• Anonym (Dubbelmoral??)

halv naken kvinna, fri. täckt kvinna förtryckt ??

Varför är det så att när en kvinna klär sig i kort kjol och Bh nästan då är det hennes kropp hon får göra som hon vill MEN om hon vill täcka sin kropp och ha sjal eller burka då är det ståhej om att hon är tvingad eller förtryckt.. Sorry men whatsup with that? Ska man inte Låta alla människor göra vad dem vill med sin kropp? Jag tycker det är dubbelmoral, hur ser ni på det?

• Svar på tråden halv naken kvinna, fri. täckt kvinna förtryckt ??
  • Centurione
    Anonym (Huh) skrev 2014-09-26 21:05:27 följande:
    , Usch hemsk person! undrar om du har jude stjärnan på pannan, hur skulle hon få reda på det, eller sitter du o berättar din livshistoria till alla läkare du träffar?
    Många judar har en davidsstjärna i en kedja om halsen. Annars syns det ju ofta på utseendet i kombination med namnet (mörka färger, semitisk näsa, och ett efternamn av typen Goldberg eller Bergstein... alt. ett slaviskt eller polskt efternamn).
  • Anonym (M)
    Iarwain skrev 2014-09-26 21:09:12 följande:

Ser jag en halv naken kvinna så ringer jag polisen omedelbart.

• Haskel
    Centurione skrev 2014-09-26 21:19:28 följande:
    Hur eller hur så kan man inte vara klädd hur som helst i sin yrkesroll - och detta gäller både burka och bröst som är på väg att ramla ut ur urringningen.
    Egentligen finns det väl absolut inget som hindrar. Enbart där särskilda skyddskläder krävs.

Men ett vanligt kontorsjobb, kan skötas lika bra naken som i burka.

Det enda som sätter stopp, är vår egen moral och etik.

Mycket av vår svenska moral och etik är väldigt gammal, och har även den ibland religiösa grunder.
    Vi svenska är inte så fria och självtänkande som vi ibland inbillar oss.
  • Anonym (M)
    Anonym (Dubbelmoral??) skrev 2014-09-26 19:51:02 följande:

Varför är det så att när en kvinna klär sig i kort kjol och Bh nästan då är det hennes kropp hon får göra som hon vill MEN om hon vill täcka sin kropp och ha sjal eller burka då är det ståhej om att hon är tvingad eller förtryckt.. Sorry men whatsup with that? Ska man inte Låta alla människor göra vad dem vill med sin kropp? Jag tycker det är dubbelmoral, hur ser ni på det?

Jag tror att det handlar mycket om att nakenhet ses som mer naturligt av många än så påklätt som möjligt.
  • Anonym (anonym)

Det har visat sig att barn och kvinnor som har täckande klädsel i det solfattiga norra Europa får svår D-vitamin brist precis som de norrländska barnen fick i början på 1900-talet eftersom huden inte utsätts för solbestrålning.
    D-vitaminbrist leder till urkalkning av skelettet och hos barn leder det till rakitis.

• Anonym (Dubbelmoral)
    Haskel skrev 2014-09-26 21:31:31 följande:
    Egentligen finns det väl absolut inget som hindrar. Enbart där särskilda skyddskläder krävs.

Mycket av vår svenska moral och etik är väldigt gammal, och har även den ibland religiösa grunder.
  • Centurione
    Haskel skrev 2014-09-26 21:31:31 följande:

..och jag ser inget fel i den moralen och etiken heller. Att man inte bör visa kroppens erogena zoner, hör nog från början ihop med att det skulle bli svårt för personer av olika kön att koncentera sig på arbetet då... men sedan har muslimerna dragit den till överdrift, så att t.o.m. en kvinnas hår och vrister måste täckas. 

Den gräns som VI har satt måste ju gälla för alla som flyttar in här, självklart och naturligtvis. Man får ta seden dit man kommer. Muslimernas kvinnliga klädedräkt gäller förstås även mig, om jag turistar i Saudi t.ex..
  • Haskel
    Centurione skrev 2014-09-26 21:36:39 följande:
    ..och jag ser inget fel i den moralen och etiken heller. Att man inte bör visa kroppens erogena zoner, hör nog från början ihop med att det skulle bli svårt för personer av olika kön att koncentera sig på arbetet då... men sedan har muslimerna dragit den till överdrift, så att t.o.m. en kvinnas hår och vrister måste täckas. 

Den gräns som VI har satt måste ju gälla för alla som flyttar in här, självklart och naturligtvis. Man får ta seden dit man kommer. Muslimernas kvinnliga klädedräkt gäller förstås även mig, om jag turistar i Saudi t.ex..
    Har du någonsin sett en naken människa???

Jag håller med om att en lättklädd människa (kvinna) kan trigga ens fantasier(tankar). Men en naken människa är helt enkelt "bara naken".

Man vänjer sig oerhört snabbt. Det lär knappast vara det som satt stopp för vår moral angående nakenhet.

Kön är sexuellt, heter det. Därmed är det "lag".

I själva verket är det inte mer sexuellt än hår eller ansikte.
  • Anonym (Hanan)

Men låt folk göra som dom vill. Låt folk klä sina barn hur dom vill. Om någon är förtryckt så är det väl den vuxna kvinnan som klär sig halvnaket för att få uppmärksamhet.

• Anonym (Hanan)

Men låt folk göra som dom vill. Låt folk klä sina barn hur dom vill. Om någon är förtryckt så är det väl den vuxna kvinnan som klär sig halvnaket för att få uppmärksamhet.

Svar på tråden halv naken kvinna, fri. täckt kvinna förtryckt ??