• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • vikarien
    Staffelove skrev 2015-01-21 18:26:15 följande:

Vikarien/ åh vad mysigt och grattis till en pojke:)

Tack så mycket!

Så himla läcker känsla det var! Och nu blev jag säker på att det är bebisen jag känt sen en vecka tillbaka
  • Hilda07
    vikarien skrev 2015-01-21 18:04:23 följande:

Allt gick bara bra! vilken lättnad..

Allt var så bra som det bara kunde vara, hon hade ingenting att anmärka på alls. Datumet blev satt till den 22/6 (fick 20/6 enligt mensen och 23/6 enligt tidiga UL) så allt stämde bra.

Vi väntar en underbar liten pojke! <3 han visade upp hela paketet så barnmorskan var säker till 200% hihi!

Skönt att allt gick bra :) Grattis till pojke! Själv fick jag veta att vi ska få flicka men har nu börjat oroa mig för hur säkert de faktiskt ser?! När man googlar runt ser man ju att det händer titt som tätt att de misstar sig och ut kommer det en pojk istället. Inte för att det skulle göra något bara barnet är friskt men oj vilken chock det hade blivit. Och dottern som är själaglad över en lillasyster och redan köpt rosa kläder ;) 

Funderar på om man skulle göra ett extra könsultraljud senare i graviditeten...Någon som vet var man kan göra det i Göteborg?
  • vikarien
    Hilda07 skrev 2015-01-21 20:25:12 följande:
    Skönt att allt gick bra :) Grattis till pojke! Själv fick jag veta att vi ska få flicka men har nu börjat oroa mig för hur säkert de faktiskt ser?! När man googlar runt ser man ju att det händer titt som tätt att de misstar sig och ut kommer det en pojk istället. Inte för att det skulle göra något bara barnet är friskt men oj vilken chock det hade blivit. Och dottern som är själaglad över en lillasyster och redan köpt rosa kläder ;) 

Funderar på om man skulle göra ett extra könsultraljud senare i graviditeten...Någon som vet var man kan göra det i Göteborg?
    För oss var det ingen tvekan kan jag säg :-P

Man såg både pung och snopp hur tydligt som helst! Sa till BM att jag bara ville veta om hon verkligen såg ordentligt, och hon var säker till 200%

Så vi behöver nog inte fundera mer känns det som
  • Hilda07
    vikarien skrev 2015-01-21 20:49:50 följande:
    För oss var det ingen tvekan kan jag säg :-P

Man såg både pung och snopp hur tydligt som helst! Sa till BM att jag bara ville veta om hon verkligen såg ordentligt, och hon var säker till 200%

Så vi behöver nog inte fundera mer känns det som
    Skönt! Vår bm sa mer "ja jag ser ingen snopp iaf"...
    Vet inte hur säkert det är ;) hehe. Grattis än en gång till killen!
  • mamaG

Kolla Emma ultraljudsklinik. De har nog det mesta. Ligger ute på Hisingen.
  • Diamant

Barnmorskegruppen (ligger nära Centralstationen) är en privat mvc, de kan du säkert boka privat ul hos :) Supertrevliga och duktiga är de! 
  • vikarien
    Theresetesstessan skrev 2015-01-22 08:23:37 följande:

Idag gäller det!! 6,5 timme kvar till mitt RUL.

Lycka till! Hoppas ni får en lika bra upplevelse som vi

Även fast man helst ville gråta hela förmiddagen
  • Fröken1987

Grattis till alla som gjort RUL=)

Jag måste dela med mig av en mysig händelse. imorse när jag låg i sängen och snoozade så liksom "hickade" det till 4-5 gånger med jämna mellanrum. Tror nog allt han hade lite hicka:P Det gjorde min dag<3