• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • mamaG

Åh min foglossning dödar mig. Har dessutom nu halkat och slagit mig två dagar i rad, och båda gångerna drämt i höften. Ska skaffa broddar senare idag, skoter i att jag kommer att se ut och känna mig som en pensionär.

Mysigt med hicka! Min första unge hade mycket hicka runt v 20 ca. :)

• Edde

Alltså, måste skriva av mig, för oron gnager i mig nu.

För snart två veckor sedan dog våran hund plötsligt i en olycka, jag hittade honom död när jag kom hem från jobbet. Gick såklart i fullständig panik - hyperventilerade, skrek och grät. Hela chock-situationen varade i kanske 15-20 minuter innan jag klarade av att lugna ner mig och min sambo kom hem så vi kunde köra bort hunden för kremering.

Jag är så orolig över att den där chocken ska ha skadat ungen på nåt sätt. Hur mycket stress tål en sån liten egentligen? Har precis gått in i v 20. Tror mig ha känt lite fladder, men jag är orolig för att jag inbillar mig och att barnet de facto har dött av någon adrenalinöverdos, eller något. Ska på ultraljud fredag om en vecka, men kan inte alls glädjas för jag är så orolig för att jag har haft ihjäl den lilla med min kraftiga reaktion.

Jag vet inte, kanske överreagerar jag. Men man får ju verkligen all världens fruktansvärda tankar i huvudet. Att hunden dog var en stor sorg, vi har förlorat vår familjemedlem, och att i samma andetag dessutom förlora barnet skulle var lamslående fruktansvärt.

• carolinheiner
    Edde skrev 2015-01-22 11:41:19 följande:

För snart två veckor sedan dog våran hund plötsligt i en olycka, jag hittade honom död när jag kom hem från jobbet. Gick såklart i fullständig panik - hyperventilerade, skrek och grät. Hela chock-situationen varade i kanske 15-20 minuter innan jag klarade av att lugna ner mig och min sambo kom hem så vi kunde köra bort hunden för kremering.

Jag är så orolig över att den där chocken ska ha skadat ungen på nåt sätt. Hur mycket stress tål en sån liten egentligen? Har precis gått in i v 20. Tror mig ha känt lite fladder, men jag är orolig för att jag inbillar mig och att barnet de facto har dött av någon adrenalinöverdos, eller något. Ska på ultraljud fredag om en vecka, men kan inte alls glädjas för jag är så orolig för att jag har haft ihjäl den lilla med min kraftiga reaktion.

Jag vet inte, kanske överreagerar jag. Men man får ju verkligen all världens fruktansvärda tankar i huvudet. Att hunden dog var en stor sorg, vi har förlorat vår familjemedlem, och att i samma andetag dessutom förlora barnet skulle var lamslående fruktansvärt.

Har aldrig hört talas om de.. Men ring å prata med din bm eller 1177 så kan dom nog ge dig några lugnande ord :)
  • Milie
    Edde skrev 2015-01-22 11:41:19 följande:

Usch, jag lider verkligen med dig. Mina två tikar är mitt liv och jag vet inte hur jag ska kunna leva utan dem i framtiden. Jag beklagar verkligen.

Jag har väldigt svårt att tro att stress skulle kunna orsaka ett missfall överhuvudtaget och än mindre troligt ett missfall efter vecka 12. Tänk bara på alla lång och svåra förlossningar. Då har nog kroppen dundrat ut det ena med det femte i blodet dels för smärtlindring och dels för kraft. Det tar ju inte död på barnet.

Det är ju "lätt" för mig att sitta och säga att du inte ska oroa dig, men jag själv har en överdriven rädsla för att ramla och tror typ att det ska vara kört om jag råkar sätta mig på rumpan. Typ att allt skulle skakas loss för minsta lilla. Logiskt sett vet jag ju att det inte skulle vara någon fara, men har man börjat noja så är det svårt att sluta.
  • ellisellinor

Vi hade beräknat Bf den 1 juni 2015. För fem dagar sedan dog våran lilla.

Det är smärtsamt och sorligt

• Pyssilullan
    ellisellinor skrev 2015-01-22 16:03:45 följande:

Stor Kram .. Så otroligt tungt att läsa...
    Jag har själv BF 1.a Juni och har liksom känt att nu känns det som en säker period, nu kan nog INGET hända..
    Hur märktes det? Vad hände? Hur får du göra nu?
    Usch, jag lider med dig! Kram igen!
  • Diamant

Beklagar! Usch så sorgligt :( 
  • Frallanz

:( beklagar verkligen! Fy, det värsta som kan hända... Stor styrkekram <3<3
  • Frallanz
    FaithHopeandLove skrev 2015-01-22 18:55:15 följande:

Idag var jag på rul och fick bf 16/6 och väntar en flicka:)

Stort grattis till den lilla tösen! :)

Jag har rul imorgon och är jättenervös och arg äver den dumma känslan jag har av att nåt är fel.