• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Hilda07
    Kattungen skrev 2014-12-12 08:22:47 följande:
    Gör gärna det Hilda07 är väldigt nyfiken på allt runt detta! Var ser jag om PM kommit, är inte så van vid FL ?
    Det står nog en röd etta vid kuvertet vid din rad så att säga : ) Har skickat ett meddelande till dig nu..får se om du hittar det!
  • Alvolina

Någon mer som väntar andra barnet som inte riktigt fått mage än. Trodde att det skulle komma tidigare nu. Känner mig hyfsat som vanligt faktiskt, kanske lite mer svullen bara. Hade aldrig särskilt stor mage med sonen, gick upp 8 kg och kunde ha mina vanliga kläder hela graviditeten. Satte bara en snodd i knapphålet :) hade nog mycket klänningar och tunikor då också.

• Hilda07
    Alvolina skrev 2014-12-13 06:56:45 följande:

Någon mer som väntar andra barnet som inte riktigt fått mage än. Trodde att det skulle komma tidigare nu. Känner mig hyfsat som vanligt faktiskt, kanske lite mer svullen bara. Hade aldrig särskilt stor mage med sonen, gick upp 8 kg och kunde ha mina vanliga kläder hela graviditeten. Satte bara en snodd i knapphålet :) hade nog mycket klänningar och tunikor då också.

Väntar andra barnet och med första barnet var jag som dig..gick bara upp knappa 10 kg och kunde ha mina vanliga kläder länge. Denna gången är det absolut inte så...tycker jag ser ut som jag är i v 20 redan och är i v 13+1 bara...Får nästan panik när jag ser mig själv i spegeln! Iof undrar jag om det inte är svullna tarmar mest för jag har mycket problem med magen. Är nog mer det än bebismage :) Så lägger sig det kanske jag ser ut som dig också. Svårt att veta. Det är nog väldigt vanligt att det varierar iaf!
  • carolinheiner

Är de någon här som har addat mig på facebook? När ni gör de för att bli tilllagda i gruppen så måste ni skriva antingen här eller ett meddelande så ja vet att ja ska lägga till er å godkänna vänförfrågan.

• Alvolina
    carolinheiner skrev 2014-12-13 10:34:33 följande:

Är de någon här som har addat mig på facebook? När ni gör de för att bli tilllagda i gruppen så måste ni skriva antingen här eller ett meddelande så ja vet att ja ska lägga till er å godkänna vänförfrågan.

Jag kan gärna adda dig. Gör det med en gång :)
  • Milie
    slightlymad skrev 2014-12-11 19:52:37 följande:

Vi har två katter här hemma varav den ena är mammagris och den andra pappagris. Nu den senaste tiden har pappagrisen dock börjat sova bredvid mig i soffan trots att sambon är hemma och i ett annat rum. Mammagrisen märker jag ingen skillnad på. Han kommer och gosar hela tiden som vanligt.

Är det någon mer med katter där ute som känner igen detta? Tror ni de känner på sig att det ligger en liten i magen och att de kanske blir lite instinktivt beskyddande?

Det känns igen, fast med hundar. Vi har två stycken som numer är mitt personliga entorage när jag går omkring i huset. Det är knappt de vill gå ner i köket och tigga mat då sambon lagar mat om jag ligger på övervåningen. Mat är i vanliga fall meningen med livet för dem.
  • carolinheiner
    Alvolina skrev 2014-12-13 11:01:37 följande:
    Jag kan gärna adda dig. Gör det med en gång :)
    Lagt till dig i gruppen.. Admin måste också godkänna innan du kan se den :)

Har fått en vän förfrågan som ja inte känner å ja menar man kan ju inte bara adda å sen ska ja veta vem de e.. :(
  • Alvolina
    carolinheiner skrev 2014-12-13 11:09:24 följande:
    Lagt till dig i gruppen.. Admin måste också godkänna innan du kan se den :)

Har fått en vän förfrågan som ja inte känner å ja menar man kan ju inte bara adda å sen ska ja veta vem de e.. :(
    Tack, vad snällt! :)
  • Milie

Gällande om djuren kan känna av graviditeten så tror jag att man som gravid luktar annorlunda motför hur man brukar göra, samt att man kan ha ett förändrat kroppsspråk som djuren märker av. Så jag tror de kan känna på sig att något är konstigt och därför vill de ha koll.

• slightlymad

Jag tror nog också att det är något som gör att de känner det på sig. Annars hade det inte märkts en så tydlig beteendeförändring. Roligt att det är fler som verkar uppleva samma sak!

Är ni med djur förresten oroliga för hur djuren kommer reagera på ny familjemedlem?

Vi tror det kommer gå galant med kissarna, men att vi får hålla lite extra koll på den stora 7,5kg kolossen så han inte gosar sönder den lilla.