• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • kanien

Förra bilden jag la ut var fel, den visar vecka 17 jämfört med vecka 22 (imorgon). Detta är vecka 19 jämfört med vecka 22 (imorgon) <3

• Annen.K

Hej

Jag väntar tvillingar den 30/6

Och jag vet att jag förmodligen kommer att få höra det här många gånger om, men jag har typ knappt fått någon gravid mage är i v 17 går in i v18 på onsdag, känner en liten kula på magen när jag ligger på rygg och känner efter, vist är jag lite rund sen innan, men blir lite små nojig att nått ska vara fel, vi har kämpat länge hade ett missfall i maj, någon annan som känner igen sig?

• Molly90

Anna.k jag känner igen mig! Är i vecka 19 och det är först nu som magen börjar synas! Vissa dagar mer än andra. Har dessutom bara gått upp mellan 1-2 kg än så länge. Försöker intala mig själv att det är bra för då kanske man inte har så mycket att bli av med efter. Men visst, längtar efter den riktiga babykulan ska komma! :) ska på RUL imorgon så hoppas allt ser bra ut så jag kan va lite lugnare efter!

• hemligönskan
    kanien skrev 2015-01-18 20:06:26 följande:

Förra bilden jag la ut var fel, den visar vecka 17 jämfört med vecka 22 (imorgon). Detta är vecka 19 jämfört med vecka 22 (imorgon) <3

Häftigt! Jag har nästan ingen mage. Längtar tills den börjar växa ordentligt :)
  • Edde
    Annen.K skrev 2015-01-18 20:21:43 följande:

Hej

Jag väntar tvillingar den 30/6

Och jag vet att jag förmodligen kommer att få höra det här många gånger om, men jag har typ knappt fått någon gravid mage är i v 17 går in i v18 på onsdag, känner en liten kula på magen när jag ligger på rygg och känner efter, vist är jag lite rund sen innan, men blir lite små nojig att nått ska vara fel, vi har kämpat länge hade ett missfall i maj, någon annan som känner igen sig?

Här en i v 19 - inte mycket mage att snacka om. Har samma som du, när jag ligger ner känner man kulan, men annars funkar alla vanliga byxor fortfarande - också de som är höga i midjan. Mig veterligen helt normalt! Har läst om folk som kunnat använda vanliga byxor nästan hela graviditeten. Det är så olika.

Men visst blir man fundersam när man ser folk som kanien här ovan som har en så tydlig bula! Man önskar ju att man själv snart skulle få en sån :)
  • Milie

Jag såg en bild i Mammapraktikan (en bok jag har) där de visade hur mycket put som orsakas av själva livmodern i varje vecka. På en smal kvinna börjar det i regel inte synas någon bula förrän vecka 18 och då är det bara liiite, lite put under naveln.

Men sen är det ju en massa annat som kan spela in. Bukfett, svullna tarmar, slappare muskler o.s.v. Jag som är överviktig innan har i princip bara fått pushup-effekt på magfettet. Inte så där supersnyggt, men vem bryr sig. Desto finare är ju ni med era runda kulmagar, hehe.

• Pyssilullan

Bjuder på en bild jag med då ;) V 21 (20+6) Så imorgon går jag in i Ny vecka igen! Känner mig mest pluffstig och lite småtjock faktiskt, men jag är överviktig sedan tidigare så får liksom inte så fint put på min mage, de växer lixom överallt på mig :) he he. Mysigt med puffarna som jag känner varje dag iaf, men nu har jag sedan 1 vecka haft enorma molvärkar och ont som ett bälte vid mittmagen, och börjar inse att det är magkatarr :(
  • Eeeel

Hej! Vill gärna vara med i Fb-gruppen. Har skickat DM till tinkywinky men tänker ifall någon annan kan fixa får ni gärna skicka DM till mig.

• Kattungen

Nyss varit på mitt första RUL. (v18+några dar) De såg inte könet? Verkar som alla andra får veta vid RULet. Inte för jag vet om jag vill veta, men jag undrar om det är vanligt att dom inte ser?

Dessutom såg BM ingen magsäck på fostret...ska dit igen i övermorgon. Ytterligare nåt att va orolig över...

• Hilda07

Har kikat igenom tråden och ser att ni pratar om magstorlek :) Jag väntar iof mitt andra barn men har haft mage ett bra tag nu. Är i v18+3. Första barnet dröjde det länge innan magen kom. Har iof problem med ibs mage så det kan mkt väl vara svullna tarmar det mesta också...

Idag var första gången jag såg sparkarna/puffarna utanpå magen och igår kände mannen första sparken :) Det är ju lika magiskt varje gång. Fantastiskt att man får uppleva detta en gång till! 

Imorgon är det dags för RUL och jag är jättespänd. Har känts som en lång väntan hit trots att jag ändå gjorde kub i v 11+4. Hoppas att de kan se vilket kön det är denna gång. Vet att det inte är säkert de kan se det så här tidigt...Men jag hoppas :)

Ni som hade många år mellan syskonen hur har ni upplevt kommentarer från omgivningen? Som jag skrivit innan kommer dottern vara 7 1/2 år när bebisen kommer och jag har nästan bara fått negativa kommentarer från jobbarkompisar osv om ålderskillnaden. Allt till att de inte kommer ha någon som helst nytta av varandra till att den stora bara kommer tycka det är tråkigt och vi nu kommer ha två ensambarn och inte "syskon"...Vet snart inte vad jag ska svara...Får dessa kommentarer ofta!! Allt från när vi pratar om semester osv att "ja nu blir det inte lätt för er...hur ska ni kunna planera in så att båda barnen får roligt". 

Det känns trist eftersom jag inte alls tror att det kommer bli så eftersom storasyster är otroligt glad för sitt kommande syskon och dessutom är en väldigt omtänksam och omhändertagande människa. Kan inte se att hon inte skulle tycka om den lilla även i framtiden. Visst kanske det är några år som de inte har fullt så stor nytta av varandra men visst får man väl ändå något slags kärleksband med sitt syskon oavsett ålder?

Blir så less på människor som slänger ur sig kommentarer så fort man inte följer "mallen" över hur livet ska te sig.

Såå då har jag fått klaga av mig lite också ;) Hoppas ni mår bra alla mamas!