• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Milie
    Theresetesstessan skrev 2014-12-18 09:48:49 följande:

Jag hade för lågt järn och ätit tabletter i över två veckor och inte märkt någon skillnad.

Det kan ta fyra veckor eller längre innan det märks något. Jag har haft lågt Hb p.g.a. järnbrist sen jag var tonåring och jag har testat det mesta då tröttheten blivit för överväldigande. Det som fungerar snabbast för mig är blutsaft. Det smakar röv, men man vänjer sig och effekten kom inom två veckor för mig. Med tabletter tar det runt en månad.
  • hemligönskan

Är det någon som har känt av sin bebis ännu?

Alltså jag känner något ,men jag vet inte riktigt vad det är, om det är bebis eller bara tarmar som luras.

• Lg85
    hemligönskan skrev 2014-12-18 10:40:40 följande:

Alltså jag känner något ,men jag vet inte riktigt vad det är, om det är bebis eller bara tarmar som luras.

Tycker de är svårt att veta. Ibland är jag jättesäker på att det är tarmarna med ibland undrar jag.

Förra veckan kändes de som en fisk gjorde en volt i magen å då tänkte jag bebis! Men inte känt det nåt mer
  • jennifergrand
    hemligönskan skrev 2014-12-18 10:40:40 följande:

Jag har! Jag började känna av henne förra veckan (16+0 idag), detta är iof mitt andra barn och då är det vanligt att känna av det tidigare. För mig känns det som att någon liksom skrapar på insidan av magen och så har jag känt några små sparkar också. Med första barnet kändes det mer som fladder och små bubblor som sprängdes..
  • MiWe
    MiWe skrev 2014-12-18 05:00:28 följande:

Huvudvärk (har tipsat tidigare om dessa lösningar):

-Mest troligt bihålorna. Testa Sinupret Forte som är receptfritt. Kombinera med Nasoferm nässpray om du är täppt i näsan.

-Drick mer vatten, 1,5-2 liter per dag!

-Kolla järnvärdet och åtgärda om det är för lågt.

Kan tillägga att jag hade konstant huvudvärk i över 2 veckor, maxade Alvedon och gick till naprapat eftersom jag trodde det kom från nacken.

Men det var bihålorna.
  • Beatrissan

Alla värden e bra, bt 120/70, bv 125, socker normalt allt bra. Men huvudvärk. Bm säger som sagt hormonerna. Idag drack jag mkt vatten på jobbet, har faktiskt känts bättre, men svårt att säga om det berodde på det eller ej. Fick rådet att ta 2 panodil eller Alvedon á 500mg så man får en rejäl dos. Men läste att även koffein så som kaffe kan hjälpa mot huvudvärken...tror inte det är bihålorna i mitt fall heller, haft bihåleinflammation flera ggr och vet hur de känns men är superfrisk nu förövrigt

Borsta tänderna då, nån mer som har problem? Jag håller nästintill på att kräkas när jag borstar, oavsett morgon el kväll. Får kombinera med bra fluorskölj.

Och galen uppblåsthetskänsla i magen kombinerat med sug/hungerkänsla....

• thuram

Fler än jag som inte berättat för chefen än? Känner mig jätteelak som inte sakt något än men vill så gärna göra rul först.. Tror absolut han kommer ta det bra och så men känns som det blir på riktigt när jag har berättat på jobbet och just nu har jag inte fattat att vi verkligen ska ha barn. Overklig tanke på något sätt men tror det det sjunker in efter att få se den lilla :)

Bara 3 veckor kvar av "lögn", sen ska det bli skönt att släppa ut magen ;)

Går in i vecka 17 på lördag.

• EW82
    Theresetesstessan skrev 2014-12-18 06:52:06 följande:

Går in i vecka 15 på söndag och jag har med ofta ont i nacke och kraftig huvudvärk. Kan hålla i upp till 4 dagar men spänning i nacken är fortfarande kvar.

V 14 nu och jag har också gräslig huvudvärk vissa dagar (fler med än utan) och just spänningar ner i nacken.. Trodde jag sovit fel, men kanske är nått som kommer av graviditeten då?!
    Kollade värden idag på inskrivning och allt var prima Glad
  • Whizzer

Hej allihopa!

Skrev ett inlägg i början av tråden om jag minns rätt, sen har jag legat lågt (bara varit inne och tjuvläst). Vill lixom inte engagera mig förrän jag visste om pluset på stickan var på riktigt eller påhittat..

Förra veckan var det inskrivingssamtalet och i onsdags var jag och gjorde KUB-UL.. och ta nej tusan så var det en liten knatte där, med ett hjärta som slog!

Har haft 2 (tidiga) missfall senaste året så det var inte så konstigt att man kände sig skeptisk och inte ville ta ut nåt i förskott.

Jag har inte ens sagt till min sambo ännu att vi är gravida! Herregud.. va knäpp jag är..

Men nu kan jag faktiskt slappna av och faktiskt inse att sonen kommer att få ett syskon. Kändes ett tag som att han skulle få bli ensambarn eftersom det aldrig tog sig. Vi började väl med syskontillverkningen när han var drygt året... till sommaren fyller han 4 så det var inte så enkelt som vi hade tänkt.

Hur som helst, 26/6 är vårt BF datum.. lite nervös över att det ska gå över måånga dagar och bli samma BF som sonen.. där hade jag BF 30/6, men han kom ut först 6/7. Vore väl typiskt (eller kanske ändå inte, jag och min sambo delar nämligen samma födelsedagdag.. ja inte 6/7 utan i januari då.. med några års skillnad).

Är rätt så symtomlös, har varit ganska så trött men det börjar vända tycker jag.

• Beatrissan

Har inte heller sagt något. Har precis i dagarna blivit erbjuden nytt jobb och tackat ja , utan att säga nåt.

Börjar på nya först i februari och säger förmodligen till när jag börjar eftersom Rul är genomfört då.

Man är ju inte skyldig att säga något förrän 2 månader innan man går på fl.

thuram skrev 2014-12-18 22:39:01 följande:

Fler än jag som inte berättat för chefen än? Känner mig jätteelak som inte sakt något än men vill så gärna göra rul först.. Tror absolut han kommer ta det bra och så men känns som det blir på riktigt när jag har berättat på jobbet och just nu har jag inte fattat att vi verkligen ska ha barn. Overklig tanke på något sätt men tror det det sjunker in efter att få se den lilla :)

Bara 3 veckor kvar av "lögn", sen ska det bli skönt att släppa ut magen ;)

Går in i vecka 17 på lördag.