• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Stokke
    cher82 skrev 2014-12-30 08:21:48 följande:

Nån som gjort glykosbelastning?
    Sitter på MVC och har precis druckit upp skiten, fy och blä!

Jag ska göra detta den 14:e. Vad är detta?
  • cher82

Haha, ja jag menade glukos och inte glykos såklart! ;)
    Väntan efter är nästan värst, bara sitta här rakt uppochner i 2 timmar!

• cher82
    Stokke skrev 2014-12-30 10:01:32 följande:
    Jag ska göra detta den 14:e. Vad är detta?
    Du får komma in på morgonen fastande och ta glukostest, sen dricka en fruktansvärd sockerlösning som måste drickas upp inom 5min. Sen sitta och vänta 2h för att sedan ta ett till test!
  • nygift
    cher82 skrev 2014-12-30 10:05:12 följande:

Du får komma in på morgonen fastande och ta glukostest, sen dricka en fruktansvärd sockerlösning som måste drickas upp inom 5min. Sen sitta och vänta 2h för att sedan ta ett till test!

Mår illa av att bara tänka tanken haha
  • LillyAdelia

Vissa landsting har det som standard, tack och lov inte mitt! jag hade kräkts direkt, klarar inte sliskigt om det inte är kolsyrat :) har dock kompisar som gjort testet och visst, är man orolig kan det ju vara jättebra att kolla! Oavsett hur vidrigt det verkar.

• LillyAdelia

Åh herregud! Kände just på magen och inser att den vuxit som sjutton på bara ett par dagar och jag kan inte ens skylla på julmaten :) blev lite chockad. Femlingar?

• Maddss
    cher82 skrev 2014-12-30 10:05:12 följande:
    Usch, jag ska göra det den 12/1 och vill verkligen inte. Vet redan nu att jag kommer kräkas upp allt. Va de mkt man skulle dricka? Uuuh ja vill inte! Men de är ju bra att de kollar, antar ja....
  • nygift
    Maddss skrev 2014-12-30 10:36:36 följande:

Usch, jag ska göra det den 12/1 och vill verkligen inte. Vet redan nu att jag kommer kräkas upp allt. Va de mkt man skulle dricka? Uuuh ja vill inte! Men de är ju bra att de kollar, antar ja....

Har samma känsla att jag med kommer kräkas upp allt haha. Ska ringa BM efter rul bara två veckor kvar till rul!! Jag ser ljuset!!
  • Ellonbellon
    Rosen skrev 2014-12-29 12:09:37 följande:
    Kände du det i livmodern? Får du ont i livmodern när du anstränger dig fysiskt? Jag får ont i äggstockar och livmodern om jag bara böjer mig ner.. Jag är i vecka 12, dvs (11+3).
    Njae, kan få drag i livmodern när jag anstränger mig för mycket, men inget jag direkt tänkter på. Får aldrig ont eller så. Mest får jag "spänningar" när livdmodern växer. 

Ja, det är i alla fall i området kring livmodern, jag vet inte exakt var den är :P
  • Rosen
    Ellonbellon skrev 2014-12-30 11:02:34 följande:

Njae, kan få drag i livmodern när jag anstränger mig för mycket, men inget jag direkt tänkter på. Får aldrig ont eller så. Mest får jag "spänningar" när livdmodern växer. 

Ja, det är i alla fall i området kring livmodern, jag vet inte exakt var den är :P

Okej :p undrar varför jag har sån känslig livmoder..
Svar på tråden Sommarbebisar 2015