• Anonym (Dubbelmoral??)

halv naken kvinna, fri. täckt kvinna förtryckt ??

Varför är det så att när en kvinna klär sig i kort kjol och Bh nästan då är det hennes kropp hon får göra som hon vill MEN om hon vill täcka sin kropp och ha sjal eller burka då är det ståhej om att hon är tvingad eller förtryckt.. Sorry men whatsup with that? Ska man inte Låta alla människor göra vad dem vill med sin kropp? Jag tycker det är dubbelmoral, hur ser ni på det?

• Svar på tråden halv naken kvinna, fri. täckt kvinna förtryckt ??
  • Centurione
    Anonym (Tja...) skrev 2014-09-26 20:25:11 följande:

Undrar hur många som verkligen gör det 100% frivilligt? När det gäller barn är det då inte det och här i Sverige förfasas jag över småflickor som tvingas bära heltäckande kläder och sjal! Det borde förbjudas faktiskt!

Ja, min grannfrus (från Somalia) dotter är endast cirka 20 månader gammal, och hon har redan en hellång svart klädnad inklusive sjal. Klädnaden är snäv i kjolen och långärmad (även när det var hett i somras hade flickan denna klädnad) med strassdekorationer på underarmarna. I och för sig rätt fint - men det är ju SYND om ungen! Hon kan inte springa och leka och klättra som sina bröder, i den hellånga smala klädnaden! Hon kommer att få eftersatt motorisk utveckling!
  • Anonym (Tja...)
    Centurione skrev 2014-09-26 20:34:18 följande:
    Ja, min grannfrus (från Somalia) dotter är endast cirka 20 månader gammal, och hon har redan en hellång svart klädnad inklusive sjal. Klädnaden är snäv i kjolen och långärmad (även när det var hett i somras hade flickan denna klädnad) med strassdekorationer på underarmarna. I och för sig rätt fint - men det är ju SYND om ungen! Hon kan inte springa och leka och klättra som sina bröder, i den hellånga smala klädnaden! Hon kommer att få eftersatt motorisk utveckling!

Ja,det vore ju för hemskt om hon skulle förföra nån genom att vara klädd som en normal unge!! *spyr på fenomenet snart*
  • Drottningen70

Olika sidor av samma mossiga jävla mynt. Samhällets förväntan på hur en bra kvinna ska vara och kvinnornas eget självbedragande om att de springer omkring i säck, rakar hugget, har stilettklackar eller pushup "för sin egen skull"...

Den stora skillnaden i hur kvinnor som inte faller inom normen hanteras handlar mer om ifall man lever i ett demokratiskt samhälle eller inte.

• Centurione
    Anonym (Dubbelmoral) skrev 2014-09-26 20:24:58 följande:
    Visst finns det fall där vissa tvingas, men det finns otroligt många som väljer att gå klädda så själva oxå, har sett det sj med folk man känner. Jag förstår hur du tänker, men hur ska man göra då, det är inte hennes fel att hon blir en som lever på bidrag för att ingen vill anställa henne. Trots att hon behärskar språket, och har utbildningen, en arbetsgivare anställer den han vill, hon kan ju bara söka och hoppas på det bästa!
    HON har också valet att byta till mer västerländsk klädsel, för att uppfattas som mera västerländsk - och därmed som någon som passar in på ett svensk företag. För den skull behöver hon inte klä sig som någon slampa - en lång, vid kjol, tjocka tights eller strumpbyxor, och en lös långärmad tunika utan urringning, och med BH  under så att inte bröstvårtorna syns genom tyget, funkar utmärkt!
  • Anonym (dum?)
    Anonym skrev 2014-09-26 20:20:58 följande:

Vilket land var det nu igen där kvinnor piskas och stenas om de inte går runt halvnakna och där halvnakenheten är en politisk symbol som män lagstiftat om som tvång för alla kvinnor? Nej just det, INGET!!!!!

Du sitter nog framför tvn eller radio och tror att du vet vad som händer i världen, skulle inte ta median som en säker källa, gå ut o upplev saker, så du lär dig ett och annat om människor !

personligen tycker jag man ska låta alla vara som d vill, tycker faktist folk som går med massa hål i ansiktet och massa tatueringar, o helt svart klädda är mer otäcka ingen som klagar på de. Inte för att ja kunnat bry mig mindre om de, gå hur du vill, så länge du inte skadar människor och du är nöjd med dig själv så!
  • Anonym (Spak)
    Anonym (Dubbelmoral) skrev 2014-09-26 20:27:57 följande:
    Vad är familje liv utan deras personliga svenska lärare.
    Vad är familjeliv utan alla som skriver och stavar som krattor?
  • Centurione
    Anonym (Tja...) skrev 2014-09-26 20:35:59 följande:

Ja,det vore ju för hemskt om hon skulle förföra nån genom att vara klädd som en normal unge!! *spyr på fenomenet snart*
    Ja, jag kan TILL VISS DEL förstå att man klär på sina döttrar ordentligt från dess att brösten och höfterna börjat sträva utåt och väcka uppmärksamhet från pojkar. Men ett småbarn, som knappt har lärt sig gå..? Spöke Klart det finns pedofiler, men en sådan liten unge måste man ju ÄNDÅ vakta varje sekund - så klädedräkten borde vara försumbar i sammanhanget.
  • Filli89
    Centurione skrev 2014-09-26 20:34:18 följande:
    Fast Somalia är oxå samma land som hade en president, som sprutade vatten på täckta kvinnor, just för att de skulle ta av sig,
  • Anonym (Dubbelmoral.)
    Centurione skrev 2014-09-26 20:37:01 följande:
    HON har också valet att byta till mer västerländsk klädsel, för att uppfattas som mera västerländsk - och därmed som någon som passar in på ett svensk företag. För den skull behöver hon inte klä sig som någon slampa - en lång, vid kjol, tjocka tights eller strumpbyxor, och en lös långärmad tunika utan urringning, och med BH  under så att inte bröstvårtorna syns genom tyget, funkar utmärkt!
    Fast det är hennes livs val, hennes religion, som hon inte kommer ge bort för att få ett jobb, det handlar inte om vad hon kan göra. Problemet är att samhället tror att man har mindre kompetens för ett jobb på grund av ens klädsel.
Svar på tråden halv naken kvinna, fri. täckt kvinna förtryckt ??