• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • cher82
    Beatrissan skrev 2014-12-17 18:47:39 följande:

Är det någon mer som har huvudvärk? Har sprängande huvudvärk till och från allt från en timme till en hel dag i en -två veckor nu... Kollade trycket hos bm igår och de va normalt (120/70). Hon mena på att det är vanligt i graviditeten..... Men jag vet inte...

Föra graviditeten var mycket bättre än va den här hittills varit. Någon mer som har huvudvärk eller hört att det är vanligt? (har aldrig haft ont i huvudet tidigare om jag inte haft feber o varit sjuk)

Jag har också en hemsk huvudvärk några ggr i veckan.

Min sitter på högra sidan av huvudet och ner i nacken!

Inte kul alls! :(
  • Trisp

Hej!

Jag har nu skapat en FB grupp för oss som ska ha bebis och är Srockholmsmammor och runt 40- den är hemlig dvs om du skriver i den kan inga andra än de som är i gruppen se det du skriver och ingen annan kan se att du är med i gruppen.

Det du gör är att du skriver ett meddelande till mig Trisp här på fl med ditt FB namn- sedan lägger jag till dig som vän på fb. När du har accepterat min vänförfrågan på fb så kan jag lägga till dig i gruppen. Vore kul om vi blev ett litet Stockholmsmamma gäng för oss 40 + eller runt där

• Liiten
    kanien skrev 2014-12-17 19:00:12 följande:

Både jag och sambon tror också på flicka! Gjorde baking soda test igår som det inte hände någonting alls med så det visar också på flicka har rul om12 dagar så får se om det stämmer

Åh vad lyxigt att få se den lilla så snart :) Vi har rul förs i mitten på januari.. Otålig som tusan tills dess! :)
  • Isabella89
    Beatrissan skrev 2014-12-17 18:47:39 följande:

Är det någon mer som har huvudvärk? Har sprängande huvudvärk till och från allt från en timme till en hel dag i en -två veckor nu... Kollade trycket hos bm igår och de va normalt (120/70). Hon mena på att det är vanligt i graviditeten..... Men jag vet inte...

Föra graviditeten var mycket bättre än va den här hittills varit. Någon mer som har huvudvärk eller hört att det är vanligt? (har aldrig haft ont i huvudet tidigare om jag inte haft feber o varit sjuk)

Hade en rejäl huvudvärk för ett tag sen. För mig var jag spänd i nacke och axlar. Fick massage på jobbet och dagen efter var den helt borta.

Pratade med bm om det och då blodtryck var bra trodde hon att det hade med rygg, nacke eller axlar att göra.
  • MiWe

Huvudvärk (har tipsat tidigare om dessa lösningar):

-Mest troligt bihålorna. Testa Sinupret Forte som är receptfritt. Kombinera med Nasoferm nässpray om du är täppt i näsan.

-Drick mer vatten, 1,5-2 liter per dag!

-Kolla järnvärdet och åtgärda om det är för lågt.

• Malinzzon

Var i kontakt med min bm igår. Kommer nu gå på kontroller varannan vecka för att kontrollera mitt blodtryck, då jag hade högt blodtryck innan graviditeten. Kommer dessutom få göra två extra UL, ett i vecka 28 och ett i vecka 32 :)

Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!
  • Theresetesstessan

Går in i vecka 15 på söndag och jag har med ofta ont i nacke och kraftig huvudvärk. Kan hålla i upp till 4 dagar men spänning i nacken är fortfarande kvar.

• Awe83

Jag är inne på min andra vecka med huvudvärk och har mest varit hemma från jobbet då jag är lärare, man orkar inte vara dör för alla barnen med en sån huvudvärk. Så jobbigt. Äter järntabletter nu, men det kan tydligen ta upp till några veckor innan järnet har stabiliserats i kroppen. Vet inte om det är järnet, men har svårt att tro att det är bihålorna då det inte gör ont när jag knackar fram i pannan eller under ögonen (det ska nämligen göra ont då). Jag är förvisso förkyld, men tror att det är järnet. På måndag åker jag till Zanzibar..hoppas det lagt sig tills dess. Så himla trist att inte vara med på avslutningen..bläää