och ska straxt gå hem från jobbet.. Hoppas på och få må bättre snart igen!

• thuram
    ÄlskarMina skrev 2014-11-16 17:36:52 följande:

Jag lyssnade häromdagen v.9+3. <3. Precis ovanför blygdbenet nästan där behåringen börjar. Väldigt tydligt hörs det.

Har varit lite osäker på att beställa en doppler, har varit in på hemsidan flertal gånger under dessa veckor men aldrig beställt av olika anledningar.. Men nu är den hemklickad och nu längtar jag tills den kommer :D Är i v12 nu och vill verkligen höra ett hjärtljud innan vi börjar berätta för folk :)
  • vikarien

Är väl bara till att inse att inte ens jag slapp illamåendet då Ihop med vecka 10 tågade det in... Typiskt nu när jag ska jobba igen!

Seaband är inköpta och väskan fullproppad med yoghurt, bananer och digestive...

• stayyoung
    thuram skrev 2014-11-17 11:11:52 följande:
    Har varit lite osäker på att beställa en doppler, har varit in på hemsidan flertal gånger under dessa veckor men aldrig beställt av olika anledningar.. Men nu är den hemklickad och nu längtar jag tills den kommer :D Är i v12 nu och vill verkligen höra ett hjärtljud innan vi börjar berätta för folk :)
    Var beställde du din? Jag hittade den på Apotea.se men funderar på om det kan finnas någon för ett bättre pris.

Jag går in i v13 imorgon och vill JÄTTEGÄRNA
  • stayyoung
    stayyoung skrev 2014-11-17 13:17:32 följande:
    Var beställde du din? Jag hittade den på Apotea.se men funderar på om det kan finnas någon för ett bättre pris.

Jag går in i v13 imorgon och vill JÄTTEGÄRNA
    Råkade klicka på enter innan jag var klar :P

..... börja berätta, men vill som sagt veta att hjärtat slår innan jag vågar berätta. Jag har KUB nästa vecka men orkar inte vänta så länge.
  • ÄlskarMina

Jag köpte min på apotea. Snabba och gratis leveranser med faktura. Perfekt! Är ungefär samma pris på clearblues doppler överallt såg jag.

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10, "Grynet" bf juni-15*.¸¸.·*¨`·
  • thuram
    stayyoung skrev 2014-11-17 13:18:20 följande:

Råkade klicka på enter innan jag var klar :P

..... börja berätta, men vill som sagt veta att hjärtat slår innan jag vågar berätta. Jag har KUB nästa vecka men orkar inte vänta så länge.

Den var tydligen lite billigare på apotea men jag beställde från angel-sounds.se, köpte den lite större varianten som var några kronor dyrare än den lilla som dom hade på apotea :)