• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Whizzer
    Rosen skrev 2014-12-31 09:18:53 följande:

Haha påminn mig inte! Jag är så rädd för att föda! Ska be barnmorskan om all smärtlindring som finns och typ säga "bedöva mig från topp till tå!"

Det kan bli lite svårt att få ut bebisen om du ska vara bedövad från topp till tå.. det är inget som du behöver vara rädd för, det kommer att gå bra - folk har ju gjort det här sedan urminnestider
  • Whizzer
    Rosen skrev 2014-12-31 09:18:53 följande:

Haha påminn mig inte! Jag är så rädd för att föda! Ska be barnmorskan om all smärtlindring som finns och typ säga "bedöva mig från topp till tå!"

Det kan bli lite svårt att få ut bebisen om du ska vara bedövad från topp till tå.. det är inget som du behöver vara rädd för, det kommer att gå bra - folk har ju gjort det här sedan urminnestider
  • Solgläntan

Jag hoppar inte här då, jag är gravid i v 7 ( 6+6 ) och enligt mina beräkningar kommer barnet i slutet av Augusti :) första barnet för oss, jag 22 sambon 25 :)

• Kelsson1

Nygift: Jag är bortrest så lite svårt att veta med främmande våg men stämmer den så har jag gått upp 3kg över jul men får väl se när jag är hemma igen om det stämmer.

Nika: Håller tummarna att det bara är kortvarig illamående, du vill inte må som jag har gjort

Solgläntan: Välkommen!

• Rosen
    Whizzer skrev 2014-12-31 10:05:11 följande:

Ja och många av kvinnorna har dött under processen eller fått stora permanenta skador.. Nä usch det känns hemskt att ens tänka på förlossningen just nu. Vill fokusera mig på något positivt istället :)
  • LillyAdelia
    L och K skrev 2014-12-31 00:33:27 följande:

Ingen fara :)  jaha där ser man får se om min ändras eller inte. När ska du på Ul?

3 februari! Känns bättre än förra graviditeten då det inte fanns tid förrän jag var i v 21!
  • nygift
    Kelsson1 skrev 2014-12-31 10:43:24 följande:

Nygift: Jag är bortrest så lite svårt att veta med främmande våg men stämmer den så har jag gått upp 3kg över jul men får väl se när jag är hemma igen om det stämmer.

Nika: Håller tummarna att det bara är kortvarig illamående, du vill inte må som jag har gjort

Solgläntan: Välkommen!

Aha spännande :) gott nytt år alla!
  • Whizzer
    Rosen skrev 2014-12-31 10:48:46 följande:

Ja och många av kvinnorna har dött under processen eller fått stora permanenta skador.. Nä usch det känns hemskt att ens tänka på förlossningen just nu. Vill fokusera mig på något positivt istället :)

Många många fler har överlevt oxå
  • nygift

Är också nervös för förlossningen dock ett tag kvar fast jag är inte orolig att nått ska gå fel. Bara smärtan haha o har bestämt mig för bara lustgas :) och hur jag kommer bli som morsa haha

Men nu ser vi framåt o tänker på våra småttingar i magen 11 dagar kvar rul. Snart vecka 18 o hoppas på känna sparkar snart :)
  • nygift

Är också nervös för förlossningen dock ett tag kvar fast jag är inte orolig att nått ska gå fel. Bara smärtan haha o har bestämt mig för bara lustgas :) och hur jag kommer bli som morsa haha

Men nu ser vi framåt o tänker på våra småttingar i magen 11 dagar kvar rul. Snart vecka 18 o hoppas på känna sparkar snart :)
Svar på tråden Sommarbebisar 2015