• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Theresetesstessan

Helt utom ämnet, ursäktar. Men jag köpte mig en doppler för ca 2 veckor sedan och är i vecka 17. Jag finner hjärtljud på långt åt vänster och långt åt höger. Det är inte mitt egna hjärta jag hör. Och på båda sidor är det lika antal hjärtslag i minuten ca 88 vilket är väldigt lågt. Och dopplern är väldigt känslig så om jag flyttar den en halv cm så hörs inga hjärtljud eller galet mycket lägre. Blir tokig på detta. Hjälp mig.

• nygift
    Theresetesstessan skrev 2015-01-06 19:17:14 följande:

Helt utom ämnet, ursäktar. Men jag köpte mig en doppler för ca 2 veckor sedan och är i vecka 17. Jag finner hjärtljud på långt åt vänster och långt åt höger. Det är inte mitt egna hjärta jag hör. Och på båda sidor är det lika antal hjärtslag i minuten ca 88 vilket är väldigt lågt. Och dopplern är väldigt känslig så om jag flyttar den en halv cm så hörs inga hjärtljud eller galet mycket lägre. Blir tokig på detta. Hjälp mig.

Vad är de du behöver hjälp med?

När jag använder min doppler så hör man hjärtat slå men flyttar man den liite så försvinner ljudet du behöver ha den precis över hjärtat för att du ska kunna höra nått :)
  • nygift

Om du är i vecka 17 borde du snart ha tid för rul o då lär du märka om de är tvillingar

• Theresetesstessan

Men nej shit! Räcker med en!

Har rul den 22 januari. Evig väntan om man ska ha tankar på att det kan vara två i magen. Varken jag eller sambon har gener efter tvillingar, kan det bli ändå?

• aleydis
    Theresetesstessan skrev 2015-01-06 19:17:14 följande:

Hmm, hur vet du att det inte är din puls du hör? Blodkärl går ju vid höfterna på bägge sidor. Frekvensen stämmer väl överrens med din puls, barnet har en puls som är över 150. Så jag tror inte du har hittat barnets hjärtslag
  • Theresetesstessan

Om man söker på hjärtljud på foster på Youtube och lyssnat på mitt inspelade så låter det exakt samma.

Synd att det inte går att länka ljud här så kunde ni fått höra =/

• nygift

Vart lyssnar du nånstans? När jag letar efter hjärtat letar jag precis under naveln för att jag vet att våran bebbe ligger där så testa :) o som sagt sök på youtube eller likande efter hur de ska låta :)

• Theresetesstessan

var på snabb koll förra veckan och läkaren gjorde ul och han satte den i mitten av magen och kolla sedan på vänster sida långt ner mot höften och han fick in bild. Efter som det vara var en snabb koll då jag haft ont i livmodern under en längre tid så kolla han bara så hjärtat slog och vilket bara tog någon sekund och sedan kostaterade att det var växtvärk i livmodern. Så där han satte sin ultraljuds maskin där hittar jag hjärtljud och även på andra sidan men inte fult så långt ned.

Svar på tråden Sommarbebisar 2015