• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • carolinheiner
    skorstenen skrev 2014-12-20 13:34:21 följande:

Hur räknar ni era veckor. När ni säger tex V 14 menar ni då 14+ eller är ni i veckan 13+?

Jag säger vecka 14 och idag är jag i vecka 14+5

Ja säger att ja e i v 18(17+0) å pratar ja med min bmsäger ja bara 17+0 osv :)
  • MiWe

När man går från t.ex. 16+6 till 17+0 så heter det att man går in i v. 18.

Man är alltså 17+0 men i vecka 18.

Vecka 18 är gravidveckan, och 17+0 är hur många veckor/dagar som gått.

Själv tycker jag det är svårare att hålla isär kalendermånad och graviditetsmånad. :D

• Milie

Instämmer med MiWe. Jag tänker också så.

Månad har jag knappt koll på. Såg nu att det ändrats till fjärde månaden i appen så jag får försöka lägga det på minnet. Den äldre generationen snackar ju bara (kalender)månader.

Graviditetsmånader struntar jag i. Det blir bara förvirrande då graviditeten är 10 månader.

• skorstenen

Jag verkar vara ensam om att säga att jag är i vecka 14 (14+6 idag)...har gjort det alla mina graviditeter. Lättare när man pratar med BM o vården..

O månad har jag noll koll på ????

• skorstenen

Jag verkar vara ensam om att säga att jag är i vecka 14 (14+6 idag)...har gjort det alla mina graviditeter. Lättare när man pratar med BM o vården..

O månad har jag noll koll på ????

• Fröken1987

[quote=74556401][quote-nick]skorstenen skrev 2014-12-21 16:03:08 följande:[/quote-nick]Målar ni naglarna? Färgar/tonar håret?[/

Målar naglarna gör jag som vanligt, och sminkar mig.

Däremot färgar jag inte håret.. Alla säger ju olika saker om det är farligt eller ej, så jag vill inte chansa!

• vikarien
    skorstenen skrev 2014-12-21 16:03:08 följande:

Målar ni naglarna? Färgar/tonar håret?

Gör både och! Men jag är inte så nojig av mig heller. BM sa att jag kan leva som vanligt och just att färga håret är ingen fara!

Min svägerska är frissa så hon gör det åt mig

Dricker ingen alkohol, det är det enda!

Passar mig naturligtvis för opastöriserade ostar och så, men skulle jag få i mig en bit så går jag inte i taket för det
  • Beatrissan

Förra graviditeten va jag superligan med allt, allt jagaä använde vva eko, både mat och hud/hårprylar. I slutet av den grav gick jag dock t frisören o fixa håret, de jag hört va att de inte påverkar något i kroppen, hårstråna för inte över saker i kroppen utan tvärtom..

Denna grav har allt bara blivit som de blivit, äter inte ostar som inte ska vara bra eller lax osv, men färga rhåret, målar naglarna, använder inte allt i eko på mig själv, även om vi till största del har det hemma..

Tror inte man ska oroa sig så mycket över sånt..

Min nagelteknolog tipsade mig att köpa ekologiska naglack när jag började måla dotterns naglar eftersom naglar till skillnad från håret transporterar gifterna vidare....

• Milie
    skorstenen skrev 2014-12-21 16:03:08 följande:

Målar ni naglarna? Färgar/tonar håret?

Jag slingade utväxten i typ vecka 10. Jag gör det kanske en gång per år, och det råkade falla inom graviditeten. Jag hade däremot inte färgat om det innebar att man kletar in hårbotten. Skulle också tveka att göra det flera gånger under graviditeten.

Nagellack målade jag på igår inför jul, annars skippar jag det med.
    Beatrissan skrev 2014-12-21 19:55:12 följande:

Förra graviditeten va jag superligan med allt, allt jagaä använde vva eko, både mat och hud/hårprylar. I slutet av den grav gick jag dock t frisören o fixa håret, de jag hört va att de inte påverkar något i kroppen, hårstråna för inte över saker i kroppen utan tvärtom..

Denna grav har allt bara blivit som de blivit, äter inte ostar som inte ska vara bra eller lax osv, men färga rhåret, målar naglarna, använder inte allt i eko på mig själv, även om vi till största del har det hemma..

Tror inte man ska oroa sig så mycket över sånt..

Min nagelteknolog tipsade mig att köpa ekologiska naglack när jag började måla dotterns naglar eftersom naglar till skillnad från håret transporterar gifterna vidare....

Hårbotten suger däremot åt sig och för vidare.