• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Pyssilullan

Hej igen, vet inte om någon såg mitt tidigare inlägg - men jag är iaf ny i tråden.

Bf 1.a juni - tredje barnet !

Blir en liten sladdis då mina äldre tjejer är 10 och 7 år, själv är jag nybliven 30 åring!

Blev flyttad 3(!) veckor bakåt av rul - så är nu i vecka 17 (16+6) ist för 20 som jag trodde!

Ska göra tillväxt ul om två veckor igen ????

Någon som börjat handla ännu? Vi ligger lågt men har ändå hunnit med bilstol, åkpåse, lite kläder, vagnmobil osv!

Säng ärver vi syskonens ????

Mår för övrigt toppen o har haft turen att inte må illa en enda dag!

• vikarien

Har bara köpt en body och en napp som sambon fick ihop med testet

Är i vecka 15 nu så har gott om tid på mig

Ska avslöja oss för min äldsta bror idag och han har 2 barn och ska inte ha fler, så hoppas att dom sparat lite som vi kan få ärva

Sen hoppas jag på att kunna fynda en del på reorna nu!

Igår åkte jag på tredje förkylningen på 2 månader... Har ju hostat hela tiden imellan också.

Förstår inte vart mitt immunförsvar har tagit vägen? Antar att det inte är någon ide att gå till läkaren för dom skriker ju virus innan man kommit innanför dörren

• thuram

Har inte handlat en enda liten pryl än.. Är i vecka 17. Känner ingen stress än, vi kommer gå och handla något klädesplagg efter vi varit på rul för att fira :)

Har ju hela våren på sig sen :) sen är vi även i flyttankar så vill ju inte köpa på sig massa för att flytta ännu mera grejer ;)

• Wilbes
    thuram skrev 2014-12-22 10:00:33 följande:

Har inte handlat en enda liten pryl än.. Är i vecka 17. Känner ingen stress än, vi kommer gå och handla något klädesplagg efter vi varit på rul för att fira :)

Har ju hela våren på sig sen :) sen är vi även i flyttankar så vill ju inte köpa på sig massa för att flytta ännu mera grejer ;)

Jag är snart klar då jag bara blir sämre och sämre känns de skönt att vara klar.
  • Milie

Jag har kikat lite på kläder, men lyckats hålla mig från att köpa. Jag har en hel drös (10 stycken) med syskonbarn och ingen av mina syskon ska ha fler barn, så det finns massvis med kläder att få.

Fast i de minsta storlekarna kommer vi nog köpa. Mycket sånt har ju kastats tillslut när bebisarna dreglat och kräkts nog i dem.

Sen babyskydd till bilen o.s.v. köper jag nytt. Skulle aldrig drömma om att använda något gammalt/begagnat i det fallet.

• EW82
    vikarien skrev 2014-12-22 09:04:49 följande:

Har bara köpt en body och en napp som sambon fick ihop med testet

Är i vecka 15 nu så har gott om tid på mig

Ska avslöja oss för min äldsta bror idag och han har 2 barn och ska inte ha fler, så hoppas att dom sparat lite som vi kan få ärva

Sen hoppas jag på att kunna fynda en del på reorna nu!

Igår åkte jag på tredje förkylningen på 2 månader... Har ju hostat hela tiden imellan också.

Förstår inte vart mitt immunförsvar har tagit vägen? Antar att det inte är någon ide att gå till läkaren för dom skriker ju virus innan man kommit innanför dörren

Då är vi lika långt gångna då Glad Också bara köpt en body och ett paket med 2 nappar Tungan ute Ska ut o kolla i mellandagarna sen får jag lite begagnat från kompisar o familj {#emotions_dlg.flower}
    Underbart det här med kasst immunförsvar.. Obestämd Förkyld här med..
  • Beatrissan
    Milie skrev 2014-12-21 22:22:46 följande:

Jag slingade utväxten i typ vecka 10. Jag gör det kanske en gång per år, och det råkade falla inom graviditeten. Jag hade däremot inte färgat om det innebar att man kletar in hårbotten. Skulle också tveka att göra det flera gånger under graviditeten.

Nagellack målade jag på igår inför jul, annars skippar jag det med.Hårbotten suger däremot åt sig och för vidare.

Yes därför det e bättre att slinga än färga då kan man styra lättare att inte lägga slingmedlet så nära inpå hudbotten.. Om man nu verkligen vill..
    vikarien skrev 2014-12-22 09:04:49 följande:

Ja, visst känns det som man har sämre immunförsvar, har haft både 3 förkyldningar och magsjuka de sista 2 månaderna.. Både jag och dotra är krassliga å så vankas juletid, trist...
  • carolinheiner

Ni som undrar om immunförsvaret så minskas de när man bli gravid för att inte stöta bort fostret. Så de e inte konstigt ni blir sjuka.

• Alvolina
    thuram skrev 2014-12-22 10:00:33 följande:

Det är absolut ingen brådska. Vi hinner köpa allt och lite till ^^ jag är en sån som ändrar mig lite hur som helst så risken är att om jag köper något nu så är det inte alls det mönstret eller den färgen jag vill ha när bebisen väl kommer. 6 månader är lång tid att ändra smak på ;)