• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Lejonhjärta

Hej på er! Plussade idag! Gravid med fjärde barnet och bf 29 augusti 15..

~Nora maj -08 Frank sep-10 Freja aug -13~
  • nygift
    Emgi skrev 2014-12-29 10:59:03 följande:

Såg nu:) första barnet? Ja försöker känna efter hela tiden men de är så svårt att veta vad som är fosterrörelser eller tarmar:P

Japp första barnet för oss :) jag har känt bebisen nån gång men inte ofta o det har gått typ en vecka mellan rörelserna
  • nygift
    Lejonhjärta skrev 2014-12-29 11:23:47 följande:

Hej på er! Plussade idag! Gravid med fjärde barnet och bf 29 augusti 15..

Välkommen :)
  • Ellonbellon
    Rosen skrev 2014-12-29 11:14:45 följande:
    Gud vad häftigt och vilket sammanträffande! Jag kände precis samma sak (kolsyrat bubbel) häromdagen och jag befinner mig också i vecka 12!! Vad glad jag blir nu att jag inte är ensam om att ha känt så. Då vet jag att det inte var gaser eller nåt dylikt utan det var bebisen!! :)
    Åh, vad kul! Man  blir ju så osäker, men jag känner det faktiskt just i detta nu också, och jag kan inte komma på något som skulle kännas så, så jag tänker tro att det är bebis. :)

Jag är i vecka 13, men 12+3. Vilken är du i? Känns så himla tidigt! Men varför inte! :D
  • Rosen
    Ellonbellon skrev 2014-12-29 12:00:05 följande:

Åh, vad kul! Man  blir ju så osäker, men jag känner det faktiskt just i detta nu också, och jag kan inte komma på något som skulle kännas så, så jag tänker tro att det är bebis. :)

Jag är i vecka 13, men 12+3. Vilken är du i? Känns så himla tidigt! Men varför inte! :D

Kände du det i livmodern? Får du ont i livmodern när du anstränger dig fysiskt? Jag får ont i äggstockar och livmodern om jag bara böjer mig ner.. Jag är i vecka 12, dvs (11+3).
  • Maria86

Många nya som kommit in nu ser jag, vad kul. Har inte varit inne och kollat här på länge. Jag går in i vecka 17 i morrn och samma dag åker jag tillbaka till Turkiet (efter julfirande i Sverige) och min man för att stanna några månader och sen åker jag tillbaka till Sverige i februari eller mars och stannar tills bebis föds i juni =)

Min mage har växt som bara den sista 2 veckorna. tror min man kommer bli chockad när han ser mig, haha. Har haft lite molande värk till o från, växtvärk gissar jag på. Läser att det är så många som känt bebis redan. jag vill också! haha. Men vet inte hur det ska kännas riktigt och jag är vanligtvis lite bubblig och konstig i magen, haha. Så har inte lyckats skilja ut om något av det jag känt skulle kunna vara bebis, Men väntar väl några veckor till och hoppas på att känna något. På sista ultraljuden har det varit full aktivitet där inne i alla fall =)

Skulle vara kul att göra denna grupp även till en facebook grupp kanske, för de som vill asså, helt valfritt. Lättare att hänga med i det som skrivs på facebook tycker jag men bara en tanke, ni får gärna säga vad ni tycker =)

• Emeeliiee

Har upplevt lite nya känslor/förnimmelser i magen de senaste dagarna. Svårt att förklara, men ngn form av rörelse är det.. Kan möjligtvis vara bebis, men är inte bombsäker :) Svårt att veta när man aldrig upplevt det innan..

• nygift
    Maria86 skrev 2014-12-29 12:17:05 följande:

Många nya som kommit in nu ser jag, vad kul. Har inte varit inne och kollat här på länge. Jag går in i vecka 17 i morrn och samma dag åker jag tillbaka till Turkiet (efter julfirande i Sverige) och min man för att stanna några månader och sen åker jag tillbaka till Sverige i februari eller mars och stannar tills bebis föds i juni =)

Min mage har växt som bara den sista 2 veckorna. tror min man kommer bli chockad när han ser mig, haha. Har haft lite molande värk till o från, växtvärk gissar jag på. Läser att det är så många som känt bebis redan. jag vill också! haha. Men vet inte hur det ska kännas riktigt och jag är vanligtvis lite bubblig och konstig i magen, haha. Så har inte lyckats skilja ut om något av det jag känt skulle kunna vara bebis, Men väntar väl några veckor till och hoppas på att känna något. På sista ultraljuden har det varit full aktivitet där inne i alla fall =)

Skulle vara kul att göra denna grupp även till en facebook grupp kanske, för de som vill asså, helt valfritt. Lättare att hänga med i det som skrivs på facebook tycker jag men bara en tanke, ni får gärna säga vad ni tycker =)

Haha du måste berätta vad han säger sen när han ser dig :) :)
  • Maria86
    nygift skrev 2014-12-29 12:48:28 följande:
    Haha du måste berätta vad han säger sen när han ser dig :) :)
    Skall jag göra =) Men han är inte en sådan som svallar över av känslor och reaktioner utan han håller det mesta inom sig =) Men hoppas på nån reaktion i alla fall, åtminstone att han ser att det hänt något, haha.
  • nygift
    Maria86 skrev 2014-12-29 13:18:40 följande:

Skall jag göra =) Men han är inte en sådan som svallar över av känslor och reaktioner utan han håller det mesta inom sig =) Men hoppas på nån reaktion i alla fall, åtminstone att han ser att det hänt något, haha.

Haha min man är likadan fast han måste säga saker nu eftersom jag går runt o säger att jag är tjock hela tiden haha o om han är tyst då kommer mina monster hormoner fram hahahhahaha
Svar på tråden Sommarbebisar 2015