• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Sandie80
    carolinheiner skrev 2014-12-16 11:55:42 följande:

Låter lite som ischias nerven.. Den kan svullna upp å hamna i kläm när fogarna börjar :( köp eller låna ett foglossningsbälte å se om de blir bättre.. Tänk på hållning å hur du lyfter å reser dig.. Googla foglossning så finns de å läsa om hur man ska göra för att underlätta för fogarna. :) besök sjukgymnast å få övningar å hjälp :) ja har tecknat trygg hansas extra gravidförsäkring.

[quote=74527934][quote-nick]avenell skrev 2014-12-16 10:45:59 följande:[/quote-nick]

Är det någon som har bra koll på försäkringar, vad man bör teckna och när?

För ett tag sedan läste jag att någon skrev om någon försäkring som täckte foglossning. Vad innebär det och hur fungerar det?

För några veckor sedan fick jag något som känns som en nerv som sitter i kläm i vänstra skinkan. Det hugger till då och då när jag belastar på det benet. Den senaste veckan har det blivit värre och jag börjar misstänka att det kan vara foglossning på gång. Kan det yttra sig så? Jag har inte ont på natten och bara lite ont på morgonen. Sen blir det värre ju längre dagen går och värst är det på kvällen. Jag hoppas fortfarande att det bara är en nerv som spökar men det känns som att det börjar sprida sig och bli värre. Suck.

Jag är i vecka 16 nu.

[/

När jag var gravid med vår son hade jag havandeskapsförgiftning. Vi hade gravid extra försäkring via trygg hansa. Vi ringde samma dag som jag skulle sättas igång och ersättning satt på kontor dagen efter! Han är även fortsatt försäkrad via trygg hansa. Vi kommer teckna extra gravid försäkring igen pga fint bemötande och smidigheten med dom:)
  • vikarien

Låter som trygg Hansa är bra Hade barnförsäkring hos dom på mig själv tills jag fyllde 25 och dom var bra då. Så jag väljer nog dom

Har nu börjat handla något än? Är i vecka 14 nu och det är grymt svårt att låta bli

I eftermiddag ska jag till Ullared, där är det ännu svårare hihi!

• Kattungen
    Isabella89 skrev 2014-12-17 11:03:11 följande:
    Min man reste bort med jobbet när hon var två veckor men då kom min mamma hit ett tag på kvällarna så jag fick duscha i lugn och ro. Har skötbord som står på badkaret så hon hjälpte mig att lyfta ner det. Annars gick det väldigt bra tycker jag. Gick och handlade, med scanner så la ner en vara i taget. När jag packade ur hemma så tog jag en, max 2 varor i taget. Reste mig så som jag gjorde på slutet med foglossningen. Ur sängen så låg jag på sidan, tryckte mig upp och sen ner med benen. Inte direkt upp från ryggen, det gick inte då magmusklerna var svaga (berodde nog på graviditeten och inte snittet dock). Jag åt lite ibuprofen när vi kom hem men bara under några dagar och inte full dos. Min utmaning var att hitta byxor som satt skönt. Gravidbyxor var bra men de är hu låga där själva byxan är, före mudden och på mig hamnade den kanten precis på snittet. Hade som ett stort plåster och det dämpade lite. Men jag har ett pat träningsbyxor som är grymt sköna då de är höga och inga kanter. Håller på att sy ett par mjukisbyxor själv som är så nu
    Ja det är bra att kunna sy själv! Det är bara kul tycker jag

Menar du att de två första veckorna när din man var hemma, att det hade varit omöjligt att klara bebisen själv för dig? Är man så pass påverkad av operationen att det blir tufft att klara av stora delar av dagarna själv (men inte dygnet runt)?
  • Isabella89

Kattungen: jag är ganska mycket nybörjare känner jag. Fick en egen symaskin i födelsedagspresent nu i somras. Men lite har jag sytt :)

Nej, så påverkad var jag inte. Men det var skönt att ha de där pappadagarna tillsammans, men det tror jag gäller annars med ;) allting var så nytt och amningen blev det inget med men han kunde då hjälpa till på ett annat sätt också. Visst, det stramade lite vid ärret och ibland var det lite obehagligt men tycker inte det gjorde ont direkt.

Tror jag mest satt med dottern i famnen när vi var hemma, ville knappt lägga ifrån mig henne. Ja, maken höll henne en del med såklart :)

Nu kommer dottern att vara 3 år när syskonet kommer så jag räknar inte med att det blir lika lugnt om dagarna då ;)

• Milie
    Gummsan skrev 2014-12-17 17:40:56 följande:
    Vad fina bilder! Förut var jag helt obrydd när jag fick se andra ultraljudsbilder men nu har jag kommit in i fasen då helt plötsligt en "naaaw" kan komma smygande. Hehe. Det är klart man ser på bilderna lite annorlunda numer.
  • Beatrissan

Är det någon mer som har huvudvärk? Har sprängande huvudvärk till och från allt från en timme till en hel dag i en -två veckor nu... Kollade trycket hos bm igår och de va normalt (120/70). Hon mena på att det är vanligt i graviditeten..... Men jag vet inte...

Föra graviditeten var mycket bättre än va den här hittills varit. Någon mer som har huvudvärk eller hört att det är vanligt? (har aldrig haft ont i huvudet tidigare om jag inte haft feber o varit sjuk)

• kanien
    Liiten skrev 2014-12-17 09:19:43 följande:

Suck..skriva på mobilen gör att man ibland skickar halvfärdiga meddelanden.. Det skulle avslutas med: För mig spelar könet ingen roll bara barnet är friskt :) Men det kan vara kul att se om det finns någon spån av sanning i dessa hemma tester. :)

Både jag och sambon tror också på flicka! Gjorde baking soda test igår som det inte hände någonting alls med så det visar också på flicka har rul om12 dagar så får se om det stämmer
  • kanien
    Beatrissan skrev 2014-12-17 18:47:39 följande:

Är det någon mer som har huvudvärk? Har sprängande huvudvärk till och från allt från en timme till en hel dag i en -två veckor nu... Kollade trycket hos bm igår och de va normalt (120/70). Hon mena på att det är vanligt i graviditeten..... Men jag vet inte...

Föra graviditeten var mycket bättre än va den här hittills varit. Någon mer som har huvudvärk eller hört att det är vanligt? (har aldrig haft ont i huvudet tidigare om jag inte haft feber o varit sjuk)

JAAAG!!! Jag har sprängande huvudvärk som sitter i båda tinningarna! Är inne på 3e veckan nu och jag har ALDRIG haft ont i huvudet förut! Varit hemma från jobbet titt som tätt pga huvudvärken!
  • Beatrissan

Skönt att man inte är ensam, har inte hört om det förr som en grav.symtom/komplikation och känner mig lite orolig ärligt talat..

Har du pratat med mvc va de kan bero på? Min bm försökte iaf övertyga mig med att de va helt normalt och om jag va orolig för havandeskapsförgiftning (vilket jag inte är) så va de alldeles förtidigt...

kanien skrev 2014-12-17 19:03:27 följande:

JAAAG!!! Jag har sprängande huvudvärk som sitter i båda tinningarna! Är inne på 3e veckan nu och jag har ALDRIG haft ont i huvudet förut! Varit hemma från jobbet titt som tätt pga huvudvärken!