• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • nygift
    Rosen skrev 2014-12-31 10:48:46 följande:

Ja och många av kvinnorna har dött under processen eller fått stora permanenta skador.. Nä usch det känns hemskt att ens tänka på förlossningen just nu. Vill fokusera mig på något positivt istället :)

Är också nervös för förlossningen dock ett tag kvar fast jag är inte orolig att nått ska gå fel. Bara smärtan haha o har bestämt mig för bara lustgas :) och hur jag kommer bli som morsa haha

Men nu ser vi framåt o tänker på våra småttingar i magen 11 dagar kvar rul. Snart vecka 18 o hoppas på känna sparkar snart :)
  • hemligönskan

Ser positivt inför förlossningen! Är bara lite rädd för att spricka å att jag får men, men det är allt.

• Ellonbellon

Jag är inte nervös för förlossningen, men det kan ju komma. Här får man inte lustgas, och det gör mig lite skakig, men funderar på att föda i vatten... fast känner mig inte som en fisk heller så vi får se :P

• LillyAdelia

Att spricka är väldigt vanligt och smärtan när det läker ihop märks inte mot allt annat som känns skevt och skumt. Fick sy efter förra och jag glömde helt bort det. Fick panik när det lossnade konstiga trådar i duschen efter ett par veckor, fattade inte vad det var :)

• Whizzer

Instämmer med LillyAdelia, det är vanligt och inget konstigt, det känns inte ens.

Jag sprack oxå litegrann och fick sy. Det är i sjävla utdrivningen som man kan spricka litegrann och tro mig, det känns inte ett smack för det är en annan slags smärta som är i centrum då. Sen får man sprutor med bedövning och så syr läkaren några stygn.

• hemligönskan

Tack tjejer! Känns lite bättre nu =)

Om prick 14 dagar är det RUL. Gud vad jag längtar.

Alla säger att "Åh du har ju inte fått någon mage heller direkt" vilket gör lite ont att höra.. för visst vill man ju kunna visa upp att man har bebis i magen... men det kommer det med =)

• nygift
    hemligönskan skrev 2015-01-02 13:01:45 följande:

Tack tjejer! Känns lite bättre nu =)

Om prick 14 dagar är det RUL. Gud vad jag längtar.

Alla säger att "Åh du har ju inte fått någon mage heller direkt" vilket gör lite ont att höra.. för visst vill man ju kunna visa upp att man har bebis i magen... men det kommer det med =)

Vilket datum ska du på rul?

Haha ser fortfarande mest tjock ut.

Men idag har vi köpt spjällsäng plus madrass :) dessutom valt vilken vagn vi ska ha :)
  • Kelsson1

Angående förlossning tycker jag att det är det häftigaste jag någonsin gjort och ser verkligen framemot att få göra det igen.
    Visst gjorde det ont men det glömmer man rätt fort sen när det väl är över .
    Själv tyckte jag att utdrivningsfasen var värst och gjorde mest ont men det är individuellt.
    Den här gången kommer jag att lyssna mer på min egen kropp och mindre på barnmorskan, hon övertalade mig att krysta hårdare och tidigare än vad min kropp var bekväm med och jag är övertygad om att jag sprack mer på grund av det än om jag hade lyssnat mer på kroppen.

• nygift
    Kelsson1 skrev 2015-01-02 17:56:16 följande:

Angående förlossning tycker jag att det är det häftigaste jag någonsin gjort och ser verkligen framemot att få göra det igen.

Visst gjorde det ont men det glömmer man rätt fort sen när det väl är över .

Själv tyckte jag att utdrivningsfasen var värst och gjorde mest ont men det är individuellt.

Den här gången kommer jag att lyssna mer på min egen kropp och mindre på barnmorskan, hon övertalade mig att krysta hårdare och tidigare än vad min kropp var bekväm med och jag är övertygad om att jag sprack mer på grund av det än om jag hade lyssnat mer på kroppen.

Aha oj det var ju inte bra. Fast de är klart man tänker väl mkt på att få ut bebisen o äntligen få träffa den :)

Nu längtar jag till förlossningen men snart halva graviditeten klar :),
  • Whizzer

Ja guu vilken häftig känsla det är när det sätter igång på riktigt.. det är som gamla urkrafter väcks i en och man kan inget annat göra än att åka med.. jättehäftigt och samtidigt lite läskigt (om man är kontrollfreak som jag).

Min förlossning gick rätt snabbt (eller om vi kom in sent) så ingen bedövning hanns med.. men det gick faktiskt bra ändå, trodde att smärtan skulle vara värre. Sista värkarna vet jag att jag tänkte "men ut nu då jäkla unge) och klämde på även fast BM försökte bromsa.. ploffs så fick de fånga honom i luften typ!

Svar på tråden Sommarbebisar 2015