• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • L och K
    Fröken1987 skrev 2015-01-02 20:46:06 följande:
    Vi väntar en son!!<3 lyckan är obeskrivlig!
    Grattis va kul :D  
    längtar själv till Ul den 29de januari :D
  • Pyssilullan

Jag har datum 1.a Juni och var på mitt första RUL 18 dec, som en julklapp :)
    Sen Rul nr 2 fick jag 8 januari så nu har jag gjort mitt "roliga" nu är det bara att kämpa på dessa sista 19 veckor och hoppas tiden går rel fort och smärtfritt.

Jag har dock enormt molande värk i magen de senaste 4 dagarna, de är som stressmage, Träningsvärk mitt i magen som moler och moler svagt hela tiden och jag blir SÅ trött av det. Någon mer som känt så?

Började med Niferex igårkväll på eget bevåg och hoppas på att få bli piggare.

• thuram
    avenell skrev 2015-01-15 17:32:39 följande:

Idag har jag varit på RUL och allt såg bra ut. Vilken otrolig lättnad och glädje!

Jag fascinerades något otroligt åt hur mycket de kan se och hur de går igen del för del och organ för organ. Vilken grej liksom att kolla barnets urinblåsa för att konstatera att det finns urin där och på så sätt veta att minst en av njurarna fungerar som de ska.

Bebisen var riktigt livlig i magen och ville inte alls ligga still för att mätas och undersökas. Det kändes underbart att se när den rörde runt med armar och ben och sen avslutade den med att få hicka.

Vilken ofantligt häftig upplevelse!

Det där tyckte jag också var så himla häftigt när vi var på rul. Helt sjukt egentligen att man kan se allt så väl. Vi fick se hjärtat jättebra, då såg man alla fyra rum och hur klamrarna (?) arbetade.. Fascinerande!! :) Sen förstår jag inte att den där lilla människan man såg ligger i MIN mage!? Att skapa ett liv är ju hur coolt som helst :)

Skönt att allt såg bra ut för dig och att den ville visa att den kunde hicka för er :)
  • Edde
    vikarien skrev 2015-01-15 15:07:50 följande:
    Jo jag har absolut att ta av så jag är ju glad om jag slipper gå upp en massa såklart!

Men fundersam blir man ju. Har försökt gå ner i många år utan att lyckas med större resultat, har pratat med flera läkare om det.

Men huxflux när jag blev gravid så tappade jag 5 kilo innan vecka tio! Har ätit som vanligt och inte kräkts något.

Så har väl varit något med hormonerna som spökat hela tiden kanske

Hoppas dom har hoppat på rätt plats i kroppen nu så det blir lättare att gå ner när pyret är färdigbakat och färdigammat
    Precis sådär har det varit för mig också! Har varit överviktig i princip hela livet, misslyckats med att gå ner många gånger. I samband med graviditeten började jag äta betydligt oftare och mer, och var helt säker på att jag gått upp en massa i vikt. Men jag ligger på -2 och trenden är nedåtgående. Vet inte vad det beror på alls! I princip äter jag inte annorlunda, bara oftare och mer.

Jag klagar inte, och inte hälsovården heller för den delen. Jag vet att jag äter tillräckligt och att det inte är till skada att gå ner om man är tjock från innan, vilket jag är. Så länge man inte bantar.
  • Naki7
    Halloj!

Stockholmare på 23 år som väntar första barnet 6 juni Skrattande

Fråga: Någon annan som planerar/funderar på att föda på BB Sophia?

Min kollegas fru jobbar där som barnmorska och han rekommenderar verkligen att föda där men jag är otroligt osäker. Närmaste för oss är SÖS och ju mer man försöker ta reda på desto svårare blir det för alla säger olika saker Rynkar på näsan

Har kollat in deras hemsida                            men blir inte klokare för det...

Vad säger ni? 
    Hjääälp....
  • Milie

Nu klickade nästa "variabel" på plats. Jag fyller år idag, men det var länge sen jag brydde mig om min ålder. MEN! I år gör jag det. Jag blev gravid som 27-åring men nu är jag i den ålder jag ska vara vid BF, d.v.s. 28. Jag är kanske töntig som tänker så, men jag fick ungefär samma känsla vid årsskiftet då det blev "rätt" år!

• vikarien
    Milie skrev 2015-01-17 09:46:36 följande:

Nu klickade nästa "variabel" på plats. Jag fyller år idag, men det var länge sen jag brydde mig om min ålder. MEN! I år gör jag det. Jag blev gravid som 27-åring men nu är jag i den ålder jag ska vara vid BF, d.v.s. 28. Jag är kanske töntig som tänker så, men jag fick ungefär samma känsla vid årsskiftet då det blev "rätt" år!

Grattis på födelsedagen!

Tänkte med på nyår att nu är det året där jag ska bli mamma
  • thuram

Igår (19+6) fick vi äntligen se första tydliga sparken, så sjukt mysigt!! Hade sån tur att sambon låg bredvid i soffan och också fick se! Nu känns det mer verkligt att det finns en liten människa där inne :) Längtar så till sommaren!!