• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Fröken1987

[quote=74543739][quote-nick]Beatrissan skrev 2014-12-18 20:49:52 följande:[/quote-nick]Alla värden e bra, bt 120/70, bv 125, socker normalt allt bra. Men huvudvärk. Bm säger som sagt hormonerna. Idag drack jag mkt vatten på jobbet, har faktiskt känts bättre, men svårt att säga om det berodde på det eller ej. Fick rådet att ta 2 panodil eller Alvedon á 500mg så man får en rejäl dos. Men läste att även koffein så som kaffe kan hjälpa mot huvudvärken...tror inte det är bihålorna i mitt fall heller, haft bihåleinflammation flera ggr och vet hur de känns men är superfrisk nu förövrigt

Borsta tänderna då, nån mer som har problem? Jag håller nästintill på att kräkas när jag borstar, oavsett morgon el kväll. Får kombinera med bra fluorskölj.

Och galen uppblåsthetskänsla i magen kombinerat med sug/hungerkänsla....[/

Haha jag känner igen det där med att borsta tänderna, spyr nästan varje morgon och kväll när jag borstar, men vill inte slarva pga det så kör på som vanligt:P

• pinglon
    Whizzer skrev 2014-12-18 23:50:13 följande:

Hej allihopa!

Skrev ett inlägg i början av tråden om jag minns rätt, sen har jag legat lågt (bara varit inne och tjuvläst). Vill lixom inte engagera mig förrän jag visste om pluset på stickan var på riktigt eller påhittat..

Förra veckan var det inskrivingssamtalet och i onsdags var jag och gjorde KUB-UL.. och ta nej tusan så var det en liten knatte där, med ett hjärta som slog!

Har haft 2 (tidiga) missfall senaste året så det var inte så konstigt att man kände sig skeptisk och inte ville ta ut nåt i förskott.

Jag har inte ens sagt till min sambo ännu att vi är gravida! Herregud.. va knäpp jag är..

Men nu kan jag faktiskt slappna av och faktiskt inse att sonen kommer att få ett syskon. Kändes ett tag som att han skulle få bli ensambarn eftersom det aldrig tog sig. Vi började väl med syskontillverkningen när han var drygt året... till sommaren fyller han 4 så det var inte så enkelt som vi hade tänkt.

Hur som helst, 26/6 är vårt BF datum.. lite nervös över att det ska gå över måånga dagar och bli samma BF som sonen.. där hade jag BF 30/6, men han kom ut först 6/7. Vore väl typiskt (eller kanske ändå inte, jag och min sambo delar nämligen samma födelsedagdag.. ja inte 6/7 utan i januari då.. med några års skillnad).

Är rätt så symtomlös, har varit ganska så trött men det börjar vända tycker jag.

Vad roligt att du fick se en liten bebis i onsdag och att du kan börja slappna av och tro på att du faktiskt är gravid. :) Din sambo blir säkert jätte glad. Men hur har du klarat av att hålla tyst så länge? Jag skulle aldrig ha klarat av det. 

Vi var också på kub i måndags och fick se vår lilla typ och förresten har vi samma bf datum! :) Dottern kom 2 dagar före bf eftersom jag blev ingångsatt pga lindrig preeclampsi. Så får se hur det blir denna gång! 

• Pyssilullan

Hejsan :)
    Får jag hoppa in här hos Er= Jag har tidigare varit med i gruppen för BF MAJ, men igår på Ultraljudet så flyttades jag nästan 3 veckor (!)
    Så mitt BF är nu 1 Juni! :)

Har alltid trott att jag skulle gått in i vecka 20 nu, men jag är alltså i vecka 17!
    Magen är fortfarande inte så synlig och jag har ännu inte berättat något för släkt och vänner, endast familjen vet!
    Jag är 30 år och väntar mitt tredje barn, men jag har även 2 bonusbarn! Så vi kommer få 5.e barnet till familjen och jag min sambo.

Så spännande! Mina döttrar är nu 7 och 10 år! så detta blir en sladdis!

• pottan

Hej flickor!

en fråga, hur har ni gjort med vinterjacka?

jag är i v 14 nu och har gått upp några kilo, så mina vanliga vinterjackor funkar inte längre, vill ju dock inte lägga massa pengar på en mammajacka som kanske bara används en säsong

Har provat massor med jackor men så fort man tar i åtanke att en mage ska växa så är det ju kört, större storlekar är ju förstora överallt ...

• vikarien
    pottan skrev 2014-12-19 11:43:22 följande:

Hej flickor!

jag är i v 14 nu och har gått upp några kilo, så mina vanliga vinterjackor funkar inte längre, vill ju dock inte lägga massa pengar på en mammajacka som kanske bara används en säsong

Har provat massor med jackor men så fort man tar i åtanke att en mage ska växa så är det ju kört, större storlekar är ju förstora överallt ...

Jag köpte en ny precis när jag blev gravid, och tog då en storlek större. Gör inte så mycket på mig för jag har så långa armar

Köpte en typ parkasmodell så är rätt vid i sig.

Nu är den ju fortfarande stor då jag tappat nästan 5 kilo istället för att gå upp :-P

Men magen ska nog förhoppningsvis få plats ett bra tag till.

Känns ju skönt att man är som störst när det är såpass varmt att en tjockare tröja räcker

Tänkt köpa på mig ett par större och tjockare tröjor i Ullared sen
  • Whizzer
    pinglon skrev 2014-12-19 08:51:19 följande:

Vad roligt att du fick se en liten bebis i onsdag och att du kan börja slappna av och tro på att du faktiskt är gravid. :) Din sambo blir säkert jätte glad. Men hur har du klarat av att hålla tyst så länge? Jag skulle aldrig ha klarat av det. 

Vi var också på kub i måndags och fick se vår lilla typ och förresten har vi samma bf datum! :) Dottern kom 2 dagar före bf eftersom jag blev ingångsatt pga lindrig preeclampsi. Så får se hur det blir denna gång! 

Ja nu kan jag faktiskt tro på den här graviditeten, och det känns så jävla gött!

Haha ja hur har jag kunnat hålla tyst? Veckorna bara rullar på, vi jobbar oregelbundna tider båda två, så vi ses inte varje dag. Och sen har jag mått alldeles för bra så jag har lixom inte tänkt på det själv (eller velat tänka på det för jag inte ville bli besviken)

Men idag ska jag berätta, mitt i julklappsköparhysterin
  • Milie
    Whizzer skrev 2014-12-18 23:50:13 följande:

Hej allihopa!

Skrev ett inlägg i början av tråden om jag minns rätt, sen har jag legat lågt (bara varit inne och tjuvläst). Vill lixom inte engagera mig förrän jag visste om pluset på stickan var på riktigt eller påhittat..

Förra veckan var det inskrivingssamtalet och i onsdags var jag och gjorde KUB-UL.. och ta nej tusan så var det en liten knatte där, med ett hjärta som slog!

Har haft 2 (tidiga) missfall senaste året så det var inte så konstigt att man kände sig skeptisk och inte ville ta ut nåt i förskott.

Jag har inte ens sagt till min sambo ännu att vi är gravida! Herregud.. va knäpp jag är..

Men nu kan jag faktiskt slappna av och faktiskt inse att sonen kommer att få ett syskon. Kändes ett tag som att han skulle få bli ensambarn eftersom det aldrig tog sig. Vi började väl med syskontillverkningen när han var drygt året... till sommaren fyller han 4 så det var inte så enkelt som vi hade tänkt.

Hur som helst, 26/6 är vårt BF datum.. lite nervös över att det ska gå över måånga dagar och bli samma BF som sonen.. där hade jag BF 30/6, men han kom ut först 6/7. Vore väl typiskt (eller kanske ändå inte, jag och min sambo delar nämligen samma födelsedagdag.. ja inte 6/7 utan i januari då.. med några års skillnad).

Är rätt så symtomlös, har varit ganska så trött men det börjar vända tycker jag.

Välkommen hit! Jag tänkte vara lite cool när jag plussat och komma på något roligt sätt att berätta för sambon på, men jag blev så chockad då det väl hände så jag berättade inom 2 minuter. Hehe. Coolt att du kunnat hålla dig så länge. Då slapp ju han "vara med" i den osäkra och långtråkiga period som är första trimestern. Jag hade gärna sluppit den själv, men så har jag mått som en röv sen vecka 7 och det håller i sig fortfarande nu i vecka 15.

Vad kul att du och sambon delar födelsedag i januari. Det gör jag och min sambo också! Tre år är det mellan oss. Januari är ju så klart den bästa månaden att vara född i så vi började försöka i april, men som för det flesta andra går det ju inte omgående. Tufft att måsta kämpa lika länge som er, jag tyckte sju månader var nedslående nog. Men, men, nu har vi lyckats!
  • Milie

Såg ni förresten att prinsessan Madeleine är gravid igen? BF på sommaren och hovet tror att hon föder i Sverige eftersom prinsen gifter sig "i samma veva" (13 juni - jag minns datumet eftersom det är mitt BF), så vi är nog några eller i alla fall någon som delar BF med henne.

Ett fun fact..typ.

• Edde
    pottan skrev 2014-12-19 11:43:22 följande:

Hej flickor!

Jag har köpt mammamodell på HM. Snörning under brösten och ganska vid nertill. Tycker ändå att den i det vinterjacksmode som råder just nu funkar ganska bra - har använt den innan jag berättat för nån och det är ingen som misstänkt något.

Dessutom, tänker jag, är det mycket möjligt att det blir flera barn i nåt skede och eftersom det är vinter en så stor del av året är risken stor att man gravid och behöver en vettig vinterjacka. Den var inte så fasligt dyr heller (men inte heller billig..) - typ 70?. Minus nån procent, eftersom det var någonslags kampanj.

Jag var också fundersam kring hur jag skulle göra av samma skäl som du. Funderade på det där med större storlek, men konstaterade sedan att det ju är precis samma sak som att köpa en mammajacka, för möjligt är att man inte förblir den storleken efter graviditetet = en jacka som bara används en säsong. Hellre isf en mammamodell som sitter vettigt.