• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Whizzer

Äsch handla mammajackor ni som behöver, Tradera finns ju alltid till nästa säsong om man inte vill använda kläderna igen *blink*

• Isabella89

Köpte en kappa förra graviditeten, begagnad. Har under tiden jag inte behövt den lånat ut den till nära och kära. Kommer få tillbaka den precis efter jul. Under tiden lånar jag en jacka av min mamma som har en storlek större än mig. Är rätt lös i modellen med :)

• Beatrissan

Jasså 13:e, de missade jag.. samma datum som mig med då, kul! ????

Milie skrev 2014-12-19 17:29:44 följande:

Såg ni förresten att prinsessan Madeleine är gravid igen? BF på sommaren och hovet tror att hon föder i Sverige eftersom prinsen gifter sig "i samma veva" (13 juni - jag minns datumet eftersom det är mitt BF), så vi är nog några eller i alla fall någon som delar BF med henne.

Ett fun fact..typ.

• Alvolina
    Beatrissan skrev 2014-12-20 00:03:21 följande:

Jasså 13:e, de missade jag.. samma datum som mig med då, kul! ????

Bröllopet är den 13 juni.

De sa att hon kommer troligtvis vara med på ceremonin men festen kan bli svårare med en längre sittning oavsett om hon då har en bebis eller är höggravid.
  • suzani

Hej :) Jag tänkte hoppa in här hos er, om det går bra? Jag är 24 år och väntar mitt första barn, bf 18 juni (14+1 idag). Har äntligen börjat njuta av graviditeten, då både oro och illamående avtagit! Hade varit kul att följas åt :)

• vikarien

Sista arbetsdagen innan 2 veckor ledigt görs idag!

Herregud vad skönt det ska bli med sovmorgon!

• Fiiaaa
    Hej allihop! Kul att det går framåt eller hur?! Tycker tiden fullkomligt  flyger fram, och nu är det redan tre månader sen jag plussade!! Snart har halva tiden gått och det börjar sjunka in mer och mer även om det fortfarande känns lite overkligt, och jag vet inte om vi riktigt har greppat att vi faktiskt med stor sannolikhet kommer att ha en liten bebis till sommaren....

Är det någon som känner av fosterrörelser?? Går in i v 18 imorgon och tycker mig förnimma ett svagt fladder då och då de senaste dagarna. Det är ju jättesvårt att veta om det är bebis eller om det bara är tarmarna som bråkar, men det känns ändå annorlunda än det vanliga "kurret". Det är inget man skulle tänka på om man inte letade specifikt efter det och det märks inte ens av varje dag. Undrar om det kan vara bebis...? Hoppas på det =) 
  • Alvolina
    Fiiaaa skrev 2014-12-20 11:38:59 följande:

Hej allihop! Kul att det går framåt eller hur?! Tycker tiden fullkomligt  flyger fram, och nu är det redan tre månader sen jag plussade!! Snart har halva tiden gått och det börjar sjunka in mer och mer även om det fortfarande känns lite overkligt, och jag vet inte om vi riktigt har greppat att vi faktiskt med stor sannolikhet kommer att ha en liten bebis till sommaren....

Är det någon som känner av fosterrörelser?? Går in i v 18 imorgon och tycker mig förnimma ett svagt fladder då och då de senaste dagarna. Det är ju jättesvårt att veta om det är bebis eller om det bara är tarmarna som bråkar, men det känns ändå annorlunda än det vanliga "kurret". Det är inget man skulle tänka på om man inte letade specifikt efter det och det märks inte ens av varje dag. Undrar om det kan vara bebis...? Hoppas på det =) 

Så härligt! Jag kan höra hjärtljuden men kan ändå inte riktigt förstå än, går inte riktigt att ta in:)
  • hemligönskan

Jag tyckte att jag kände bebis igår, kändes som att något "vände" sig där inne och kändes inte alls som mina vanliga tarmrörelser brukar kännas. Jag tror att det var ett litet hej från bebi :) är i v15, går in i v 16 på måndag.

• skorstenen

Hur räknar ni era veckor. När ni säger tex V 14 menar ni då 14+ eller är ni i veckan 13+?

Jag säger vecka 14 och idag är jag i vecka 14+5