• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • thuram
    Alvolina skrev 2014-12-22 19:53:32 följande:

Det är absolut ingen brådska. Vi hinner köpa allt och lite till ^^ jag är en sån som ändrar mig lite hur som helst så risken är att om jag köper något nu så är det inte alls det mönstret eller den färgen jag vill ha när bebisen väl kommer. 6 månader är lång tid att ändra smak på ;)

Haha känner lite sådär jag med, lär ju komma mycket fint till våren också. Skulle jag börja handla nu skulle det bli överflöd, har lite svårt att sluta när jag väl sätter igång med shopping ;)
  • vikarien

Insåg härromdagen när jag gick och kikade på bebisavdelningen att mycket av det som är och kommer på rea nu får man ju köpa stort! Tjocktröjor och overaller lär ju inte behövas i storlek 56 mitt i sommarn

• Fiiaaa
    jennifergrand skrev 2014-12-23 08:14:35 följande:
    Du har god tid på dig! Det är ingen vits att stressa men har du tänkt köpa en ny vagn så kan det vara lite väntetid osv så då kan det vara bra att beställa i god tid. Det är absolut en djungel så gör lite research, vi var igenom tre vagnar med ettan innan vi blev helt nöjda.

Anledningen till att man böjar shoppa redan nu beror väl mest på att det är så himla mysigt Sen kan det också vara så att man har otur och får foglossning och då kan det bli ganska svårt att ta sig ut..
    Å vad bra! Tack för tips :) 
  • majbebbe

Jag handlar inget då jag känner att allt finns sedan våra två tidigare, både på gott och ont då det är roligt att shoppa bebisgrejer men samtidigt skönt att slippa när jag knappt orkat handla julklappar.

när det gäller vitaminer tar jag bara folsyra (när jag kommer ihåg), då min bm sa att jag skulle fortsätta. Sedan har jag fått börja med järn också då mitt värde var dåligt...

• vikarien

God jul till er alla!

Idag ska nyheten avslöjas för svärisarna och för min släkt! Nervöst :-P

• Lg85
    vikarien skrev 2014-12-24 07:59:50 följande:

God jul till er alla! smile1.gif

Idag ska nyheten avslöjas för svärisarna och för min släkt! Nervöst :-P

Hemligheten offentliggörs för svärfamiljen idag och min imorgon. Jag ä fan nervös.

V17 (16+1) idag å känns som min mor iaf kommer ha invändningar mot sent berättande...
  • vikarien
    Lg85 skrev 2014-12-24 08:21:44 följande:
    Hemligheten offentliggörs för svärfamiljen idag och min imorgon. Jag ä fan nervös.

V17 (16+1) idag å känns som min mor iaf kommer ha invändningar mot sent berättande...
    Jag är i vecka 15 nu, så släkten säger nog inget men svärmor :-O

Mina föräldrar har vetat sen vecka 10 och det blir inte poppis om hon får veta :-P

Men hon kan inte hålla hemlisar så därför har vi väntat.
  • carolinheiner

6 dagar kvar till RUL !!! Är rätt nervös då bebis har vart lugn.. Lite ont i magen i mellanåt å ont i ryggen.. Tror ja inbillar mig att de e bebis ja känt tidigare . Å tror att vi ska upptäcka att bebis har dött.. Dumma tankar..

• Milie

33 dagar till RUL för vår del. Lyllo er! Men jag känner mig fortsatt lugn, så väntan gör inte så mycket. Jag fick se Lurven i vecka 14 på KUB och fortfarande (vecka 16) så kräks jag flera gånger dagligen och mår illa vareviga minut..så jag känner mig säker på att graviditeten tickar på.

God jul, allihopa!