• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Fiiaaa

Skönt att det är fler som inte börjat handla. Blir stressad ibland när jag tänker på det. Men man hinner väl!? Jag är i v 18 och har inte köpt en enda pryl. Före RUL känns det uteslutet att köpa något för mig, och det har jag i slutet av v 20. Efter det ska jag börja fundera lite över vagn, det är väl det som tar längst tid att bestämma sig för kan jag tänka mig...verkar ju vara en djungel. Sen får man väl göra en lista och beta av lite då och då under våren... Vad gäller kläder har jag siktet inställt på en barnloppis här i grannskapet i mars :)

• jennifergrand
    Fiiaaa skrev 2014-12-22 22:41:31 följande:

Skönt att det är fler som inte börjat handla. Blir stressad ibland när jag tänker på det. Men man hinner väl!? Jag är i v 18 och har inte köpt en enda pryl. Före RUL känns det uteslutet att köpa något för mig, och det har jag i slutet av v 20. Efter det ska jag börja fundera lite över vagn, det är väl det som tar längst tid att bestämma sig för kan jag tänka mig...verkar ju vara en djungel. Sen får man väl göra en lista och beta av lite då och då under våren... Vad gäller kläder har jag siktet inställt på en barnloppis här i grannskapet i mars :)

Du har god tid på dig! Det är ingen vits att stressa men har du tänkt köpa en ny vagn så kan det vara lite väntetid osv så då kan det vara bra att beställa i god tid. Det är absolut en djungel så gör lite research, vi var igenom tre vagnar med ettan innan vi blev helt nöjda.

Anledningen till att man böjar shoppa redan nu beror väl mest på att det är så himla mysigt Sen kan det också vara så att man har otur och får foglossning och då kan det bli ganska svårt att ta sig ut..
  • avenell

Jag hat inte heller köpt någonting än. Jag har RUL 15 januari då jag kommer att vara i vecka 19+4. Efter det kommer jag att börja handla och planera.

Än så länge känns det helt lugnt och att vi har gott om tid. Hoppas att jag inte börjar få panik när våren kommer :)

• avenell

Förresten... hur gör ni andra med kosttillskott mm? Innan jag blev gravid tog jag folsyra. När plusset visade sig bytte jag folsyran till Apotekets "Gravid". När jag var på inskrivning i vecka 13 sa barnmorskan att jag kunde sluta ta dem. Jag hade fått för mig att man skulle ta folsyra hela graviditeten men hon sa att det inte behövs längre.

Jag har ändå fortsatt ta Apotekets "Gravid" men nu börjar jag fundera på om jag bör sluta ta dem.

Hur gör ni andra?

• vikarien
    avenell skrev 2014-12-23 09:11:17 följande:

Förresten... hur gör ni andra med kosttillskott mm? Innan jag blev gravid tog jag folsyra. När plusset visade sig bytte jag folsyran till Apotekets "Gravid". När jag var på inskrivning i vecka 13 sa barnmorskan att jag kunde sluta ta dem. Jag hade fått för mig att man skulle ta folsyra hela graviditeten men hon sa att det inte behövs längre.

Jag har ändå fortsatt ta Apotekets "Gravid" men nu börjar jag fundera på om jag bör sluta ta dem.

Hur gör ni andra?

Jag äter Aco gravid och folsyra (onödigt jag vet).

Folsyran äter jag tills den är slut men vitaminerna fortsätter jag med.

Äter Aco kvinna alltid annars så utan vill jag inte vara

Har en del allergier och kan inte äta alla typer av grönsaker så jag anser mig behöva lite extra
  • Pyssilullan

Panik har jag verkligen inte med att handla, är långt till 1.a juni, men jag handlar o handlar för det är så kul! Jag kan inte låta bli!

De bästa ja vet att få strosa bland babykläder o saker!

• räkans

Hur gör ni andra?

Min barnmorska sa också att jag inte behöver äta folsyra nu efter vecka 13. Jag har ganska mycket kvar så jag tar nån tablett då och då, men det är väl helt meningslöst egentligen. Borde väl spara dem tills amningen, för då ska man visst ta igen. Tar även magnesium, har läst att det ska hjälpa mot rastlösa ben, som jag känner av när jag ska sova, och tycker att det blivit lite bättre. Tycker att det hjälpt lite.

Vill inte ta gravidvitaminer, eftersom jag inte vill äta järn, då mitt järnvärde är bra. Det ska ju inte vara så bra att äta för mycket järn då, plus att jag brukar bli dålig i magen av det. Så jag väntar tills någon eventuellt säger åt mig att det börjar bli nödvändigt.
  • Lg85

Hur gör ni andra?

Jag käka enbart folsyra fram till v 12-13 sedan bytte jag till Aco gravid.
  • johe01529

Hej!
    Ny i tråden men vill gärna haka på!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) och beräknad till den 22 juni 2015. Första barnet, gift och håller på med ett husbygge som ska bli klart till slutet av januari. Bor i Enköping och jobbar som sjuksköterska men är just nu sjukskriven pga illamående och kräkningar som nu har börjat lätta en aning tack och lov. Berättade för de flesta väldigt tidigt då the cat is out of the bag när man kaskadkräks i vecka 6.
    Gjorde ett tidigt ultraljud på en privat klinik i vecka 11 och blev då tillbaka flyttad 2 dagar. Jag skicka ut ultraljudsbilden med årets julkort så vissa fick veta på den vägen.
    Utöver illamåendet har det varit trötthet små krämpor och lite gråtmildhet som drabbat mig. Har varit dålig på att ta magbilder då jag inte tycker att det syns något än.

Min bm sa också att man kan sluta med folsyra i vecka 13.

• skorstenen

Jag tar gravid vitaminer. Känns bäst då jag knappt kan äta något. Allt smakar blörk..

JAG ÄLSKAR VAGNAR. Har hunnit ha en hel del olika. Står mellan 2 kandidater för min del :)

Inte köpt en pryl. Vill först göra rul o veta vad som gömmer sig därinne ;) har inget kvar förutom lite kläder från mina 3 kids. Så mkt som ska fica :) ska sy mkt tänkte jag :)