• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • kanien
    carolinheiner skrev 2014-12-24 09:58:52 följande:

6 dagar kvar till RUL !!! Är rätt nervös då bebis har vart lugn.. Lite ont i magen i mellanåt å ont i ryggen.. Tror ja inbillar mig att de e bebis ja känt tidigare . Å tror att vi ska upptäcka att bebis har dött.. Dumma tankar..

När har bf? Jag är rätt säker på 2 juni så får se vad bm säger ska ni ta reda på kön? Vi ska kolla om lilla bäbis vill visa upp sig! Åååh bara 4 dagar kvar nu, så nära men ändå så långt bort
  • vikarien

Här blev det bara glada toner efter vårt lilla rim om storken

Sambons släkt kvar imorgon och sen kan det bli lite mer officiellt

Tyvärr har jag fått världens hosta och så ont i lungorna så jag vet knappt vart jag ska bli av Sovit en timme på hela natten så man är rätt trött och matt nu!

Sätta sig på akuten är inte lockande...

• Isabella89
    vikarien skrev 2014-12-25 11:07:03 följande:

Här blev det bara glada toner efter vårt lilla rim om storken smile2.gif

Sambons släkt kvar imorgon och sen kan det bli lite mer officiellt smile1.gif

Tyvärr har jag fått världens hosta och så ont i lungorna så jag vet knappt vart jag ska bli av smile4.gif Sovit en timme på hela natten så man är rätt trött och matt nu!

Sätta sig på akuten är inte lockande...

Vad roligt!

Har en riktigt jobbig rethosta. Nipaxon är ok att ta som gravid så det gör jag. Skulle inte kunna sova annars. Eller knappt fungera på dagen heller för den delen.
  • vikarien
    Isabella89 skrev 2014-12-25 11:23:50 följande:
    Vad roligt!

Har en riktigt jobbig rethosta. Nipaxon är ok att ta som gravid så det gör jag. Skulle inte kunna sova annars. Eller knappt fungera på dagen heller för den delen.
    Har rethostan men med en jäkla massa slem så det är ju inget som funkar på både och typ har cocilana hemma men den tar jag bara inte, blir som drogad ju! Men den är egentligen okej att ta konstigt nog.

Får ge det någon dag till annars får det nog bli akuten så jag kan få inhalera lite iaf.

Strängt när man vill vara pigg och glad på julkalasen
  • Isabella89

Vi fick åka med dottern till närakuten igår så blev sådär med julfirandet igår. Femte dagen med feber och samma hosta som jag har. Hon delade med sig till mig men blev ändå lindrigare för mig. Men det blev rätt bra ändå :)

• carolinheiner
    kanien skrev 2014-12-25 08:59:49 följande:
    När har bf? Jag är rätt säker på 2 juni så får se vad bm säger smile1.gif ska ni ta reda på kön? Vi ska kolla om lilla bäbis vill visa upp sig! Åååh bara 4 dagar kvar nu, så nära men ändå så långt bort smile1.gif
    30/5 har vi bf.. Vi ska ta reda på vad de är :) ska bli spännande :) har foglossningar som fan å svårt att sova:( har inte sett bebis sedan v 14 :(
  • vikarien
    Isabella89 skrev 2014-12-25 16:13:24 följande:

Vi fick åka med dottern till närakuten igår så blev sådär med julfirandet igår. Femte dagen med feber och samma hosta som jag har. Hon delade med sig till mig men blev ändå lindrigare för mig. Men det blev rätt bra ändå :)

Stackars liten!

Här har natten varit lång! Jag hostar så jag blir tokig! sambon fick hög feber och låg och yrade och spydde av det..

Rätt glad att vi inte har en bebis utanför magen ännu :-P

Sambon är sjuk typ en gång vart femte år och så prickar han in det nu

När jag äntligen somnat vaknade jag av en bil som stod med starka ljus rätt in i vårt fönster, det var ambulansen som var hos grannen.

Inte nog med att man behöver oroa sig över sambon lixom
  • Isabella89

Fy då!

Vi fick ta oss till närakuten med. Halsprov och sänka visade inget. Envisa jäkla virus :p vi behövde ordna en sak idag men då kom min mamma förbi en stund så vi kunde göra det. Guld värt :) dottern smittar ju inte längre heller men ville inte dra med henne ut

• kanien
    skorstenen skrev 2014-12-26 18:28:01 följande:

Har ni börjat känna era små röra sig än?

Jag kände någonting konstigt för första gången igår! Var på morgonen när vi låg i sängen, fick ett jätte stort sug i magen och det kändes som en stor sten rörde sig där inne, kollade på magen där jag låg och på höger sida av naveln var det en stenhård bulle som stack upp, efter ett tag sög det till rejält igen och då hade den stenhårda bullen flyttat sig och var nu under naveln istället, jävligt märklig och overklig känsla <3 är i v.18 (17+2)